Gå til innhold

Jeg fatter ikke at det går an å tenke sånn


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil ha et skikkelig velfungerende dyrepoliti og redningsapparat, nuh!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Fatter ikke hvorfor disse menneskene har dyr i det hele tatt. Skjønner ikke at de kan ha hjerte til slikt.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baremeg89

Delte den artikkelen på fb, det burde være ulovlig!

Ingen ferie er verdt livet til dyret :(

Hvilken moral lærer de barna sine?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kjøper/skaffer seg valper og kattunger fordi de er så søte. De handler på impuls, og setter seg ikke inn i hva slags dyr/hunderase som passer til deres livsstil, så går det et års tid, så ligger bikkja på Finn.no, fordi de ikke rår med det lenger. Det ligger mange 1-2 år gamle Jack Russels til salgs på Finn nå, og det er nok i de fleste tilfeller fordi folk kjøper ei bikkje de synes er kul, også fikser de ikke det de får.

Å avlive friske dyr fordi en skal på ferie, burde for h*****te være straffbart! Enten skaffer man hundepass hos famile, venner eller bekjente, eller så betaler man for kennelopphold. Noe annet er fullstendig horribelt. Mennesker som kan kvitte seg med dyr på denne måten, må mangle noe vesentlig i følelseslivet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å lese sånt! Blir kvalm! Hvorfor får de dyr når de ikke vil ha de likevel? Hva faen feiler det folk?? Håper ikke sånne folk har barn! I såfall tørr jeg ikke tenke på hvilken oppdragelse de får, og hvor grusomme de blir mot dyr og andre folk.

Endret av Hummels
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det går an å tenke slik, for vi spiser jo dyr som mat.

Men dette er jo ikke dyr som blir drept for å brukes som mat. De blir bare drept fordi eier ikke gidder ha dyret mer.

Dyr som skal spises blir jo ikke drept for moro skyld, eller fordi bonden vil på ferie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dette er jo ikke dyr som blir drept for å brukes som mat. De blir bare drept fordi eier ikke gidder ha dyret mer.

Dyr som skal spises blir jo ikke drept for moro skyld, eller fordi bonden vil på ferie.

Rett på meg hvis jeg tar feil, men ikke lider dyret, ikke opplever det noe grusomt. Det bare opphører å eksistere (som et levende vesen). Så hva er det som er så galt? Det ville vært mye mye verre hvis folk satte ut og fra seg dyrene når de ikke "gadd" å ha de mer. Men folk tar altså så pass ansvar at de avliver dyrene når de ikke lenger kan ta hånd om de. Ja da, snufs og buhu og alt det der. Men bortsett fra det menneskelige aspekt, "det er så fryktelig å savne noen", så er det ikke noe stygt her som jeg kan se det.

Men som jeg sa innledningsvis, rett på meg hvis jeg tar feil!

Anonymous poster hash: 00055...ecb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan de ikke finner en annen løsning??? Flere privatpersonen stiller som dyrepass på finn, de kan plassere dyrene på en kennel og det finnes jo naboer, venner eller familie som kanskje kan passe dyret? Herregud jeg blir irritert!! De som avler opp dyr burde virkelig sjekke godt ut hvem de gir dyret til :frown:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Hadde jeg vært politiker ville jeg prøvd å innføre en lov om at man må ha sertifikat for dyrehold som skal koste ca. 50 000. Sertifikatet skulle også spsifisert om man hadde lov til å eie usteriliserte dyr. I tillegg skulle man måttet betale en årlig avgift som dyreeier (ca. 1000 for en gjennomnittlig hund, 3000 for hest og 500 for katt) som skulle gått til å finansiere arbeidet med å hindre dyremisshandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men dette er jo ikke dyr som blir drept for å brukes som mat. De blir bare drept fordi eier ikke gidder ha dyret mer.

Dyr som skal spises blir jo ikke drept for moro skyld, eller fordi bonden vil på ferie.

Nei, men når man dreper dyr for å spise dem, så vurderer man dem ikke som så veldig verdifulle, gjør man vel? De blir betraktet som objekter

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært politiker ville jeg prøvd å innføre en lov om at man må ha sertifikat for dyrehold som skal koste ca. 50 000. Sertifikatet skulle også spsifisert om man hadde lov til å eie usteriliserte dyr. I tillegg skulle man måttet betale en årlig avgift som dyreeier (ca. 1000 for en gjennomnittlig hund, 3000 for hest og 500 for katt) som skulle gått til å finansiere arbeidet med å hindre dyremisshandling.

Da ville ingen hatt dyr mer eller mindre, de som har råd til det blir personer som Paris Hilton da, se hvor bra de blir behandlet, de er motetilbehør og blir bært i veske på rød løper.....

Jeg har flere dyr og behandler de veldig bra, de blir elsket og har alt de trenger. Men hadde aldri hatt 50000 + diverse årsavgifter å spandere for å ha dyr... :(

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Da ville ingen hatt dyr mer eller mindre, de som har råd til det blir personer som Paris Hilton da, se hvor bra de blir behandlet, de er motetilbehør og blir bært i veske på rød løper.....

Jeg har flere dyr og behandler de veldig bra, de blir elsket og har alt de trenger. Men hadde aldri hatt 50000 + diverse årsavgifter å spandere for å ha dyr... :(

De fleste i Norge vil være i stand til å spare 50 000 i løpet av relativt kort tid. Men for all del 30 000 funker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som er så galt med dette? Vi har selv hund, men ungene vil feire jul hos bestemoren sin i år, og de har gått lei av hunden. Er det ikke bra at vi i dag kan gi dyr en human slutt på livet?



Anonymous poster hash: 48655...94c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...