Gå til innhold

Klippe klør på katter?


Gjest Lillebøll

Anbefalte innlegg

Gjest Cascabel

Kan man klippe klørne på katter? Det er en innepus, og den har klorebrett. Men den har innmari lange klør (jeg skjønner at det er normalt)

Men vi ble snakkende om dette, så da er spørsmålet som så. Klippe eller ikke klippe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville faktisk anbefalle å klippe klærne om den er innekatt. De bakerste pleier de å ta selv ved å tygge på de, men ikke de foran. Jeg klipper innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klippet de 2-3 mm når de enten er sylskarpe, eller katten setter seg fast i tekstiler. Snakket med dyrlege om det i dag, hun sa det var greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke klipp for mye.. Du må ikke klyppe så langt inn på kloa at du kommer borti nerver og blodårer. Bare ta litt i tuppen med en god, egnet saks. Går kjempebra det bare katten sitter i ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en skikkelig klosaks i en dyrebutikk. Koster rundt 30 kr. Anbefaler deg og få noen som har gjordt det før til og vise deg første gangen.

Bruker selv og klippe klørne til mine to innekatter cirka hver 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke ta klørne på utekatter? Jeg har fire, og den eldste har lagt seg til uvanen med å kvesse klørne på sofaen min. Det har han gjort bestandig, selv om de også har klorebrett. Og fremdeles nå som de har blitt utekatter...

Joda, han stopper når jeg sier nei, men det hender faktisk jeg er ute av huset, eller på do eller sover o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Infralove

Det er nok lurt å klippe klørne, ja. I verste fall kan den kloa som er litt oppe på foten, gro inn i poten. Har eg høyrt.

Mysan; kattene dine vil vel fortsatt lage kloremerker på sofaen om du klipper klørne?

Men elles skulle det ikkje vere noko proble å klippe klørne på utekatter. Men dei er som regel korte nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at hvis jeg får klippet av den ytterste, veldig spisse biten av klørne hans, så fester de seg ikke i veven i sofastoffet. Han drar dem ut, så sidene på sofaen ser ut som noe jeg har funnet på grønmo.. ikke vakkert, og sofaen er bare fem år gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...