Gå til innhold

Fornøyd pus


Gjest Sisu

Anbefalte innlegg

Gjest Sisu

For snart 3 mndr siden fikk vi en omplasseringskatt som var veldig skvetten og skeptisk, og som hadde vært gjennom en mislykket omplassering fra tidligere. Hun var kjapp til å klore hvis hun følte seg truet, og barna våre fikk seg noen kloremerker når hun syntes de var litt vel brå - på barns vis. Så både barn og voksne måtte lære seg at pus måtte få bestemme når og hvor det skulle koses.

Men nå er pus som forandret, hun stryker seg inntil store og små og koser seg med å gå ut og inn som hun vil. Hun "snakker" og mjauer til oss, og kan ikke få nok oppmerksomhet. Det er så deilig å se at hun er blitt trygg på oss, og at hun stoler på at vi kan tolke signalene hun gir. Så det var jammen verdt strevet og tålmodigheten! Noen fangpus som kan bæres rundt blir hun nok aldri, men allikevel...

Vil avslutte med å anbefale dere som ønsker dere en katt og bor i Oslo-området å ta kontakt med for eksempel FOD eller Dyrebeskyttelsen. Det er en god følelse å gi en hjemløs katt et sted å bo!! Og nå mot sommeren er det sikkert et stort behov for nye hjem.

Endret av Sisu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra :klappe: kjempeflott å ta til seg omplasserings dyr. De fleste vil jo selvsagt ha en kattunge, men de blir jo voksne katter de også. Har selv tatt til meg flere "problem"katter og har nå trygge (ihvertfall så trygge som de kan bli) katter hjemme. Tålmodighet er en nødvendighet.

Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at katten kom til noen som har tålmodighet og vett til å la det gå i hennes tempo. Det hadde nok ikke de som hadde henne før, siden de ikke beholdt henne. Fikk selv mine to katten fra omplasseringen her i byen. De var kattunger da, og det var kanskje litt dumt av meg å ikke ville ha en voksen katt, men de trengte hjem de også. Og nå er de de snilleste kattene jeg noen gang har møtt. Er litt redd for den dagen de skal ut, for de er så snille og nysgjerrige, og har aldri opplevd at noen behandler de dårlig. Kommer nok til å dilte etter alle som hilser.

Har nå meldt meg frivillig til å ta noen vakter på omplasseringen. Mate, vaske, og holde kattene med selskap. Gleder meg som en unge, for sist jeg var det klarte jeg nesten ikke dra.

Dette ble litt "off topic", men poenget var.. Fordi du var tålmodig, har du nå gitt en redd og skvetten katt en godt hjem, og gjort henne trygg. Skulle vært flere som deg der ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisu
Fordi du var tålmodig, har du nå gitt en redd og skvetten katt en godt hjem, og gjort henne trygg. Skulle vært flere som deg der ute. :)

Å, så hyggelig sagt av deg. Tusen takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt hva du mener! Vi fikk også en omplasseringskatt i vinter og i skrivende stund kan jeg se ham smyge seg rundt i hagen. Da han kom var han litt pjuskete, redd og bare skinn og bein. Veldig kosete har han imidlertid vært hele tiden.

Selv har jeg faktisk aldri likt katter noe særlig, men jeg er selvfølgelig veldig glad i vår og det er veldig, veldig koselig å se at han nå ser ut til å trives utmerket! Også morsomt å se at hunden, som katten hatet til å begynne med, nå ser ut til å ha blitt en alright kompis :katt:

Jeg har lært at dyr blir snille når de får respekt, tålmodighet og god mat og det er nok mye sant i det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...