Gå til innhold

Hva er dine morsommeste og værte opplevelser med leieboer/utleiere?


melatonin

Anbefalte innlegg

Del dine morsomme historier/værste opplevelser med enten din huseier hvis du leier, eller leieboer hvis du leier ut selv :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leide ut leilighet til en mann. Etter han hadde sagt opp, og vi skulle ha siste befaring, var det både, mann, kone, to barn og bestemor i leiligheten :) Kona hadde kommet, og de hadde visst fått unger og bestemor hadde trådd til for å hjelpe!

Det var artig fordi det var overraskende, og ettersom de var snille og hyggelig som dagen var lang spilte det ingen rolle for meg (også har de jo rett til å ta opp mennesker i sin egen husstand også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leier leilighet som er i huset ved siden av huseier. la oss kalle han mikkel.

Jeg har også en bror som heter "mikkel".

For 6 mnd siden hadde min bror spurt meg om de kunne ha min sønn med på hytte tur. Jeg skulle seinere gi han beskjed om det gikk bra.

Seinere på kvelden sendte jeg melding til "mikkel" hvor jeg skrev:

- hei mikkel. du kan hente tim på skolen i morgen. jeg har pakket en bag med klær som henger på plassen hans.

Problemet var jo at jeg sendte meldingen til feil mikkel.

så når husverten da lurte på hvor lenge jeg hadde tenkt at han skulle ha tim, skulle jeg ønske dat var et svart hull jeg kunne hoppet ned i.

Endret av rosa_smurf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og tre andre jenter leide i 2. etasje hos en dame i 60-årene. hun klagde allerede første dagen på at hun hørte fottrinn ovenfra. hun klagde også på at alle fire gikk sammen opp trappen til leiligheten fordi hun synes det bråkte sånn. "må dere gå alle sammen? kan dere ikke gå hver for dere?". vi tok jo ofte følge hjem fra skolen, var i butikken sammen osv. hun førte også logg om når vi dro ut på byen og når vi kom hjem, om vi hadde med oss noen hjem og når de dro. hun klagde på at vi snakket sammen da vi satt ute på terrassen og solte oss eller spiste middag fordi hun kunne "høre alt vi sa". ikke sa vi noe galt, hun synes bare vi bråkte. de som bodde der før oss var så rolige, sa hun. det var et eldre ektepar. i juleferien hadde hun vært inne hos oss og "ryddet" - altså tatt med seg noen pappesker som sto lagret og som vi skulle bruke når vi skulle flytte igjen. vi skulle leie til ut juni, men hun slet med å finne nye leietakere fra juli. da sa hun at vi måtte betale leie for juli også, selv om det sto i kontrakten at vi skulle leie ut juni. haha



Anonymous poster hash: bb7b6...1a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og tre andre jenter leide i 2. etasje hos en dame i 60-årene. hun klagde allerede første dagen på at hun hørte fottrinn ovenfra. hun klagde også på at alle fire gikk sammen opp trappen til leiligheten fordi hun synes det bråkte sånn. "må dere gå alle sammen? kan dere ikke gå hver for dere?". vi tok jo ofte følge hjem fra skolen, var i butikken sammen osv. hun førte også logg om når vi dro ut på byen og når vi kom hjem, om vi hadde med oss noen hjem og når de dro. hun klagde på at vi snakket sammen da vi satt ute på terrassen og solte oss eller spiste middag fordi hun kunne "høre alt vi sa". ikke sa vi noe galt, hun synes bare vi bråkte. de som bodde der før oss var så rolige, sa hun. det var et eldre ektepar. i juleferien hadde hun vært inne hos oss og "ryddet" - altså tatt med seg noen pappesker som sto lagret og som vi skulle bruke når vi skulle flytte igjen. vi skulle leie til ut juni, men hun slet med å finne nye leietakere fra juli. da sa hun at vi måtte betale leie for juli også, selv om det sto i kontrakten at vi skulle leie ut juni. haha

Anonymous poster hash: bb7b6...1a9

Alt hva folk finner seg i…det der hadde jeg aldri godtatt.

Anonymous poster hash: fee20...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leiet sammen med to venninner i en halvpart av en tomannsbolig, og huseier med kone bodde i andre delen. Vi var ganske unge.

Han lusket rundt vinduene våre og skulle ha full kontroll til enhver tid og kommenterte alltid noe. Kona var alkoholiker, og han var ikke akkurat snill mot henne - han både skrek til henne og banket henne opp. Vi hadde felles vaskekjeller og når hun spurte om vi kunne kjøpe alkohol for henne syns vi så synd på henne at vi gjorde det. Hun gjemte penger i kjelleren og vi byttet ut pengene med sprit... :fnise:

Vi var jo ikke så smarte heller, da - for vi skaffet oss to katter som vi forsøkte å gjemme fordi det ikke var lov til å ha katt. Disse elsket selvsagt å sitte i vinduet og vi ble raskt oppdaget! :laugh:

Vi fikk faktisk beholde kattene, da! For kona overtalte han om at de snille jentene måtte få ha kattene sine, så vi fikk igjen for all handlingen på polet...

Når vi flyttet ut var det tydelig at han pleide å tjene penger på korttidsutleie til unge jenter ved å nekte dem tilbakebetaling av depositumet. Han krevde alle pengene for skader som var der når vi flyttet inn (leiligheten så ut som på 40-tallet). Da ordnet pappaene våre opp for oss! :fnise:

Herlig å mimre litt! Jeg ville selvsagt gjort ting litt annerledes i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var "leder" i et kollektiv der jeg leide en stor leilighet og fire leide av meg igjen. Da vi skulle avvikle dette kollektivet så skulle det jo vaskes ut. Hun ene stakk av midt under vasking av første vindu og ble aldri hørt fra igjen, tar enda ikke telefon eller svarer på facebook. Det stod igjen en vaskebøtte med kaldt vann og et eneste halvvasket vindu. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når husverten (en ellers koselig fyr) i studentkollektivet snuste rundt hver gang han var der og mente vi hadde røykt inne.

Flere av oss røyke men ikke inne, siden det var forbudt liksom hehe..

En dag jeg kom hjem tidlig var han der inne for å fikse vifta på kjøkkenet som vi hadde bedt han om.. og hvem sto der med sneip i munnen og dampa og røyke?! Jo det var han :P

På kvelden fikk vi melding i denne duren;

"Hei jenter! Flott å se at dere holder det så ryddig og rent! Mye bedre enn gutta! Så tenkte dere skulle få lov å røyke inne. Gid helg".

Haha vi holdt på å le oss ihjel!! Han var litt sånn borettslaget-narvestad type, bare koslig, så vi ble ikke sure eller noe :P

Det var jo høydepubktet på dagen for han å rundt i disse kollektivene og styre og ordne hehe :)

Anonymous poster hash: 2637c...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi hadde visninger før vi skulle flytte ut av leiligheten vi leide ble det spurt av de nye leieboerne om vi ikke skulle sette igjen noen av møblene, for de var så fine. ...men bare om de var gratis.

Da vi var å leverte nøkkelen etter utvasking kunne huseierne fortelle at nye leieboeren hadde kommet med litt andre ønsker. Blant annet hadde sagt at de ikke ville ha trådløst nettverk pga frykt for stråling, så de ville at det skulle bli fikset nettverkskabel. Fikk en stooor klem da vi dro og at vi kom til å bli savnet. Så frykten i øynene til huseierne da vi dro :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige leilighet hadde vi et eldre ektepar som bodde over oss. Veldig koselige mennesker, med flere barn og barnebarn.

Vi var bortreist i tre uker, hvor vi kom tilbake til at filmer var plassert annerledes i hyllene og over dvd-spilleren. Vi hadde gitt nøkkelen til en i familien som hadde hentet posten og satt den inn. H*n hadde ikke gjort annet enn det. Spurte eieren aldri om dette, men det kan se ut som om noen har vært inne og sett film hos oss når vi var bortreist :P



Anonymous poster hash: 1bd17...cfe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kastet ut på dag to for "uansvarlig håndtering av vaskemaskin", han truet meg til å betale 10 000 for å komme inn igjen. Det hadde jeg recordet på mobilen min og vant til slutt i retten. 25 000 kroner rikere, hehe... :)

Anonymous poster hash: 199bd...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige leilighet hadde vi et eldre ektepar som bodde over oss. Veldig koselige mennesker, med flere barn og barnebarn. Vi var bortreist i tre uker, hvor vi kom tilbake til at filmer var plassert annerledes i hyllene og over dvd-spilleren. Vi hadde gitt nøkkelen til en i familien som hadde hentet posten og satt den inn. H*n hadde ikke gjort annet enn det. Spurte eieren aldri om dette, men det kan se ut som om noen har vært inne og sett film hos oss når vi var bortreist :PAnonymous poster hash: 1bd17...cfe

Åpenbart familiemedlemmet da! Vi hadde en nevø som passet på huset (ga katta mat, vannet blomstene) for oss i 4 dager. Der hadde han også brukt den stasjonære datamaskinen vår, og gjett hva som enda var åpen når vi sjekket. Redtube, "bbc Mommy". Herlighet så flau han ble. Dette var seks år siden og han bor nå i Skottland. Kanskje han bare ville komme seg så langt vekk fra oss som mulig? ;)

Anonymous poster hash: 199bd...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...