Gå til innhold

Må man ha samme merke på glass osv?


Luckiness

Anbefalte innlegg

"Må" man ha samme merke på vinglass, vannglass, ølglass osv? Noen ganger så liker man feks kun ølglassene til et merke, men ikke vinglassene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det syns jeg absolutt ikke. Vi har ganske mye arvet og fra loppis - blir en kul blanding :) Men vi har gjerne 4 like av det meste. Det syns jeg er greit, men ikke noe must det heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Må"?

Bare dersom du samler, det er jo klart noe tilfredsstillende ved det å samle på noe, nesten uavhengig av hva det er for noe.

Så lenge alle gjestene dine får drikke av like glass når du inviterer til middag, tror jeg ingen legger merke til om dessertvinglassene er av et annet merke enn rødvinsglassene. Eller om du bruker et annet merke til ølglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man MÅ ingenting når det gjelder innredning og servise. Velg de du synes er finest, det er ofte stilig når man kombinerer ulike fasonger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har likt av alt. Synes en finn av hver fjerding er trashy. Ser mye mer innbydende ut når alt er i samme stil.

Anonymous poster hash: b71d9...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jo, det må du, ellers kommer interiørpolitiet og tar deg ;-)

Neida, om du liker ølglass fra Hadeland, vannglass fra Rosendahl og vinglass fra Riedl gjør ingen ting. Ikke alle typer glass er like fine sammen, etter min smak, mens andre harmonerer veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke nødvendig i det hele tatt :) Her har vi blandet fra forskjellige merker ut fra det vi synes er finest. For eksempel er ølglassene fra Spiegelau de fineste jeg har funnet hittil, og rødvinsglass og hvitvinsglass har vi fra Schott Swiezel. Cognac og whiskeyglass er fra to andre merker igjen. Personlig synes jeg det er finest om de er like i stilen (liker at ting matcher), men det kommer jo helt an på hvilken smak man har. Det kan være kult med en eklektisk blanding også :)



Anonymous poster hash: 1f494...6a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke engang at vi eier to like glass jeg, langt mindre to forskjellige serier.

Har 5-6 glass av type "colaglass fra McDonalds", men de er i forskjellige farger og former alle sammen, så tipper de er av forskjellig årgang...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er en komplettist med OCD, ja.

Vi har vinglass fra Ikea og Tangen, en haug halvlitersglass samlet på forskjellige utesteder, ølglass fra et helt annet merke og melkeglass fra Clas Ohlson. De siste er en nødløsning, men til å være en nødløsning har de vart lenge. Over et år. :)

(Det har også hendt at jeg har rotert på dem i skapet, ja... ;) )

Endret av Zzyzx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

De fineste bord jeg ser er de som er dekket med to ulike serviser og to ulike vinglass (vinglass tatt som eksempel her nå).

- det vil være gunstig at tallerkner er av samme størrelse og at glassene er av omtrentlig samme volum, men det ser veldig bra ut.

- og jeg har sett det på hvit damaskduk med tøyservietter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...