Gå til innhold

Hva gjør du hvis du hører lyder fra naboen, når de ikke er hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er både et generelt spørsmål og en liten historie.. Hva ville du ha gjort dersom du hørte lyder fra naboen om du visste at de ikke var hjemme? Og hadde det kommet an på hvilke type lyder du hørte?

Jeg vet at kona og ungene til huseier er på ferie, han skulle kanskje reise etter, men var ikke helt sikker. I noen uker nå har jeg speidet etter dem fordi jeg synes det er greit å vite om jeg har huset for meg selv eller ikke, sånn siden jeg er et nattemenneske. Jeg så ingen livstegn noen steder, men om natta hørte jeg lyder, gjerne av typen "jeg tror jeg er en elefant og tramper veldig hardt i gulvet når jeg går", så jeg fant liksom aldri ut om han hadde reist. Og så hører jeg plutselig et helvetes rabalder rett over hodet mitt. Bor i en sokkel, og garasjen er rett over soverommet, så lydene kom derifra. Det var som om noen tok tak i et digert verktøyskap på hjul og sendte det over i andre enden av rommet og inn i en vegg et par ganger.

Så jeg sendte melding til huseier og spurte om han var hjemme og forklarte at jeg hørte lyder, noe som resulterte i at han ringte meg og sa at nei, han var ikke hjemme, det var ingen der, om jeg kunne gå opp og undersøke. Så jeg gikk opp, og der så alt helt normalt ut. Garasjen var låst og porten rikket seg ikke, og for å være sikker sjekket jeg inngangsdøra også. Sendte så melding om at alt så ut til å være i orden. Sto en stund og speidet etter liv hos den andre naboen som har garasje rett ved huseier sin, men der så det heller ikke ut til å være noen hjemme, så jeg gikk ned til meg selv igjen. Og så starter rabalderet på igjen.. Og like fort som det begynte ble det stille. Så jeg sitter her og klør meg i hodet og skjønner ingenting. Ikke tør jeg ringe på hos naboen heller, når det er så sent på kvelden. Jeg håper at det er naboen som har ommøblert noe kraftig i sin garasje, slik at jeg hørte det helt ned hit, men da er det veldig rart at jeg ikke hverken hørte eller så noe til dem når jeg sto der.

Nå sitter jeg her og er litt rådvill egentlig. Hva ville du ha gjort?



Anonymous poster hash: c4989...271
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringer Åndenes makt?



Anonymous poster hash: 77d4f...7d9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemorsomt.. :(

TS



Anonymous poster hash: c4989...271
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempemorsomt.. :(

TS

Anonymous poster hash: c4989...271

Sorry. Men det jo ikke så mye mer du får gjort? Du har jo sjekka, og det er tomt. Antageligvis er det bare noen lyder fra andre naboen eller utenfra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemorsomt.. :(

TS

Anonymous poster hash: c4989...271

Vel, hva forventer du egentlig?

Du sier du hører høye lyder fra et ubebodd hus.

Er huset gammelt? Knirkete? Gulv og vegger kan faktisk knirke i treverket.

Kan noe ha rast sammen i boden / stua hans?

Hva annet skal det være liksom? Da blir det jo rett og slett litt i "Ånde"kategorien, med mindre noen låser seg inn der og koser seg mens de er på ferie..

Anonymous poster hash: 77d4f...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp kamera?
Spioner i vinduet?

Snakk med naboen?



Anonymous poster hash: 486ff...f8d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller som andre her sier, at det høres ut som det er fra hans hus, men egentlig fra en annen retning, eller et annet hus ved siden av, men at vinden bærer lyden godt med seg.

Eller kanskje det knirker i taket på ditt eget hus?



Anonymous poster hash: 77d4f...7d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Calavi

Jeg hadde dødd på meg om noe sånn hadde skjedd her :fnise: Men nå er jeg over middels husredd også...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er en katt som har blitt innelåst ved et uhell og som nå prøver å komme seg ut.

Anonymous poster hash: c2be1...4c9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker st noen er innom for å vanne blomster :sjenert:

Anonymous poster hash: 4d264...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en titt bort på huset deres, ser ingenting og regner med alt er i orden. Skulle det vedvare slår jeg på tråden til naboen, men det sitter ganske langt inne, siden jeg vet at alle naboene mine har alarmer.



Anonymous poster hash: 5c167...b72
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skal gjøre, det er å rope ut høyt på så trøndersk som du klarer å få til:

HA DÆ VÆKK, DITT SPØKELS!!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en stund siden var det et kraftig rabalder ute på trappen hos meg også.. Hørtes akkurat ut som om et menneske drev og stampet og rotet med noe, viste seg å være grevling :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde låst døra mi og latt som ingenting. Jeg orker ikke å blande meg i sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grevling? Men da må det ha skjedd utendørs.

Hadde en lignende opplevelse, bare at det virket som at noen sjekket postkasser og søppelkasser. Det viste seg å være postmannen og en grevling- søvnproblemer gjør noe med en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hører ofte rabalder når jeg er alene i huset. Vet ikke hva det er, men bryr meg ikke så mye. Det kan være at temperaturen påvirker bjelkene i huset, har lest noe om det, men husker ikke hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...