Gå til innhold

Thailand - reisetips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal til thailand i vinter med en venninne. Hovedsaklig til Hua Hin og Bangkok. Trenger alle reisetips vi kan få! :)



Anonymous poster hash: f1dd0...ce0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hva dere er interessert i å bruke tiden på, men jeg kan anbefale to dagsturer fra Bangkok:

Den ene er en togtur til og over river Kwai. Her får du kombinert historie, vakker natur og bading. Det er et eget turisttog som går i helgene og på helligdager. Billetter kjøpes på Hualampong togstasjon og koster ca 23 norske kroner. Toget går kl 06.30 fra Hualampong togstasjon, og har flere stopp underveis, blant annet ved river Kwai. Toget ankommer endestasjonen Nam Tok Sai Yok Noi kl 11.30. Dette er en nasjonalpark med et fossefall og fine bademuligheter. Kl 14.30 drar toget tilbake mot Bangkok. Det står mer om denne turen på denne siden: http://www.seat61.com/Bridge-on-the-River-Kwai.htm#tourist under overskriften Special tourist railcar on Saturdays, Sundays and holidays.

Den andre turen er til en liten by som heter Lopburi. Det går mange tog hit fra og til Bangkok, og togturen tar ca 2 timer 15 min. Det spesielle med Lopburi er byen er full av aper. De er veldig nysgjerrige og ikke redd for mennesker. Se denne youtube-videoen fra Lopburi: https://www.youtube.com/watch?v=Jy1vkmJw9Og



Anonymous poster hash: 059c4...a58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke opphold dere i Bangkok sentrum etter 22:30, du aner ikke hvor mye freaky og skummelt som foregår da...

Anonymous poster hash: 46c1f...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stol på mennesker som tar kontakt med deg på gaten. Det finnes noen relativt utspekulerte triks for å lure penger fra rike turister. Les deg litt opp før du drar. Søk på Bangkok og scams for eksempel. http://www.thaitravelblogs.com/2013/04/list-of-top-10-scams-in-bangkok-and-thailand/

Jeg opplevde ingen problemer i løpet av 10 dager i Bangkok, men det kan være greit å være litt oppmerksom i tilfelle.

Når det gjelder å komme seg rundt i Bangkok, er det veldig enkelt. Det går både skytrain og metro, og taxier og tuk tuker finnes overalt. Husk å avtale pris på forhånd når du tar tuk tuk. I den gamle delen av Bangkok finnes ikke skytrain, men her går det elvebåter.

Bangkok kan virke kaotisk og overveldende, men det finnes mange grønne lunger rundt omkring i byen. Lumpini Park er den største tror jeg, men det finnes mange flere.



Anonymous poster hash: 059c4...a58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville faktisk droppet Hua Hin helt og tatt nattog fra Bangkok til Krabi. Herfra er mulighetene mange til å reise ut på en av øyene i området:) Hua Hin har egentlig ikke spesielt fine-fine strender. Litt grov sand og litt småskittent vann. Krabi og omegn er utrolig mye finere=)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...