Gå til innhold

Tyrkia + august = PERFEKT!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lurer på hvor i Tyrkia du er som alltid har opplevd over 40 grader i juli fordi jeg bor i Alanya og har aldri opplevd at gradene har gått opp til 40 grader i juli. Tom nå i de varmeste ukene så har vi bare en 35 grader i skyggen.

Merkelig, jeg kjenner mange som har opplevd over 40 grader i Tyrkia. Men du må jo gjerne komme hit på hotellet og se på gradestokkene selv, hvorfor skulle jeg lyve om noe slikt? Dette ble også bekreftet av våre guider, samt ansatte på hotellet i dag. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart for i dag har det vært overskyet nesten hele dagen og alle målinger vi har hatt har vært på maks 35 grader så hvor du har vært i Alanya med over 40 grader i skyggen i dag er iallefall ikke i sentrum av Alanya.

Jeg er ikke i sentrum av Alanya. Og det har ikke vært overskyet her i det hele tatt i dag.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det går bra det altså. Dere får bare ha over 40 der på hotellet du bor så får vi ha det litt bedre i sentrum hvor det lå på 35 grader og det var utrolig deilig med overskya vær mesteparten av dagen og vi kunne gå utendørs uten å bli klam :)

Dere er heldige, for her har vi blitt så solbrente at det blir en dag i skyggen i morgen. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6.jpgHer har du været vi koste oss med i dag :) Deilig med hvit himmel :)

Her var det ikke mye hvit himmel gitt. Men så er vi ca 25 km unna Alanya sentrum også. Har også bilder, men ikke noen jeg vil vise her. Da får jeg heller ta det på pm. ;)

Edit: Søker man på nett vil man også se man uoffisielle rapporter om grader på over 40 grader i Alanya. Det er også registrert temperaturer på 48 grader og over i områder i nærheten, dog ikke offisielt i Alanya, noe som kan tyde på at deres offisielle tall ikke nødvendigvis er helt oppdaterte iht hva som faktisk er realiteten.

Jeg fant også at "District Governate of Alanya" gikk ut og advarte folk mot temperaturer opp mot 40 grader. Det kan man lese her (utifra det jeg skjønte fra Google translate og på andre nettsider som gjengir advarselen). At dette da ikke er tatt med i offisielle målinger eller på diverse nettsider tyder vel på at det ikke er oppdatert informasjon der ute. Men det underbygger vel heller min påstand at det faktisk er varmere enn 35 grader her jeg er. Det står forøvrig her den 15.august følgende: "THE temperature rises above 39 degrees during noon in Alanya.". Selv om dette er et par dager siden så underbygger ihvertfall det påstanden om at det kan bli varmere enn 35 grader i Alanya.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig at folk ikke skjønner at det kan være temperaturforskjeller på steder. Men, men, ikke greit for alle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å tenke på at opplevd temperatur ikke er det samme som reell temperatur også.



Anonymous poster hash: 9a0c5...dfe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig at folk ikke skjønner at det kan være temperaturforskjeller på steder. Men, men, ikke greit for alle.

Kan vekt ha noe å si? Jeg er radmager og fryser alltid. Elsket 35 grader i Alanya. Men de med mer kjøtt på bena (les: overvektige) klaget på varmen...

Anonymous poster hash: a98f7...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt har vekt noe å si, men det er jo ikke bare det. Det er jo ikke slik som at alle tynne fryser og alle feite er kokte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...