Gå til innhold

Hva er godkjente navn på barn om dagen? (Ikke "white trash"?)


Cata

Anbefalte innlegg

Thake it easy. De fleste av de som sitter og skriver sånn i disse trådene er noen bitre, feite slugger som går hjemme på trygd. Ønsker man at slike mennesker skal like navnene våre eller våre barns?

Ehh, i hvert fall ikke jeg.

Anonymous poster hash: 721fd...d46

Du føler deg åpenbart truffet…

Det er stor forskjell på White Trash og Harry. White trash er folk med lav inntekt, lav utdanning og lav kulturell kapital. Folk som like gjerne kan la en død hund ligge og råtne på gårdsplassen. Det er lite White trash i Norge.

Harry folk kan gjerne ha høy inntekt og høy utdanning, de har bare (etter min mening) dårlig smak.

Jeg er i utgangspunktet enig, men det kommer veldig an på hvor man bor også. Det er lite white trash i Bærum, men her jeg bor nå finnes det dessverre i rikt monn.

Anonymous poster hash: 6d1f7...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thake it easy. De fleste av de som sitter og skriver sånn i disse trådene er noen bitre, feite slugger som går hjemme på trygd. Ønsker man at slike mennesker skal like navnene våre eller våre barns?

Ehh, i hvert fall ikke jeg.

Anonymous poster hash: 721fd...d46

Jeg er glad, slank, og har en god jobb. Jeg kan til og med stave basic engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg er glad, slank, og har en god jobb. Jeg kan til og med stave basic engelsk.

Men skrive elementær norsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er så kritiske med en gang man nevner at det er et navnevalg. Men det er jo ikke sånn at man bryter ut i latter hver gang noen presenterer seg? De fleste svelger vel de navnene de får servert når folk presenterer seg, og gjør ikke noe større nummer ut av det.

Man forholder seg mer til mennesker, enn til navn, og så enkelt er det. Skal man være helt sikker på ikke å havne i white trash-kurven, bør man satse på gamle, norrøne, enkle navn, som ikke kommer på moten, og som derfor ikke går ut av mote.



Anonymous poster hash: 3493b...e17
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jepp, det kan jeg også. Jeg er et unikum.

Det datt ut et "ikke" der. Om du kunne elementær norsk hadde du funnet passende norske ord og ikke kvasiengelske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det datt ut et "ikke" der. Om du kunne elementær norsk hadde du funnet passende norske ord og ikke kvasiengelske.

Basic er ikke kvasi-engelsk. At jeg valgte et engelsk ord der, var for å speile innlegget jeg svarte på. Det betyr ikke at jeg ikke kan et lignende norsk ord. Men det betyr muligens at tilsvaret ble for avansert for enkelte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Basic er ikke kvasi-engelsk. At jeg valgte et engelsk ord der, var for å speile innlegget jeg svarte på. Det betyr ikke at jeg ikke kan et lignende norsk ord. Men det betyr muligens at tilsvaret ble for avansert for enkelte.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Ikke nynorske navn, feks Eirik, Stein, osv.

Anonymous poster hash: f571e...b77

"Nynorske navn"? :fnise: Du mener norrøne?

For øvrig enig i at disse er lite "white-trash".

Det er stor forskjell på White Trash og Harry. White trash er folk med lav inntekt, lav utdanning og lav kulturell kapital. Folk som like gjerne kan la en død hund ligge og råtne på gårdsplassen. Det er lite White trash i Norge.

Harry folk kan gjerne ha høy inntekt og høy utdanning, de har bare (etter min mening) dårlig smak.

Enig.

Jeg synes sånne typiske "hjemmesnekrede" navn, "fantasifulle" stavemåter (som gjerne uintendert gir navnet en annen uttale, har sett Philiph og Charoline blant annet...) eller sånne utpregede amerikansk-klingende navn kan gå under kategorien "white-trash-navn". Men "harry" er nok et bedre begrep i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg synes alle navn er greie. Det eneste jeg kanskje får en rynke på nesa av er norske Destiny og søsteren Sunshine. Da blir det litt sånn... What?

Jeg vet om ei som heter Destiny + et -sen navn... Norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sånne typiske "hjemmesnekrede" navn, "fantasifulle" stavemåter (som gjerne uintendert gir navnet en annen uttale, har sett Philiph og Charoline blant annet...) eller sånne utpregede amerikansk-klingende navn kan gå under kategorien "white-trash-navn". Men "harry" er nok et bedre begrep i Norge.
Filif? :klo:
Enig ang. harry-begrepet. Som nevnt tidligere i tråden så har vi jo lite white trash i Norge, i hvert fall sammenlignet med hvordan begrepet blir brukt i USA, så det blir kanskje feil å si. Men Destiny vil jeg tro er regnet som et ganske white trash-navn i USA også...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Filif? :klo:
Enig ang. harry-begrepet. Som nevnt tidligere i tråden så har vi jo lite white trash i Norge, i hvert fall sammenlignet med hvordan begrepet blir brukt i USA, så det blir kanskje feil å si. Men Destiny vil jeg tro er regnet som et ganske white trash-navn i USA også...

Haha, ja, det blir jo uttalen, hvis man skriver det slik. Og "Sharoline". Tviler på at foreldrene mente det :fnise: Sånt ser utrolig dumt og kunnskapsløst ut. Leste begge i artikler i et eller annet ukeblad/se og hør e.l. Typisk sånn "vår historie", ellers ukjente folk. Virket ikke som de skarpeste knivene i skuffen noen av familiene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...