Gå til innhold

Reise på utenlandsfeire uten nyfødt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjønner ikke at besteforeldrene sa ja til å passe en nyfødt i to uker heller! Høres helt absurd ut :sjokkert:

Jeg er ganske sikker på at hvis jeg hadde bedt moren min passe en helt nyfødt baby fordi jeg skulle kose meg på ferie, hadde jeg fått en lekse jeg sent ville glemt...!

Enig med så godt som alle andre her, dette er helt utrolig. Det ville ikke ramle meg inn å finne på noe sånt, og helt ærlig hadde jeg tenkt mitt om bekjente som gjorde det. Og jeg har hatt både svangerskapsdepresjon og tungt aleneansvar for småbarn selv, men kan allikevel ikke fatte og begripe denne prioriteringen. Ikke på noen måte.

Anonymous poster hash: 20f12...e49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være moren hadde fødselsdepresjon.

Da mener jeg far burde være med babyen mens moren reiste vekk sammen med en venninne eller noe.

Anonymous poster hash: 1e1ca...701

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Ja, det er klart det kan være mye vi ikke vet. Likevel syns jeg det er drøyt å reise vekk i hele to uker, og ikke minst til en helt annen verdensdel. En helgetur i Danmark, eller en uke på Lanzarote vil jeg påstå hadde vært mer rett visst det var viktig for dem å komme seg vekk.

Anonymous poster hash: 4ab73...fa1

Hvis det er viktig for noen å ta ferie borte fra sin 8 uker gamle baby så har man et problem. Da mener jeg faktisk at man ikke er moden nok til å sette barn til denne verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen unnskyldning overhode.

Da mener jeg far burde være med babyen mens moren reiste vekk sammen med en venninne eller noe.

Anonymous poster hash: 1e1ca...701

Jo, det er absolutt en gyldig grunn. Selvfølgelig skal barnefar være med, hva vet dere om situasjonen? Kanskje hun hadde en veldig vanskelig graviditet, og slet psykisk. Da kan det være veldig fint å komme seg unna og pleie helsen.

Så lenge barnet blir tatt godt vare på ser jeg ikke noe problem. Dere er svært ufine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville folk her virkelig ringt barnevernet når foreldrene har etterlatt barna i trygge hender hos barnevakt? Mulig jeg er alene om å synes det virker en smule hysterisk.



Anonymous poster hash: e5976...973
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er absolutt en gyldig grunn. Selvfølgelig skal barnefar være med, hva vet dere om situasjonen? Kanskje hun hadde en veldig vanskelig graviditet, og slet psykisk. Da kan det være veldig fint å komme seg unna og pleie helsen.

Så lenge barnet blir tatt godt vare på ser jeg ikke noe problem. Dere er svært ufine.

Nei, det er faktisk ikke en gyldig grunn å reise bort så langt og så lenge fra en to uker gammel baby. Barseltiden er viktig for relasjonsbyggingen mellom mor og barn, og dessuten så er det viktig for å utvikle morsfølelser noe som gjerne kan ta litt tid dersom man har fødselsdepresjon.

Hun er ikke den eneste som evt. Har vært svært deprimert, men når man får barn så må man faktisk ta vare på det, og heller få litt avlastning noen timer av gangen.

Å sette bort barnet på den måten sier noe om prioriteringene til foreldrene. Hva blir det neste? ?

Endret av Teriyaki
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er absolutt en gyldig grunn. Selvfølgelig skal barnefar være med, hva vet dere om situasjonen? Kanskje hun hadde en veldig vanskelig graviditet, og slet psykisk. Da kan det være veldig fint å komme seg unna og pleie helsen.

Så lenge barnet blir tatt godt vare på ser jeg ikke noe problem. Dere er svært ufine.

Da burde hun kanskje ikke få et barn til da hun "slet" sånn med det første..

Og de sier unge mødre er problemet..

Anonymous poster hash: 18d5d...541

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er absolutt en gyldig grunn. Selvfølgelig skal barnefar være med, hva vet dere om situasjonen? Kanskje hun hadde en veldig vanskelig graviditet, og slet psykisk. Da kan det være veldig fint å komme seg unna og pleie helsen.

Så lenge barnet blir tatt godt vare på ser jeg ikke noe problem. Dere er svært ufine.

Hvis moren sliter psykisk så er det vel en enda større grunn til at de næreste omsorgspersonene skal være sammen med den nyfødte.

Anonymous poster hash: 09545...4b9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde hun kanskje ikke få et barn til da hun "slet" sånn med det første..

Og de sier unge mødre er problemet..

Anonymous poster hash: 18d5d...541

Fødselsdepresjon vet man da vitterlig ikke om før man blir gravid. ;)

I tillegg er det ikke sikkert graviditeten var planlagt, uansatt tror jeg de vil ta godt vare på barnet selv om de var vekke noen dager. Spiller ingen rolle i det store bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er faktisk ikke en gyldig grunn å reise bort så langt og så lenge fra en to uker gammel baby. Barseltiden er viktig for relasjonsbyggingen mellom mor og barn, og dessuten så er det viktig for å utvikle morsfølelser noe som gjerne kan ta litt tid dersom man har fødselsdepresjon.

Så hvis hun hadde reist og faren hadde passet barnet, så hadde det fortsatt vært like ille?

Anonymous poster hash: e5976...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Så hvis hun hadde reist og faren hadde passet barnet, så hadde det fortsatt vært like ille?

Anonymous poster hash: e5976...973

Det er nå enda bare moren som kan amme babyen og denne tiden har mye å si for tilknytning til barnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nå enda bare moren som kan amme babyen og denne tiden har mye å si for tilknytning til barnet sitt.

Det er ikke alle som ammer eller kan amme.

Anonymous poster hash: e5976...973

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville folk her virkelig ringt barnevernet når foreldrene har etterlatt barna i trygge hender hos barnevakt? Mulig jeg er alene om å synes det virker en smule hysterisk.

Anonymous poster hash: e5976...973

Jeg er helt enig med deg! Jeg tror heller ikke jeg ville prioritert slik som moren her, men jeg kjenner flere i min omgangskrets som har gjort varianter av dette, og de har hatt sine gode grunner, og jeg (og de) har vurdert det slik at familien sammenlagt har fått det bedre av at foreldrene har fått et avbrekk.

Det er ikke rart at såpass mange folk sliter etter å ha blitt foreldre når det bare er èn riktig måte å håndtere ting på, og at alt annet er barnevernsmat.

Anonymous poster hash: 83d2f...a4f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Det er ikke alle som ammer eller kan amme.

Anonymous poster hash: e5976...973

Nei, men barn som ikke ammes har minst like stort behov for nærhet til mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror dere overdriver voldsomt, og at dette barnets liv ikke kommer til å bli det minste annerledes av disse to ukene.



Anonymous poster hash: e5976...973
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Jeg tror dere overdriver voldsomt, og at dette barnets liv ikke kommer til å bli det minste annerledes av disse to ukene.

Anonymous poster hash: e5976...973

Les denne artikkelen: http://www.sakkyndig.com/psykologi/artikler/STRESS-TRAUMER.htm

spesielt dette:

Det at barnet mister kontakten med den sentrale omsorgsperson, om det så bare er for timer eller dager, kan være skadelig for spedbarnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Du utelot "om dette skjer ofte over tid".

Anonymous poster hash: e5976...973

Jeg utelot også:

Det blir da forståelig at barn som mister kontakt med, eller fjernes fra en eller begge sine foreldre blir utsatt for noe av de verste traumer man kan utsette barn for.

Folk må gjøre hva de vil - men jeg har heldigvis aldri hatt behov for ferie borte fra mine babyer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...