Gå til innhold

Jeg gir opp kjærligheten


Eivindur1

Anbefalte innlegg

mye interessant god lesing her!! Kjenner meg veldig mye igjen i omtrent alle synspunkter. Problemet mitt er vel bare det at jeg stresser alt for mye. Jeg er bare 23 år gammel, men har allerede oppnådd mye. En god fast jobb, leilighet og ny bil.

Likevel treffer jeg aldri på "den rette" jenta. Håper livel at dette kan endre seg en gang. Jeg har fremdeles litt tid ser jeg! :-P

Da har du god tid, ja. Jeg er som sagt 30. Jeg har riktignok ikke leilighet og bil, men så kom jeg litt senere ut i jobbmarkedet enn deg da, pga mange års studier.

Men selv om jeg også fortsatt har "god tid" så er det likefullt en vond følelse der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har du god tid, ja. Jeg er som sagt 30. Jeg har riktignok ikke leilighet og bil, men så kom jeg litt senere ut i jobbmarkedet enn deg da, pga mange års studier.

Men selv om jeg også fortsatt har "god tid" så er det likefullt en vond følelse der og da.

Jeg tror på mange måter følelsen av ensomhet og savn (etter noen / noe) er lik, om man er 23 eller 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det handler om flaks. Flaks til å treffe noen som en har den tonen med. Samtidig som en tar å bare gir jernet!

Noen sa noe, tidligere i tråden, om å forventet oppmerksomhet fra den en dater. Det er litt feilslått i mitt hodet. en skal ikke forvente, en skal ønske. Være klar på ønskene, men rund i forventingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på mange måter følelsen av ensomhet og savn (etter noen / noe) er lik, om man er 23 eller 30.

Det er det nok. Jeg husker da jeg følte det slik i 20-årene selv, og det var en dårlig trøst å høre at jeg fortsatt var ung, hadde lang tid på meg og at jeg bare måtte gi det tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kvinne kan jeg kjenne meg igjen i at de jeg har vært interessert i ikke har vært interessert i meg. Og at de som har vært interessert i meg har jeg ikke vært interessert i. Men jeg har jo ikke møtt eller blitt kjent med så mange menn heller. Vært på få dater. Så da tenker jeg at det kanskje er noen menn som jeg ikke har møtt som kunne passe sammen med meg. Men problemet er å komme i kontakt.

Jeg lurer på om noen av oss blir annerledes når vi er sammen med de vi er interessert i, at vi ikke får vist den beste utgaven av oss selv, fordi vi så gjerne vil behage den vi er interessert i, så vedkommende skal like oss. Jeg vet ikke helt. Føler meg i hvert fall mye mer fornøyd med meg selv og avslappet sammen med menn jeg ikke er interessert i.



Anonymous poster hash: b215a...e2b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler i hvert fal om å finne noen som man kan være seg selv med 110% (og som kan være seg selv tilbake)! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja hallo. Jeg synes at det at du skal gi opp kjærligheten er en særdeles dårlig ide. Utifra slik du skriver så virker du som en skikkelig real fyr. Men jeg forstår det igrunn, jeg har akkurat gjort det slutt med min samboer og skal gi opp kjærligheten selv jeg. Ihvertfall for en stund, så får man jo bare håpe at man en dag finner en. Jeg er heller ikke kresen, er bare en ting, jeg må bli forelsket i personen:) men da må man jo få muligheten til å bli kjent med hverandre også. Og det er vel det som er vanskelig. Tror du kommer til å finne deg en flott jente jeg:)

Anonymous poster hash: 096dd...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hallo. Jeg synes at det at du skal gi opp kjærligheten er en særdeles dårlig ide. Utifra slik du skriver så virker du som en skikkelig real fyr. Men jeg forstår det igrunn, jeg har akkurat gjort det slutt med min samboer og skal gi opp kjærligheten selv jeg. Ihvertfall for en stund, så får man jo bare håpe at man en dag finner en. Jeg er heller ikke kresen, er bare en ting, jeg må bli forelsket i personen:) men da må man jo få muligheten til å bli kjent med hverandre også. Og det er vel det som er vanskelig. Tror du kommer til å finne deg en flott jente jeg:)

Anonymous poster hash: 096dd...007

Jeg kommer nok ikke å gi opp 100 % nei, men i det siste har jeg bare blitt veldig frustrert/lei over mangel på positiv respons. Jeg skal som deg gi opp for en periode, og jeg gidder bare ikke å stresse. Problemet er bare at omgivelsene hele tiden legger et ubevisst press på en om at man skal finne kjæreste, være lykkelig osv. Hvor ofte leser man ikke om tips i parforhold? Hvor ofte hører man ikke lykkelige kjærlighetshistorier og hvor perfekt alt er når man har en kjæreste?

Jeg tenker til vanlig at jeg ikke skal la en avvisning gå innpå meg og ødelegge selvbildet mitt, men i det siste så har det gjort akkurat det. Nå tar jeg bare en pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok ikke å gi opp 100 % nei, men i det siste har jeg bare blitt veldig frustrert/lei over mangel på positiv respons. Jeg skal som deg gi opp for en periode, og jeg gidder bare ikke å stresse. Problemet er bare at omgivelsene hele tiden legger et ubevisst press på en om at man skal finne kjæreste, være lykkelig osv. Hvor ofte leser man ikke om tips i parforhold? Hvor ofte hører man ikke lykkelige kjærlighetshistorier og hvor perfekt alt er når man har en kjæreste?

Jeg tenker til vanlig at jeg ikke skal la en avvisning gå innpå meg og ødelegge selvbildet mitt, men i det siste så har det gjort akkurat det. Nå tar jeg bare en pause.

man ønsker jo å ha en å være glad i, og en som er glad i deg. Det er jo naturlig det. Samfunnet er jo lagt opp til at man på mange måter skal være to. Jeg tror for min del så er det viktig at jeg har en god selvfølelse og den er det bare meg selv som kan jobbe med. Den skal ihvertfall ikke baseres på om jeg har kjæreste eller ei:) jeg tror det ordner seg for deg, og meg. Du sier jo selv at du ser på deg selv som en real kar, og det er viktig tror jeg for da vet du og litt hva du fortjener, og du fortjener jo som du sier at du skal ha de rette følelsene for den du er sammen med;) kan jeg spørre hvilken by du bor i? Er du fra en liten by? Kan jo hende det er vanskelig og treffe noen der du bor. Kansje du kan reise på weekendtur om du har en kompis i en annen by, av og til er det godt med miljøforandring sant vel ;)

Anonymous poster hash: 096dd...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok ikke å gi opp 100 % nei, men i det siste har jeg bare blitt veldig frustrert/lei over mangel på positiv respons. Jeg skal som deg gi opp for en periode, og jeg gidder bare ikke å stresse. Problemet er bare at omgivelsene hele tiden legger et ubevisst press på en om at man skal finne kjæreste, være lykkelig osv. Hvor ofte leser man ikke om tips i parforhold? Hvor ofte hører man ikke lykkelige kjærlighetshistorier og hvor perfekt alt er når man har en kjæreste?

Jeg tenker til vanlig at jeg ikke skal la en avvisning gå innpå meg og ødelegge selvbildet mitt, men i det siste så har det gjort akkurat det. Nå tar jeg bare en pause.

http://whatshouldwecallme.tumblr.com/post/23958751864/when-my-relatives-start-asking-me-why-i-havent-found-a

(Hehe). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns denne passer også bra: http://www.buzzfeed.com/ashleyperez/24-things-single-people-are-tired-of-hearing

Man skal ta det med klype salt alt det media slenger på trynet på oss, hva de enn spyr ut betyr ikke at det gjelder en og hver. Og, Eivind, har du egentlig hengt her lenge nok? Forumet viser da klart at ikke alltid himmelen er blå bak skyene og alle par er lykkelige. De nye generasjonene erfarer at det ikke er bare bare å være i et parforhold, noen klarer seg fint, og andre får panikk når de møter på utfordringer og tar ugunstige valg. Også har det også blitt så vanlig å hoppe fra forhold til forhold, så det setter også tanker i en, f.eks hvorfor gå inn i et forhold der risikoen for at ting dabber av og partneren finner seg en annen er stor. Det har sikkert med modernisering av kulturene å gjøre. Så i dagens samfunn skal det godt gjøres å finne en kompatibel partner som varer livet ut.

Vi som er 2. generasjons innvandrere er mest utsatt for det, da det blir en kulturkræsj. Selv når vi møter folk med samme bakgrunn. Men joa, nå er jeg godt implementert i den norske kulturen og avviker en god del fra mine foreldres. Da blir det ikke lett å finne noen som man kan ha en god framtid med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns denne passer også bra: http://www.buzzfeed.com/ashleyperez/24-things-single-people-are-tired-of-hearing

Man skal ta det med klype salt alt det media slenger på trynet på oss, hva de enn spyr ut betyr ikke at det gjelder en og hver. Og, Eivind, har du egentlig hengt her lenge nok? Forumet viser da klart at ikke alltid himmelen er blå bak skyene og alle par er lykkelige. De nye generasjonene erfarer at det ikke er bare bare å være i et parforhold, noen klarer seg fint, og andre får panikk når de møter på utfordringer og tar ugunstige valg. Også har det også blitt så vanlig å hoppe fra forhold til forhold, så det setter også tanker i en, f.eks hvorfor gå inn i et forhold der risikoen for at ting dabber av og partneren finner seg en annen er stor. Det har sikkert med modernisering av kulturene å gjøre. Så i dagens samfunn skal det godt gjøres å finne en kompatibel partner som varer livet ut.

Vi som er 2. generasjons innvandrere er mest utsatt for det, da det blir en kulturkræsj. Selv når vi møter folk med samme bakgrunn. Men joa, nå er jeg godt implementert i den norske kulturen og avviker en god del fra mine foreldres. Da blir det ikke lett å finne noen som man kan ha en god framtid med.

Hehe, man blir lei av de klisjeene der ja. Har hørt de noen ganger.... noen av dem er nevnt her i tråden. Jeg vet jo at folk bare prøver å muntre meg opp, men dessverre så blir det fattig trøst.

Angående resten så er jeg enig. Jeg er selv ganske liberal av meg, men slik samfunnet har blitt så er det vanskeligere og vanskeligere å finne faste livspartnere, samtidig som kortvarige forhold som dabber fort av blir mer og mer vanlig, og på mange måter er det negativt.

Endret av Eivindur1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skylder på moderne kultur og media, og feil rollemodeller. Nye generasjonen er blitt litt bortskjemt og har lavere terskel for å hoppe over gjerdet når de ser det er litt grønnere gress der. Er det rart skilsmisse- og utroskapsraten har økt de siste årene. Sammen med tidene så endrer verdiene seg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok ikke å gi opp 100 % nei, men i det siste har jeg bare blitt veldig frustrert/lei over mangel på positiv respons. Jeg skal som deg gi opp for en periode, og jeg gidder bare ikke å stresse. Problemet er bare at omgivelsene hele tiden legger et ubevisst press på en om at man skal finne kjæreste, være lykkelig osv. Hvor ofte leser man ikke om tips i parforhold? Hvor ofte hører man ikke lykkelige kjærlighetshistorier og hvor perfekt alt er når man har en kjæreste?

Jeg tenker til vanlig at jeg ikke skal la en avvisning gå innpå meg og ødelegge selvbildet mitt, men i det siste så har det gjort akkurat det. Nå tar jeg bare en pause.

pleier Eivind, føler jeg har slengt inn gangster mange hint her. Jeg kunne gjerne tenkt meg å treffe deg for en kaffi. Jeg synes det hadde vært koselig. Så om du vil så gjerne gi beskjed. Holder til i Bergen, snart oslo.

Anonymous poster hash: 096dd...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier Eivind, føler jeg har slengt inn gangster mange hint her. Jeg kunne gjerne tenkt meg å treffe deg for en kaffi. Jeg synes det hadde vært koselig. Så om du vil så gjerne gi beskjed. Holder til i Bergen, snart oslo. Anonymous poster hash: 096dd...007

herregud så mye skrivefeil, unnskyld. Men som sagt om du bor i Oslo eller Bergen bare ta kontakt. Er litt yngre enn deg. Men ikke mye.

Anonymous poster hash: 096dd...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gi opp kjærligheten du, slutt å lete.. Det er da du finner den nemlig.

Nei.

Jeg skylder på moderne kultur og media, og feil rollemodeller. Nye generasjonen er blitt litt bortskjemt og har lavere terskel for å hoppe over gjerdet når de ser det er litt grønnere gress der. Er det rart skilsmisse- og utroskapsraten har økt de siste årene. Sammen med tidene så endrer verdiene seg også.

Her tror jeg du er inne på noe.

Anonymous poster hash: 916d6...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud så mye skrivefeil, unnskyld. Men som sagt om du bor i Oslo eller Bergen bare ta kontakt. Er litt yngre enn deg. Men ikke mye.

Anonymous poster hash: 096dd...007

Men han har jo skrevet at han gir opp kjærligheten. Enda en date er vel det siste han ønsker nå. :)

Anonymous poster hash: b215a...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud så mye skrivefeil, unnskyld. Men som sagt om du bor i Oslo eller Bergen bare ta kontakt. Er litt yngre enn deg. Men ikke mye.

Anonymous poster hash: 096dd...007

Hehe, kanskje det at jeg er dårlig på å ta hint er en forklaring? ;)

Jeg bor dessverre ikke i Oslo eller Bergen. Bor litt lenger sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han har jo skrevet at han gir opp kjærligheten. Enda en date er vel det siste han ønsker nå. :)Anonymous poster hash: b215a...e2b

sant det:) lov å prøve seg.

Anonymous poster hash: 096dd...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...