Gå til innhold

friske linjer


Gjest vimselot

Anbefalte innlegg

Gjest vimselot

Hvor finner man friske rasehunder per d.d.

Jeg er meget dum men klarer holde avstand. Noen raser er blitt direkte deformerte, de mest pop og kule...

Nå finnes bare rene linjer, dvs. hunder som oppriktig rase, bare blant f.-eks politihunder, førehund til eksempelo.

Hva bør man se etter mht valpekjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå finnes bare rene linjer, dvs. hunder som oppriktig rase, bare blant f.-eks politihunder, førehund til eksempelo.

Denne skjønte jeg ikke. Mener du at hunder som brukes som politihunder eller førerhunder kommer fra friskere raser eller linjer enn andre hunder?

Hva bør man se etter mht valpekjøp?

Man bør først finne fram til en rase som passer ens behov. Man bør da tenke på aktivitetsbehov, evt allergier, pelsstell mm. Deretter bør man sette seg inn i rasens sykdoms"problemer" og deretter lete etter en oppdretter som har gitt trivelige, friske rasetypiske hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Takk for svar, jeg vet hva man må se etter om man kjøper bikkje, men grunnen til at jeg nevner ordet politihund, er fordi de har rene og friske linjer innenfor bla. rasen shäfer.

Utstillings-shäfere har en banan på ryggen, men ikke de om er alvet fram til mer fornuftige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innenfor alle raser finner man linjer som er sunnere og friskere enn andre. Det eneste man kan gjøre er å sette seg inn i det og bruke tid på å finne den riktige kombinasjonen fra den rette oppdretteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...