Gå til innhold

Har hvite mennesker ingen kultur, og var det Afrikanerne som siviliserte Europa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trodde det bare fantes en sort rasisme. Den som sier at rasisten tilhører en overlegen rase, og tillater ham å se ned på folk av andre etnisiteter. Det er ikke slik at bare hvite folk er rasister. Tvert imot, vil jeg si. Det er et globalt fenomen, og mer enn noe annet er det vel rasismen som forener oss som mennesker. Uansett hva som skiller oss, så ser det ut til at de fleste grupper mennesker mener at de er bedre enn de andre, og at fremmede er uintelligente, ukultiverte, og sannsynligvis farlige. Så vi kan i det minste ha det til felles.

Er enig med deg. Men opp igjennom historien så er det alltid hvite som er slemme rasister mens vi har måttet tåle å være mottakere av rasisme. Dessverre har det lenge vært slik. Fortsatt også, at mange mørkhudede har ment i fullt alvor at de kan ikke være rasister. Det er det bare hvite som er. Derav uttrykket ombendt rasisme når det er jvite som opplever det og ikke utøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

År 1000?

Over to hundre år etter at maurerne ble drevet ut av europa av EUROPEERE???

Var ikke romerne og grekerne europeere?

Hvilke kulturer dominerte i antikken (antikken var LENGE før år 1000....)?

Anonymous poster hash: 87342...0dc

I antikken var kineserne lysår mer avanserte enn grekere som trodde at store objekter falt raskere enn små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europeere og midtøsten har dominert verden siden tidenes morgen. 

 

Og afrika har vel aldri hatt en sivilisasjon, ser ut som de ble glemt av naturen. Hele kontinentet.

 

Det har vært relativt høyt utviklede sivilisasjoner i afrika. Mange av dem vet vi lite om, men kom ikke og si at antikkens egypt eller etiopia var usiviliserte.

 

Den kinesiske kulturen var europeerne totalt overlegne, fram til rundt år tusen.

  

I antikken var kineserne lysår mer avanserte enn grekere som trodde at store objekter falt raskere enn små.

Men kinesisk sivilisasjon påvirket ikke europa i antikken. Mener du at grekerne og romerne bodde i huler? Var fønikere og babylonere huleboere? Hva med fønikere, etruskere, assyrere? Hverken mesopotamia, baghdad eller kaldea var huleboersamfunn.

Hva har kina med saken å gjøre?

Anonymous poster hash: 87342...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

 

Noen fortalte dette til meg:

 

 

Er dette sant? Hun mener at hvite europeere levde i grotter og visste ikke hvordan de skulle snakke eller vaske seg helt til maurerne kom og siviliserte Europa?

Anonymous poster hash: 00edf...01b

 

Snakk om historieforfalskning.....

Europeere kom fra Asia. Maurerne ble sågar tuppet ut av Spanjolene. Jeg har aldri lært å vaske meg av en Murer.

Så Europeere har ingen identitet, Ja kanskje under Stoltenberg, Det Britiske imperiet satte vel noen spor da??

Eller den moderne vitenskap, som er et direkte produkt av reformasjonen....

Hva lærer en på skolen nå om dagen.......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...