Gå til innhold

Strikke mønster - to farger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske nybegynner på strikking. Pleier å spørre mamma om jeg lurer på noe men har ikke anledning på en stund nå. Annet enn på tlf, men det funker vel dårlig.

Jeg har lyst til å strikke mønster med to farger. Bare strikke noen kryss eller noe. Helst mens jeg strikker bare rett. Eller blir det kanskje penere/enklere hvis man strikker rett/vrang? Jeg sliter litt med å finne en god fremgangsmåte på nett. Er det noen som vet om en? Evt har en supergod forklaring?:)

Anonymous poster hash: 7fe2c...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er enklere og ofte penere å strikke rett med to farger. Altså rundt og rundt. Hva med å prøve på en vott eller noe slikt? Det viktigste med å strikke med 2 farger er å passe på at trådspenningen blir rett, den kan vel ha en tendens til å bli for stram. Om det er et veldig mange masker av samme farge så burde man strikke inn den andre fargen bak fargen du bruker slik at det ikke blir så lang tråd i arbeidet å hekte seg inn i. Det er veldig mange opplæringsvideoer på garnstudio.com 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt nybegynner altså:) er på skjerf-stadiet enda hehe. Tenkte å prøve meg på en lue etterhvert, men er så lei striper/ensfarga.

Rundt og rundt, da mener du på rundpinne?

Hva gjør man om man strikker på vanlige pinner? Når jeg strikker en pinne, og skal strikke tilbake så blir det jo bare tull! Fant en fremgangsmåte på youtube hvor man "flytter" tråden sånn så disse "ekstra" trådene ble flyttet over der de skal være... Hvis det gir noe mening. Men mønsteret jeg prøvde på (prøvde bare streker i sikk-sakk) ble bare tull.

Huff xD

Anonymous poster hash: 7fe2c...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Sjekk ut "mosaic knitting", Purlbee har nylig lagt ut en oppskrift hvor de bruker denne teknikken og forklarer det ned til minste detalj (forutsetter at du kan litt engelsk, men hvis det er noe, så bare spør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut "mosaic knitting", Purlbee har nylig lagt ut en oppskrift hvor de bruker denne teknikken og forklarer det ned til minste detalj (forutsetter at du kan litt engelsk, men hvis det er noe, så bare spør)

Kult:) skal sjekke den ut imorgen!

Og takk for svar til dere da:)

Anonymous poster hash: 7fe2c...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...