Gå til innhold

Troll-innlegg - hvordan reagerer du?


Gjest Veritaserum

Anbefalte innlegg

Gjest Hummels

Det beste man kan gjøre med en trolle tråd/spørsmål er å ignorere det. Er en grunn at opphavet, "dont feed the troll" oppstod. De syntes det er utrolig morsomt og livnærer seg av andres oppfattelse av å ikke forstå eller ta seg nær.

Enig. Men jeg må bare svare av og til. Svarer ofte noe morsomt eller tull tilbake til trolla.

Men jeg gidder ikke hyle ut "TROLL!!" Det er bare teit.

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varierer litt. Hvis jeg klarer å beherske meg lar jeg være å svare. Imidlertid er det ikke alltid lett å se om vedkommende troller eller bare er litt...enkel. I en tråd jeg deltar i nå er det en person som gjentatte ganger skriver "nei, jeg har rett, det vet jeg" når h*n blir presentert med faktaopplysninger. Jeg har et par ganger forklart hva problemet er, men nå tror jeg jeg gir opp.

I en annen tråd er det en bruker som beskylder flere andre for å generalisere, komme med personangrep og bastante påstander over flere sider, samtidig som hun gjør akkurat det samme selv. Jeg tror ikke hun troller, men vet aldri. Kan også være hun bare mangler litt evne til selvanskuelse.

Dette er meg og jeg er ikke et troll fordi du er uenig... Jeg blir like godt irritert av deg

Enig. Men jeg må bare svare av og til. Svarer ofte noe morsomt eller tull tilbake til trolla.

Men jeg gidder ikke hyle ut "TROLL!!" Det er bare teit.

Bare følg det gamle orddtaket: Don´t feed the trolls ;) Om du ikke mater dem så dør dem ut :P

Anonymous poster hash: 6573b...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Bare følg det gamle orddtaket: Don´t feed the trolls ;) Om du ikke mater dem så dør dem ut :P

Anonymous poster hash: 6573b...310

Sant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneguiden-spesifikk problemstilling: Anonyme troll. Normalt kan man jo blokkere dem, men det er jo klin umulig når de er anonyme. Er en tråd her som egentlig er interessant, men de(t) anonyme(e) trollene ødelegger masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er morsomt så plusser jeg de opp.
Altfor mange og forskjellige mennesker til at man egentlig kan vite om det er troll eller ikke, men jeg gir faen og blåser i trollfløyta allikavel.

Endret av Gwynevere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør omtrent det samme som HI, men med den forskjell at er trollingen klar og tydelig så rapporterer jeg den uten å svare på innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneguiden-spesifikk problemstilling: Anonyme troll. Normalt kan man jo blokkere dem, men det er jo klin umulig når de er anonyme. Er en tråd her som egentlig er interessant, men de(t) anonyme(e) trollene ødelegger masse.

Hvilken tråd?

Anonymous poster hash: 6573b...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også, svarer noen ganger. Er ikke sikkert alle poster som blir anklagd for å være troll faktisk er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Er veldig sjeldent at de er morsomme, og svarer sjeldent på åpenbare trolletråder. Ofte tenker jeg bare "få deg en ny hobby".

Noen har jeg sikkert svart på, men da har jeg ikke vært sikker. I noen tråder blir man jo ikke mistenksom før etter en stund.

Blir mistenksom hvis det blir for absurd, ts har mange forskjellige ab-koder eller når ts diskuterer med seg selv med samme ab-kode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fluttershy

Det kommer veldig an på. Man skal være litt forsiktig med å rope troll.

Jeg leste en tråd en gang hvor det var ei som slet med en voldelig samboer, mange ropte troll til en ganske fortvilet ts. Jeg gikk over til pm med henne fordi det bare ble tull i tråden og jeg ble takket for at jeg tok henne seriøst. Noen ganger er "utrolige" tråder sanne, dessverre.

Mer åpenlyse tråder, slike som Pet laget, var jo bare hysteriske morsomme. De kunne få et smilefjes eller en fjasete kommentar. Tråder som kun er laget for å provosere overser jeg som oftest glatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...