Gå til innhold

Må man ha utdannelse for ALT?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det finnes vel jobber som ikke krever all verdens utdannelse?! Barista feks?

Anonymous poster hash: 4f3b5...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig finnes det jobber som ikke krever utdannelse. Men det er veldig mange om beinet for dem, og verre: det er stort sett jobber som sliter deg ut fysisk, har ubekvemme arbeidstider, har liten fremtid og med liten overføringsverdi til neste jobb. I sum er det fort en dårlig deal, og det er derfor man anbefaler en utdannelse. Behøver ikke være en universitetsgrad, men skaff deg papirer på hva du kan.

Anonymous poster hash: b41f6...648

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trengerikke utdannelse til alt.

Jeg er 22, uten utdannelse og tjener over 400 000kr i året. Gjelder bare å selge seg selv og finne riktig bedrift ;)

Anonymous poster hash: 1b248...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trengerikke utdannelse til alt.

Jeg er 22, uten utdannelse og tjener over 400 000kr i året. Gjelder bare å selge seg selv og finne riktig bedrift ;)

Anonymous poster hash: 1b248...a15

Hva selger du deg selv som?

Anonymous poster hash: fafaa...c71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen utdannelse, 460.000 i året. Helt ok!



Anonymous poster hash: 7052b...75e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva selger du deg selv som?Anonymous poster hash: fafaa...c71

Interessant og arbeidsom ;)

Anonymous poster hash: 1b248...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig finnes det jobber som ikke krever utdannelse. Men det er veldig mange om beinet for dem, og verre: det er stort sett jobber som sliter deg ut fysisk, har ubekvemme arbeidstider, har liten fremtid og med liten overføringsverdi til neste jobb. I sum er det fort en dårlig deal, og det er derfor man anbefaler en utdannelse. Behøver ikke være en universitetsgrad, men skaff deg papirer på hva du kan.

Anonymous poster hash: b41f6...648

Ja,det er en fordel å ha utdannelse.

Noen kan sikkert få seg en bra jobb uten utdannelse,men jeg har inntrykk av at mange jobber i typiske lavtlønnsyrker der du sliter deg ut uten å få noe særlig betalt for det.

Jeg er litt der selv. Etter å ha jobbet som renholder,i kantine osv så har jeg bestemt meg for å ta utdannelse. Rett og slett for å stille litt sterkere,og ha mulighet til å få en jobb jeg vil trives med og ikke minst tjene bedre.

Anonymous poster hash: d07cf...68a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man sliter seg ut gjelder såvisst ikke bare lavtlønnsyrker. I min bransje, som man som regel må ha utdannelse for å få jobb i så er det vanlig med 12+ timers arbeidsdager.

 

Ubekvemme tider? Her jobber man når som helst på døgnet, når det kreves av arbeidsoppgavene.

 

Poenget er ikke slik at alt bare blir "bra" så lenge man får en jobb som krever høyere utdannelse og/eller fabgrev/andre papirer. Mange jeg kjenner jobber boritmot døgnet rundt.



Anonymous poster hash: 27644...1a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er  flere tullinger som svarer i denne tråden. Tullinger som skryter av null utdannelse og høy inntekt.

 

Mon tro hvorfor disse aldri oppgir hva de jobber med?



Anonymous poster hash: 3a1d5...367
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Er flere tullinger som svarer i denne tråden. Tullinger som skryter av null utdannelse og høy inntekt.

Mon tro hvorfor disse aldri oppgir hva de jobber med?

Anonymous poster hash: 3a1d5...367

Kjenner flere som ikke har utdannelse, men god jobb fordi de har jobbet seg opp i systemet og fått mer ansvar. Utdannelse er ikke det viktigste.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt der selv. Etter å ha jobbet som renholder,i kantine osv så har jeg bestemt meg for å ta utdannelse. Rett og slett for å stille litt sterkere,og ha mulighet til å få en jobb jeg vil trives med og ikke minst tjene bedre.

Anonymous poster hash: d07cf...68a

Jeg også. Heia oss  :danse:  

Kjenner det er litt skummelt å skulle begynne på nytt igjen, men vil så gjerne ha en bedre jobb :)

Anonymous poster hash: 8b5fa...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er  flere tullinger som svarer i denne tråden. Tullinger som skryter av null utdannelse og høy inntekt.

 

Mon tro hvorfor disse aldri oppgir hva de jobber med?

Anonymous poster hash: 3a1d5...367

 

Jeg vet også om flere uten utdannelse som har greie jobber. Noen ganger så trumfer erfaring utdannelse. 

Men når det er sagt så har kanskje disse et problem om de en gang mister jobben og ikke har en utdannelse. 

Anonymous poster hash: 8b5fa...e99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine søsken har høye stillinger pga av god innsats. Nå har en av dem fått utdanning. Er du flink i jobben du har så er det mulig å jobbe seg langt opp i systemet. Men har hørt at en del av de jobbene en ikke trenger utdanning til skal begynne med fagbrev? Usikker på om dette faktisk gjelder i dag, har ikke satt meg så mye inn i det da det ikke angår meg. Men skal du "spesialisere" deg som noe så må du jo ha utdanning. Men man lever jo godt uten også, med en jobb såklart

Anonymous poster hash: aaec3...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner flere som ikke har utdannelse, men god jobb fordi de har jobbet seg opp i systemet og fått mer ansvar. Utdannelse er ikke det viktigste.

 

 

 

Jeg vet også om flere uten utdannelse som har greie jobber. Noen ganger så trumfer erfaring utdannelse. 

Men når det er sagt så har kanskje disse et problem om de en gang mister jobben og ikke har en utdannelse. 

Anonymous poster hash: 8b5fa...e99

 

 

 

Begge mine søsken har høye stillinger pga av god innsats. Nå har en av dem fått utdanning. Er du flink i jobben du har så er det mulig å jobbe seg langt opp i systemet. Men har hørt at en del av de jobbene en ikke trenger utdanning til skal begynne med fagbrev? Usikker på om dette faktisk gjelder i dag, har ikke satt meg så mye inn i det da det ikke angår meg. Men skal du "spesialisere" deg som noe så må du jo ha utdanning. Men man lever jo godt uten også, med en jobb såklart

Anonymous poster hash: aaec3...4a8

 

Fortsatt ikke et ord om hva disse jobber med.

Anonymous poster hash: 3a1d5...367

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Fortsatt ikke et ord om hva disse jobber med.

Anonymous poster hash: 3a1d5...367

Administrative jobber, personalsjef, markedsføring i større firmaer. De begynte vanligvis med kundeservice og jobbet seg oppover.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Fortsatt ikke et ord om hva disse jobber med.

Anonymous poster hash: 3a1d5...367

Administrative jobber, personalsjef, markedsføring i større firmaer. De begynte vanligvis med kundeservice og jobbet seg oppover.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Før i tiden" var det mye enklere å jobbe seg opp uten utdanning, mens i dag er det vanskelig. Om du ikke har et stort talent innen noe som er vanskelig å finne folk til. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er  flere tullinger som svarer i denne tråden. Tullinger som skryter av null utdannelse og høy inntekt.

 

Mon tro hvorfor disse aldri oppgir hva de jobber med?

Anonymous poster hash: 3a1d5...367

 

Butikksjef.

Anonymous poster hash: 7052b...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikksjef.

Anonymous poster hash: 7052b...75e

Det er jo en totalt uinteressant jobb. Bestemme over folk som selger brød og melk liksom. Hadde aldri orket. 400 k er også lite i Norge der alt er dyrt. Trist at dette er fremtiden din

Anonymous poster hash: 246d3...d9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant og arbeidsom ;)

Anonymous poster hash: 1b248...a15

Interessant for hva?

Anonymous poster hash: fafaa...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...