Gå til innhold

Er det mulig å stramme opp kroppen nogenlunde etter slanking?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heihei. Jeg har nå endelig kommet meg til å ta treningen seriøst, og for meg så er jogging/gåing hver dag en start.

Men så lurer jeg, hvilke treningsmetoder som jeg kan gjøre hjemme vil hjelpe på å stramme opp kroppen, huden da mener jeg samtidig som jeg jogger hver dag?

Dette er veldig viktig for meg. Jeg kjenner jeg smått begynner å bli deprimert pga mitt eget selvbilde, og nokk er nå nokk, så har ekstremt sterk motivasjon, men det som bryter ned motivasjonen er hvordan kroppen min blir seende ut når jeg endelig begynner å gå ned i vekt. Jeg tenker at det nesten ikke er noen vits, fordi jeg tror kroppen min blir seende helt forferdelig ut. Magen er da hvertfall mitt største problem, og jeg tror jeg blir seende helt fæl ut om jeg går ned i vekt..

Er det noen her som har slanket seg og som fikk en nogenlunde bra kropp etterhvert ved hjelp av god trening?

Og hvilken mat er bra slankemat?

jeg tror ikke jeg har veldig elastisk kropp heller, så er det i det hele tatt mulig, eller burde jeg bare begynne å spare penger og samle til opperasjon når jeg er ferdig? eh



Anonymous poster hash: 7d742...1a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer mye an på hvor mye du skal ned i vekt. Vil tro huden greier å tilpasse deg et vekttap på opp til 20-25 kg. Men er noe avhengig av om man har veldigmye trekkmerker også. I tillegg vil nok hudens tilpasningsdyktighet variere individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis sundt og variert, det er bra for huden. Sukker ødelegger elastiteten i huden også.

Styrketrening er det beste for å stramme opp. Jeg ville ikke ha jogget hver dag, da sliter du ut kroppen. Men gå tur hver dag er ingen problem.

Hvis du vil trene hjemme er det mye du kan gjøre: Pushups, utfall, planke, sideliggende planke... Alt dette kan du gjøre på tur også. Får du med deg en venn så kan det jo være veldig gøy også :D

Og intervalltrening er supert for fettforbrenning og forbedring av kondis. F.eks 15 sekunder spurt - 20 sekunder aktiv hvile x 4, så jobber du deg oppover på tid og intervaller hver uke. Gjerne i oppoverbakke, mer skånsomt mot knærene pluss du får brukt muskelen i baken mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis sundt og variert, det er bra for huden. Sukker ødelegger elastiteten i huden også.

Styrketrening er det beste for å stramme opp. Jeg ville ikke ha jogget hver dag, da sliter du ut kroppen. Men gå tur hver dag er ingen problem.

Hvis du vil trene hjemme er det mye du kan gjøre: Pushups, utfall, planke, sideliggende planke... Alt dette kan du gjøre på tur også. Får du med deg en venn så kan det jo være veldig gøy også :D

Og intervalltrening er supert for fettforbrenning og forbedring av kondis. F.eks 15 sekunder spurt - 20 sekunder aktiv hvile x 4, så jobber du deg oppover på tid og intervaller hver uke. Gjerne i oppoverbakke, mer skånsomt mot knærene pluss du får brukt muskelen i baken mer.

Tusen takk! Du sier sukker ødelegger elastiteten i huden, er det mulig å bygge det opp igjen da? Som sakt, tror ikke jeg har veldig elastisk hud fra før, men om jeg bruker fuktighetskrem (hørt det skal være bra) og jogger/går hver dag, i tilegg til å gjøre forskjellige styrkeøvelser hjemme så burde det stramme opp ganske "mye" hvertfall? Skjønner jo såklart at det er individuelt, og at det er vanskelig å si , men.

Anonymous poster hash: 7d742...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening! Jeg har strammere kropp etter bare 4mnd, selv om jeg har litt for mye fett på kroppen. Har også begynt å sykle og gå tur.

Anonymous poster hash: bb6ad...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er engstelig for hudens elastisitet, bør du absolutt kutte ned på sukker og spise store doser omega 3 (høykonsentrert fås på helsekosten).

Når det gjelder slankingen generelt, må du bare finne din måte å forbruke flere kalorier enn du spiser. Det finnes så mange metoder, les litt på nettet og tenk etter hva som passer deg. Men skal du mange kilo ned, må jeg få råde deg til å bygge muskler i tillegg til løping/annen høy puls-trening.



Anonymous poster hash: 90383...554
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er engstelig for hudens elastisitet, bør du absolutt kutte ned på sukker og spise store doser omega 3 (høykonsentrert fås på helsekosten).

Når det gjelder slankingen generelt, må du bare finne din måte å forbruke flere kalorier enn du spiser. Det finnes så mange metoder, les litt på nettet og tenk etter hva som passer deg. Men skal du mange kilo ned, må jeg få råde deg til å bygge muskler i tillegg til løping/annen høy puls-trening.


Anonymous poster hash: 90383...554



Anonymous poster hash: 90383...554
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Du sier sukker ødelegger elastiteten i huden, er det mulig å bygge det opp igjen da? Som sakt, tror ikke jeg har veldig elastisk hud fra før, men om jeg bruker fuktighetskrem (hørt det skal være bra) og jogger/går hver dag, i tilegg til å gjøre forskjellige styrkeøvelser hjemme så burde det stramme opp ganske "mye" hvertfall? Skjønner jo såklart at det er individuelt, og at det er vanskelig å si , men.

Anonymous poster hash: 7d742...1a3

Fant en random side når jeg googlet litt. Kanskje du vil lese litt :)http://www.greenpeople.no/vitaminer-og-mineraler-til-huden.html

Huden bir mindre elastisk med årene, det er sikkert. Jeg er ingen ekspert på dette, men håper og tror at om man har spist mye sukker osv over lang tid, så vil huden klare å reparere seg selv, ihvertfall til en viss grad, om man begynner å gi kroppen riktig næring.

Jeg personlig er ingen fan av fuktighetskremer da jeg har lest flere steder at de putter i masse "drit", og ting som gjør at huden tørker ut raskere slik at man skal bruke mer av det. Jeg har jo ikke forsket på dette selv, men jeg har ihvertfall valgt å bruke oljer istedenfor, både i fjeset og på kroppen. Kokosolje og vanlig olivenolje bruker jeg, og huden min har blitt mye bedre (tok noen uker før jeg merket det). Har nå kun brukt oljer i 2 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en random side når jeg googlet litt. Kanskje du vil lese litt :)http://www.greenpeople.no/vitaminer-og-mineraler-til-huden.html

Huden bir mindre elastisk med årene, det er sikkert. Jeg er ingen ekspert på dette, men håper og tror at om man har spist mye sukker osv over lang tid, så vil huden klare å reparere seg selv, ihvertfall til en viss grad, om man begynner å gi kroppen riktig næring.

Jeg personlig er ingen fan av fuktighetskremer da jeg har lest flere steder at de putter i masse "drit", og ting som gjør at huden tørker ut raskere slik at man skal bruke mer av det. Jeg har jo ikke forsket på dette selv, men jeg har ihvertfall valgt å bruke oljer istedenfor, både i fjeset og på kroppen. Kokosolje og vanlig olivenolje bruker jeg, og huden min har blitt mye bedre (tok noen uker før jeg merket det). Har nå kun brukt oljer i 2 år :)

OKei, jeg skal sjekke ut det da :) Tusen takk!!

Anonymous poster hash: 7d742...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...