Gå til innhold

Stavefeil er usexy


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja uff. De er virkeli avtennene med folk som ikke kan skrive årdentlig! Få de tilbake til skole benken spørr du meg.

Ditt sitat over kommer automatisk opp med fire  røde streker når jeg skriver dette innlegget i Chrome.

Javel, programmet er ikke perfekt - det fins tre andre klare feil der som programmet ikke oppdager, men det er da en god hjelp. 

De som angivelig lider av dysleksi, kunne da ta slike hjelpemidler i bruk? 

Jeg har ikke akkurat den skavanken - derimot andre. Disse forsøker jeg å skjule etter beste evne. "Dysleksi-ofrene" har ingen slike skrupler - de er sånn, ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen feminister påstår fremdeles av kvinner er like kåte som menn. Ett og/å feil og musa ble tørr :fnise:



Anonymous poster hash: e18f5...7c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og noen feminister påstår fremdeles av kvinner er like kåte som menn. Ett og/å feil og musa ble tørr :fnise:

Anonymous poster hash: e18f5...7c3

 

 

Én og/å feil.  ;)

Anonymous poster hash: fbfbe...bf4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmmmmmmm i dont care. noen ganger er det bare deilig med litt skrivefeil

Så bra at du presterte hele seks deiligheter i linjen over, da!

Anonymous poster hash: 58d06...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv dysleksi, og selvom jeg jobber mye med gramatikken min, så blir det aldri helt riktig selvom. Greit nok, jeg kan forstå at det er irriterende med masse skrivefeil, men jeg legger ikke merke til selv at jeg skriver dem, og klarer derfor ikke å rette opp i de selv. Jeg kan virkelig ingenting for at jeg har skrivefeil, og syns derfor det blir feil om folk skal dømme meg som dum eller mindre inteligent av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Én og/å feil.  ;)

Anonymous poster hash: fbfbe...bf4

 

En og/å-feil. Det er et ord. :blomst:

Anonymous poster hash: 53f34...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En og/å-feil. Det er et ord. :blomst:

Anonymous poster hash: 53f34...190

 

Én skal det selvsagt være.

Anonymous poster hash: 53f34...190

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En og/å-feil. Det er et ord. :blomst:

Anonymous poster hash: 53f34...190

 

 

Det er ett ord.

Anonymous poster hash: fbfbe...bf4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg kan virkelig ingenting for at jeg har skrivefeil

Innlegget ditt hadde noen norskfeil, men ikke så mange. Likevel - du vil dra nytte av å benytte staveprogram. Skriver du på PC, er det ingen grunn til ikke å benytte f.eks. nettleseren Chrome med sitt innebygde retteprogram. Den finner tre  feil i innlegget ditt. Får du orden på dem, har du egentlig fint lite å skamme deg over. Spesielt interesserte finner alltids mer å pirke på, men da må en kunne si det er bra nok. Så med enkle grep er du på et skriftlig nivå du kan være bekjent av.

Anonymous poster hash: 58d06...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Innlegget ditt hadde noen norskfeil, men ikke så mange. Likevel - du vil dra nytte av å benytte staveprogram. Skriver du på PC, er det ingen grunn til ikke å benytte f.eks. nettleseren Chrome med sitt innebygde retteprogram. Den finner tre  feil i innlegget ditt. Får du orden på dem, har du egentlig fint lite å skamme deg over. Spesielt interesserte finner alltids mer å pirke på, men da må en kunne si det er bra nok. Så med enkle grep er du på et skriftlig nivå du kan være bekjent av.

Anonymous poster hash: 58d06...24b

 men takk for tips :)

Jeg klarer dessverre ikke å få chrome på macen min til å fungere igjen, men takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

 

Hva om vedkommende har dysleksi? Skal vedkommende da vrakes kun på grunn av det?

Anonymous poster hash: bbd47...622

 

 

Mennesker som har mye skrivefeil virker litt tilbakestående. Ofte så er de litt mindre intelligent når det kommer til andre ting også fordi de ikke skjønner noe så "enkelt" som å skrive nogenlunde riktig. Hvis jeg ikke har møtt vedkommende så er jo det førsteinntrykket jeg får.

 

Men det er jo forskjell på folk. Noen dysletikere er sikkert gjennomsnittlig intelligente.

 

Hva om en person har downs? Skal vedkommende vrakes kun på grunn av det? Svaret mitt er ja.

Endret av lisamari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...