Gå til innhold

Hva slags venn er du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men når har du tenkt å slutte å hjelpe dem? La ting gå fra tanker og hjelpesløshet til å ta aksjon, som f.eks bare legge på røret etter å si: "Det her gidder jeg ikke, du skal få hjelpe deg selv fra nu av". 

Derfor jeg har gitt de opp nå. Har ikke pratet med de på over 4 måneder. Har mine egne problemer og ta meg av. 

Anonymous poster hash: 5a975...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, men mange er sånn at de får det ikke til. De vet ikke hva de skal gjøre, hva de skal si. Da blir det like greit at de holder seg unna en når man har det tøft. Ikke alltid sånn at de ikke bryr seg om en. 

 

Fair nok. Må dog inrømme at jeg ikke tror jeg hadde vært venn med noen som ikke skjønte hvordan de skulle hjelpe til. Katten min har den rollen, jeg forventer mere av menneske-venner. :fnise:

Endret av Angry Man
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle venner man kan stole på sånn er det. Selv ønsker jeg bare en kjæreste der vi kan være et team og gjøre alt for hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en venn som ikke blander meg og som er tilgjengelig.

Jeg kan si med en gang at jeg personlig ville oppfattet en person som TS som for nærgående og tatt avstand. Enkelte slike personer føler man seg nesten forpliktet til å ha behov for, og det er slitsomt. Det er som om de MÅ ha noen å ta vare på. Sier ikke at TS er slik, men en god del er slik.

Om en venninne takker nei til en invitasjon, spør jeg ikke hvorfor, men godtar det og driver ikke og presser på mer når hun først har sagt nei. Det er min måte å være venn på. Noen venninner jeg har/ har hatt klarer ikke å respektere et slikt nei, og skal begynne å "bry seg". Har lite sans for det.

Men, folk er jo ulike.

Anonymous poster hash: 0fb6f...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Inside every cynical person, there is a disappointed idealist."

George Carlin

Du kan jo tenke litt på den, trådstarter;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...