Gå til innhold

Hun slår når hun blir sint...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BoxingDay

Jeg syns synd i ungen som har en sånn mor. Jeg tror så absolutt at hun klikker på ungen når du ikke er til stede. Hun har jo tydeligvis ikke mentale redskaper for å takle frustrasjon og sinne. Hadde krevd at hun fikk behandling for sinnet sitt og stukket når du var sikker på at ungen var trygg. Går vel automatisk melding til barnevernet om foreldre får terapi for vold? 

Endret av BoxingDay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner med at dette er en inspirert spinoff av denne tråden;

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=957929

og at denne problemstillingen er oppdiktet. TS kom ingen vei med tråden jeg linket til og prøver seg derfor på en ny approach...

Men greit nok, si at jeg biter på.

Det høres ikke ut som om du dater en voksen kvinne men et lite barn helt ute av kontroll. Dersom hun klikker på deg så kan jeg love deg at hun også klikker på barnet sitt når du ikke er der. Vold er overhodet ikke greit, jeg kan love deg at om hun faktisk ønsker å skade deg så klarer hun det. Og sitt eget barn klarer hun hvert fall å skade. Forlang at hun går i terapi for sinnet sitt for å få dette dokumentert både for barnets, din og hennes skyld, og om det ikke hjelper så forlater du henne og leverer en sterk bekymringsmelding til barnevernet.

Anonymous poster hash: 99ff1...d45

Er ikke den samme ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror likevel ikke det er den ssmme da det er ulike skrivemåter. Men jeg kan ta feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hun trenger hjelp! Kast henne ut. 

Anonymous poster hash: b8c6f...0ba

 

 

 

 

Det er alvorlig, og du bør komme deg unna.

Anonymous poster hash: 8da63...366

 

 

Hva med barnet som blir sittende igjen med en voldelig mor? Anmeld henne, det er det eneste som kan få henne på rett spor TS! Hun trenger hjelp!

Anonymous poster hash: 62209...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns vanvittig synd i ungen som har en sånn mor. I motsetning til deg TS så tror jeg så absolutt at hun klikker på ungen når du ikke er til stede. Hun har jo tydeligvis ikke mentale redskaper for å takle frustrasjon og sinne. Hadde krevd at hun fikk behandling for sinnet sitt og stukket når du var sikker på at ungen var trygg. Går vel automatisk melding til barnevernet om foreldre får terapi for vold?

Jeg tror ikke det altså. Hun greier virkelig å ta seg sammen når hun er med barnet sitt, og barnet er veldig glad i moren sin. Det er sikkert feil å tenke slik, men jeg blir litt irritert av at hun greier å ta seg sammen da, men tydeligvis mister evnen til å skjerpe seg når hun er med meg...

TS

Anonymous poster hash: 19c67...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortell henne bestemt og tydelig at slik oppførsel er helt uaktuelt og at du mister respekten for henne. Du må være skikkelig streng!

Mannen sa nemlig det til meg da jeg oppførte meg slik i begynnelsen av vårt samboerskap, og jeg sluttet momentant.

Hvis hun derimot ikke slutter da,trenger hun hjelp.

Anonymous poster hash: a1df0...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig flyttet inn med samboeren min. Hun er en helt fantastisk dame på alle måter, men har et utrolig temperament! Når vi krangler så hender det hun slår meg i ansiktet og dytter meg. Jeg får ikke vondt, det er egentlig bare mer flaut. Hun mister liksom kontrollen. Samtidig vet jeg at hun KAN kontrollere temperamentet sitt, for hun har et lite barn og greier å ikke gå amok foran han. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette, men litt sånn; er dette en filleting, eller er det alvorlig?

Anonymous poster hash: 19c67...734

Det er ikke en filleting! Hun skal selvfølgelig ikke slå deg, det er ikke ok. Hvis du skal bli i forholdet, ville jeg satt krav om sinnemestringskurs på henne. En ting er at hun slår, men det at noen blir så sint er ubehagelig og kan være psykisk skadelig i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Jeg vet ikke om jeg vil kalle det vold... Hun skader meg ikke akkurat. Jeg tenker problemet er mer det at hun ikke har noen annen måte å utrykke seg på. det at hun ikke greier å uttrykke seg er et større problem enn at hun blir fysisk. Jeg er jo ikke redd for at hun skal skade meg...

TS

Anonymous poster hash: 19c67...734

 

" Jeg er jo ikke redd for at hun skal skade meg..."

 

Skader vil vanligvis ikke være synligere når ting går bra i et forhold. De setter sine spor dypt inn, synliggjøres, kommer opp til overflaten ved stygt endt forhold, når du begynner å mislike, hate henne. Det er da du vil innse hva situasjonsbildet i realiteten var. Og der det er vold vil det ende stygt. 

 

Edit: Skrivefeil

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det altså. Hun greier virkelig å ta seg sammen når hun er med barnet sitt, og barnet er veldig glad i moren sin. Det er sikkert feil å tenke slik, men jeg blir litt irritert av at hun greier å ta seg sammen da, men tydeligvis mister evnen til å skjerpe seg når hun er med meg...

TS

Anonymous poster hash: 19c67...734

 

Barna elsker foreldrene sine uansett hva foreldrene gjør med dem. Det er hjerteskjærende hvor langt barn er villige til å gå for å beskytte og skjerme foreldrene sine. Hadde stilt henne til veggs og forlangt bedring og sinneterapi, ellers anmelder du henne! Om du ikke plages av det så må du uansett ta tak for barnets skyld.

Anonymous poster hash: 62209...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BoxingDay

Jeg tror ikke det altså. Hun greier virkelig å ta seg sammen når hun er med barnet sitt, og barnet er veldig glad i moren sin. Det er sikkert feil å tenke slik, men jeg blir litt irritert av at hun greier å ta seg sammen da, men tydeligvis mister evnen til å skjerpe seg når hun er med meg...

TS

Anonymous poster hash: 19c67...734

 

Hun klikker og slår deg i fjeset når dere krangler, hun er jo ikke riktig navla. Hadde som sagt anmeldt for ungens skyld slik at BV fikk beskjed og heller funnet ei dame med omløp i hodet.

Endret av BoxingDay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Hvorfor bagatelliserer du at hun slår deg, og nærmest forsvarer henne? Det er overhodet ikke greit å slå og dytte noen, uansett om man er mann eller kvinne. Jo lenger du finner deg i dette, desto mer kommer det til å eskalere. Nå slår hun bare med egne hender, hva hvis hun begynner å ty til gjenstander, slik at du blir skadet? Jeg hadde stilt et ultimatum, enten søker hun hjelp, eller så forsvinner du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BoxingDay

Hvorfor bagatelliserer du at hun slår deg, og nærmest forsvarer henne? Det er overhodet ikke greit å slå og dytte noen, uansett om man er mann eller kvinne. Jo lenger du finner deg i dette, desto mer kommer det til å eskalere. Nå slår hun bare med egne hender, hva hvis hun begynner å ty til gjenstander, slik at du blir skadet? Jeg hadde stilt et ultimatum, enten søker hun hjelp, eller så forsvinner du. 

 

Nettopp. Hun har jo for vane å slå deg i ansiktet, neste gang har hun kanskje en lysestake eller flaske i handa når hun gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bekymrer meg mer over de psykiske skadene hun over tid vil forårsake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Nettopp. Hun har jo for vane å slå deg i ansiktet, neste gang har hun kanskje en lysestake eller flaske i handa når hun gjør det.

 

Jepp. Hvis hun har så dårlig impulskontroll, kombinert med et slik temperament, er det ikke godt å vite hva hun kan finne på å benytte seg av hvis sinnet løper helt av med henne. Og som mange andre her, er jeg bekymret for at det lever et barn oppe i dette. Selv om TS påstår at hun er en god mor, skal det utrolig godt gjøres å tøyle er slik temperament. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil hun ikke gjøre noe med det?

Jeg tenker en tur til psykolog ville gjort henne godt.

Vild og sinne er jo gjerne utløp for noe.

Anonymous poster hash: a2fbb...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har barnet noen sinne vert vitne til at moren slår deg? Om enn bare èn gang?

Barn skal ikke være vitne til slikt. Hverken ved å se eller høre.

Krev at samboeren din går på sinnemestringskurs, for barnet sin skyld. )altså, du skal ikke finne deg i dette for egen del heller, men hvis du vinkler det mot barnet overfor samboeren, så kanskje det lettere når inn at slik oppførsel ikke er greit)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hun ikke viser dette sinnet foran barnet. Altså er vel og bra at hun ikke slår barnet. Men høylydt krangel og roping og skriking og slag som barnet hører fra rommet sitt f.eks. kan skape dype spor. For alt man vet sitter ungen gjemt under dyna og gråter og holder for ørene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Hvis hun har så dårlig impulskontroll, kombinert med et slik temperament, er det ikke godt å vite hva hun kan finne på å benytte seg av hvis sinnet løper helt av med henne. Og som mange andre her, er jeg bekymret for at det lever et barn oppe i dette. Selv om TS påstår at hun er en god mor, skal det utrolig godt gjøres å tøyle er slik temperament. 

 

Hvert fall med tanke på hvor utrolig frustrert man kan bli på barna sine i blant. Søvnmangel, trass osv.

Anonymous poster hash: 62209...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

 

Hvert fall med tanke på hvor utrolig frustrert man kan bli på barna sine i blant. Søvnmangel, trass osv.

Anonymous poster hash: 62209...e4d

 

 

Nettopp. TS burde ta tak i situasjonen og reagere her. Både for barnets og sin egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...