Gå til innhold

Kaketoppen falt av - Det ble en KATASTROFAL dag!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før i tiden hadde man ikke brukt 2000 kr på ei kake til en barnebursdag.

Når man betaler over 2000,- for ei kake har man lov til å klage. Da blir det avleggs å si at det ikke er utseende på kaka som har betydning så lenge den smaker bra.

Anonymous poster hash: b8dff...186

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes vi alle skal feire, jeg. Når dette når nyhetene så viser jo det bare hvor ufattelig godt vi har det i Norge i dag!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Men har du sett avisene idag??

Rene clickbait opplegg nå -.-

Kanskje fordi de prøver å nå ett yngre publikum, men jeg synes det er helt tragisk, når "nyhetene" handler om en viral video om en unge som kysser en gullfisk...

Nei..jeg har sluttet å lese aviser. Anbefaler deg å gjøre det samme. Det er deilig å slippe den milde irritasjonen man opplever når man innser at medier og folk flest er svampelegemer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg så denne saken med tragedie i overskriften og bilde av en ødelagt kake, trodde jeg at det var en sak om en unge som hadde fått i seg noe farlig og havnet på legevakten e.l. Da jeg begynte å lese innholdet om ungen som ikke hadde tenkt på annet i mange uker, trodde jeg seriøst det var en av de satiresakene som legges ut. Men nei. Helt sykt, andre steder i verden blir barn bombet i hjemmene sine, her hjemme er det altså en tragedie med en ødelagt kakefigur. Jeg får lyst til å melde denne saken inn, er det ikke slik at mediene skal beskytte folk fra seg selv? Disse foreldrene har gjort både seg selv og barnet sitt til latter for hele Norge.



Anonymous poster hash: b70db...aa2
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gjorde feil. Jeg hadde sendt den tilbake, og ikke betalt. Ringt han senere på dagen. Den lignet jo ikke overhodet? Hva i alle dager? I tillegg manglet den den tingen som gjorde kaken ekstra spesiell. Jeg hadde heller ikke betalt 2250 kr for en kake da, så denne situasjonen kommer jeg nok ikke i selv heldigvis ;) Men vet i hvert fall hvilket firma jeg skal holde meg unna om det dukker opp en anledning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at situasjonen er litt lei.

Begge parter har begått urett.
Bakeren/leverandøren som har opptrådd uprofesjonelt og kunden som har nektet å betale.

Hva man synes som er verst etisk av
- Å levere en komplett kake, men uten dåpssko, konfirmanten, brudeparet eller MinniMus på toppen
- Å ta i mot kaken for så å nekte å betale for den i ettertid, på grunn av den manglende pynten

blir en ren synsing.

I forhold til kjøpsloven har bakeren sitt på det rene, ettersom kjøper trossalt tok i mot kaken.
Dette kunne enkelt vært løst av forliksrådet

Men det jeg synes er mest oppsiktsvekkende er reaksjonen i ettertid.
Er dette en sak som er SÅ prinsipielt viktig at det er verdt å gå ut i media med dette?

Er dette en sak som er så viktig, at det er verdt at den dukker opp hver gang noen søker på ditt etternavn, ektefellens etternavn, barnet ditt sitt etternavn og kakebakerens firma?
Ved nettsøk vil denne saken dukke opp selv på søk av slektninger av de som står frem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The damned

Begge handlet feil, men slike ting skjer jo uten at man må gå til media med det.

Reagerte også på at på grunn av kaken så ble ikke fokuset på jenta som hadde bursdag. Javel, så var kaken ødelagt, men alt står vel ikke å faller på en kake.

Herregud, ble litt oppgitt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke nesten 3000 på en kake som gjør at de ikke har råd til gaver?

Jeg får en litt ekkel følelse av luksusfellen.

Er en tre-fireårig i stand til å ha såpass klare meninger om en enkelt sak?

At det virker å ikke få gave av mamma og pappa fordi man skal få en kake?

De fleste unger jeg har møtt i den alderen klarer ikke å huske lengre sammenhengende hendelser

eller å planlegge over lengre tid.

Jeg synes det er en absurd økonomisk prioritering

for en ekstremt kortvarig glede.

Anonymous poster hash: ea61f...05c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre fra helvete... Ødelegge bursdagen for barnet sitt med en slik oppførsel, hvem rigger seg til med å krangle med et bud i en time mens maten står klar til servering og gjestene er tilstede? Og gi ungen sin intrykk av at det er en katastrofe? Det eneste som var galt med kaken, var at figuren manglet. Det kunne de tatt opp med bakeren på en normal måte i etterkant. Og Dagbladet elsker å skrive om slike tullinger, og vi elsker å lese om dem. Her strømmer klikkronene inn...



Anonymous poster hash: 71b85...75b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe jævla idioti.

Den eneste grunnen til at disse folka hisset seg så voldsomt opp er vel fordi de egentlig ikke hadde råd til den kaka... Så når den ikke var perfekt fikk de hysterisk anfall.

Hvis de ikke godtok varen skulle de ikke tatt imot den. Når de tok imot varen må de betale.

De fikk tilbud om avslag i prisen. Da bør de betale, fordi de har tatt kaka og servert den.

Barnet hadde sikkert hatt en strålende bursdag uten alt hysteriet pga det foreldrene hadde å utsette på kaka. Det er foreldrene som stod for at dagen ble ødelagt.

Hva mente de budet som kom med kaka skulle gjøre? Hoste opp en ny Minnie på stående fot?

Da burde de vel heller brukt den timen de skjelte ut han til å 1) ringt bakeren og krevd å få 2) hente en ny Minni å sette på toppen.

Djees!

I-landsproblemer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du sett avisene idag??

Rene clickbait opplegg nå -.-

Kanskje fordi de prøver å nå ett yngre publikum, men jeg synes det er helt tragisk, når "nyhetene" handler om en viral video om en unge som kysser en gullfisk...

Det du sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange ting som er feil i denne saken. Bakeriet leverte ikke det kunden hadde betalt for, kaken så veldig annerledes ut enn på bildet, i tillegg var den blir skadet på veien. Kom med trusler da kunden ikke ville betale. Budet sto i en time og kranglet med kunden.

Kunden/foreldrene kastet vekk en time av barnets bursdag ved å krangle om en kake. De brukte nesten to og et halvt tusen kroner på en kake til en 3-åring!! Hvem gjør sånt? Kake som eneste bursdagsgave? Foreldrene hisset seg opp og ødela barnets bursdag ved sin oppførsel. Tok imot kaken som noen hadde brukt lang tid på å lage, og nektet så å betale for den.

Og så går man til media med dette.

Bare i i-land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et i-landsproblem en gang, dette er idioti på et nivå hvor jeg vil kalle samtlige innvolvert 'tilbakestående' men det vil være en fornærmelse mot faktisk psykisk utviklingshemmede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruke nesten 3000 på en kake som gjør at de ikke har råd til gaver?

Jeg får en litt ekkel følelse av luksusfellen.

Er en tre-fireårig i stand til å ha såpass klare meninger om en enkelt sak?

At det virker å ikke få gave av mamma og pappa fordi man skal få en kake?

De fleste unger jeg har møtt i den alderen klarer ikke å huske lengre sammenhengende hendelser

eller å planlegge over lengre tid.

Jeg synes det er en absurd økonomisk prioritering

for en ekstremt kortvarig glede.

Anonymous poster hash: ea61f...05c

Hvor står det at de ikke har råd til gave også? Det står vel at datteren ønsket seg denne kaken og at det da ble hennes bursdagsgave, hvem gir gaver til sine 3 åringer for over 2.000? Synes du ikke det holder med kr 2.000?

Anonymous poster hash: 69043...00e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Hadde ikke betalt for herpa kake.

Anonymous poster hash: 74752...373

Hadde ikke tatt den med inn og brukt den heller når man fremdeles var usikker på hvordan det kom til å bli med en eventuell betaling!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden må de sutre til media? :klo: Synes foreldrene overdrev veldig. Selvfølgelig er det kjipt (jeg ser den) men hva med å heller gjøre det beste ut av situasjonen? Synes de klarte å ødelegge dagen fint selv med overdrivelse og syting. Kommer ingen vei med å kjefte og smelle i en time på tlf. Jeg hadde vel å lagt på til slutt. Får da være måte på hvor mye kjeft man skal få.

Dessuten så var ikke kaken helt ødelagt og kunne fint spises.

Endret av smalls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uansett å betale for en vare som ikke leverer til forventningene hadde ikke jeg gjort! 3000 for en kake og så er den ikke slik den skal være? Glem det! Dårlig service fra bakeren. Hadde det vært meg hadde jeg takket nei til den kake og kjøpt en ferdig istedet. I hvertfall latt ungen feire bursdagen og sørget for en annen gave i ettertid.

Anonymous poster hash: e969a...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du sett avisene idag??

Rene clickbait opplegg nå -.-

Kanskje fordi de prøver å nå ett yngre publikum, men jeg synes det er helt tragisk, når "nyhetene" handler om en viral video om en unge som kysser en gullfisk...

Særlig Dagbladet har begynt å minne mer om Facebook med statsstøtte enn en riksavis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...