Gå til innhold

vist du bare tiltrekker deg drittsekker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Nanna87

Jeg tiltrakk meg bare drittsekker før, men jeg har valgt å gjøre noe med det:)

Nå har jeg funnet verdens snilleste kjæreste, og jeg er lykkelig. Hemmeligheten er å legge fortiden bak seg, og bli glad i seg selv. Si til deg selv at du fortjener det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alltid man kan se det på forhånd, men som regel så burde det ikke være så vanskelig å se om folk er drittsekker. Som venninna mi som har slitt masse med dette, ble sammen med en kar i en periode han drev og rusa seg, stadig havna i bråk med andre menn på byn osv.

Dette er i grunn tegn som burde få varsellampene til å blinke, men drittsekkoppførsel er noe mange jenter tenner på, og de danner seg et bilde av denne personen egentlig er snill, og han aldri vil gjøre noe med henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på samme måte som du sier du ville tatt ansvar for å ikke gi henne falske/feil forhåpninger, eller bare feid over henne på en fest fordi alle de pene jentene var opptatt, og du var høy på promille... på samme måte håndterer da også de fleste jenter/damer/kvinner de menn de ikke er interessert i.

Den store majoritet av menneskeheten ønsker ikke å påføre andre skade med vitende og vilje, - folk flest er ikke bygget av ondskap.

Så mister du meg, når du veksler over til å snakke om at "eldre kvinner blir handlingslammet overfor drittsekker".

- def. på drittsekk var altså en mann som kun er ute etter et raskt knull? - korrekt forstått?

Blir disse eldre kvinnene det? Vær grei og sett tingene litt mer i perspektiv her, jeg mister opprinnelsen til en såpass generisk påstand, og trenger at du maler bildet med mer dypde og bakgrunn her nå.

Sjekk innlegget kl 01.54. Der presiserer jeg mer hva jeg mener med drittsekker og ekte drittsekker.

Ja, du har forstått hva jeg mener med "drittsekker" og det er mange mange kvinner som utsettes for de og mener de er ofre. Det er det jeg er sterkt uenig i. De er ikke ofre på noe som helst vis.

Men når det gjelder det eksempelet du bruker der om den jenta jeg avviser, så er det ikke helt det samme med drittsekker og damer. Fordi drittsekker ER tiltrekkende. De er karismatiske og sjarmerende og kan snakke en dame i senk. En manns tiltrekning ovenfor en dame er rent fysisk, mens en dame kan være fysisk men også veldig psykisk. Han kan godt ikke se så bra ut, men om han bærer seg bra så kan hun få andre tanker.

Problemet oppstår når dama egentlig vil si nei men velger å si kanskje. Så blir hun "lurt" og dermed er hun et offer. Nei du er ikke et offer, du er bare skyldig i å ikke følge sunn fornuft.

Anonymous poster hash: 33e0b...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å vri litt på det:

Er menn som gang på gang blir sammen med fæle, men vakre kvinner ofre? De som gang på gang egentlig vet at dama bare er hodebry og drama, men alikevel velger å prøve seg på henne og bli skuffet gang på gang ofre? Eller er han dum som ikke ser faretegnene på forhånd og heller går etter en bedre dame?

Er han da plutselig et offer fordi han hele livet ikke har fått den nærheten og kjærligheten han eventuelt skulle ha fått fra famlie/damer, og derfor blitt formet itl å tiltrekkes av slike damer? Av feil type damer? Er han et offer fordi han valgte å ignorere helt fine jenter oppgjennom oppveksten, og dermed har fått et forvridd syn på hva han liker? Er han et offer fordi han selv har satt seg selv i denne situasjonen?

Tror alle i denne tråden hadde kommet med et rungende NEI, men om vi snur på det og sier damer og drittsekker, nei da er plutselig damer ofre.



Anonymous poster hash: 33e0b...f5e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Sjekk innlegget kl 01.54. Der presiserer jeg mer hva jeg mener med drittsekker og ekte drittsekker.

Ja, du har forstått hva jeg mener med "drittsekker" og det er mange mange kvinner som utsettes for de og mener de er ofre. Det er det jeg er sterkt uenig i. De er ikke ofre på noe som helst vis.

Men når det gjelder det eksempelet du bruker der om den jenta jeg avviser, så er det ikke helt det samme med drittsekker og damer. Fordi drittsekker ER tiltrekkende. De er karismatiske og sjarmerende og kan snakke en dame i senk. En manns tiltrekning ovenfor en dame er rent fysisk, mens en dame kan være fysisk men også veldig psykisk. Han kan godt ikke se så bra ut, men om han bærer seg bra så kan hun få andre tanker.

Problemet oppstår når dama egentlig vil si nei men velger å si kanskje. Så blir hun "lurt" og dermed er hun et offer. Nei du er ikke et offer, du er bare skyldig i å ikke følge sunn fornuft.

Anonymous poster hash: 33e0b...f5e

Det var jo fornuftig å sjekke ut om jeg hadde oppfattet hovedessensen i det du sa rundt klokken 02:00 sånn rimelig korrekt, er du ikke enig i det?

Hvis ikke så ville kanskje resten av diskusjonen kunne vært basert på en feiloppfatning, og det pleier sjelden gi spesielt gode resultater.

For egen del så er jeg nok ikke udelt enig i at drittsekker er sjarmerende, men alle forbehold for at jeg som gjennom all tid har jobbet i miljøer som har være overveldende mannsdominert kan ha tilegnet meg mye kunnskap om mennesker av begge kjønn.

Menneskers tiltrekning overfor hverandre er kanskje helt innledningsvis rent fysisk iom. at øyet er det som først fanges ved et annet menneske. Men, veien fra øyets oppfattelse til å konkludere med at man faktisk liker vedkommendes måte å være på, og til å se hvorvidt vedkommende faktisk befinner seg 'på samme planet' som en selv... den veien er ikke nødvendigvis så veldig lang.

De fleste menn av dårlig standard er ikke så utrolig smarte at de veldig enkelt lurer kvinner trill rundt.

Og jeg henger meg fremdeles litt opp i påstanden din om at disse eldre kvinnene blir det du kaller 'handlingslammet' og nærmest hjernedøde dersom en drittsekk på samme alder forsøker å kurtisere dem.

Den påstanden har du fra et sted, og jeg lurer fælt på hvor du finner underlaget for den påstanden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for språkpirk og hets.

Tråden flyttes til generell debatt.

Frk.K, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en kvinne alltid ender opp med drittsekker, er det sannsynligvis fordi hun har en preferanse for drittsekker. En del kvinner synes normale, snille menn er kjedelige, de foretrekker "bad boys". Greit for meg, men kom ikke til meg for å klage når fyren oppfører seg som en "bad boy"! Du har selv valgt ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo fornuftig å sjekke ut om jeg hadde oppfattet hovedessensen i det du sa rundt klokken 02:00 sånn rimelig korrekt, er du ikke enig i det?

Hvis ikke så ville kanskje resten av diskusjonen kunne vært basert på en feiloppfatning, og det pleier sjelden gi spesielt gode resultater.

For egen del så er jeg nok ikke udelt enig i at drittsekker er sjarmerende, men alle forbehold for at jeg som gjennom all tid har jobbet i miljøer som har være overveldende mannsdominert kan ha tilegnet meg mye kunnskap om mennesker av begge kjønn.

Menneskers tiltrekning overfor hverandre er kanskje helt innledningsvis rent fysisk iom. at øyet er det som først fanges ved et annet menneske. Men, veien fra øyets oppfattelse til å konkludere med at man faktisk liker vedkommendes måte å være på, og til å se hvorvidt vedkommende faktisk befinner seg 'på samme planet' som en selv... den veien er ikke nødvendigvis så veldig lang.

De fleste menn av dårlig standard er ikke så utrolig smarte at de veldig enkelt lurer kvinner trill rundt.

Og jeg henger meg fremdeles litt opp i påstanden din om at disse eldre kvinnene blir det du kaller 'handlingslammet' og nærmest hjernedøde dersom en drittsekk på samme alder forsøker å kurtisere dem.

Den påstanden har du fra et sted, og jeg lurer fælt på hvor du finner underlaget for den påstanden.

Grunnen til at jeg skrev det at de er handlingslammet er fordi de som ser på seg selv som ofre ovenfor drittsekkene, er nettopp det. Ikke de normale damene som vet hvordan å håndtere forskjellige menn. Men de som faktisk fortsetter å ha kontakt, har sex med og så blir skuffet fordi de har blitt løyet til. Da er du som jeg skrev handlingslammet og hjernedød. Fordi du burde vite bedre. Og skjer det gang på gang, da er det ikke håp.

Anonymous poster hash: 33e0b...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt noe om at de sammen med drittsekkene, jeg sier bare at de tiltrekker seg dem. Stor forskjell.

Det finnes også kvinner som er totalt uinteressante for drittsekker, nemlig stygge jenter. Derfor jeg skrev 75% fordi 1 av 4 kvinner er upulbare.

Anonymous poster hash: 33e0b...f5e

Jeg ble faktisk nesten litt glad av dette: Føler jeg meg pen er jo det fint for meg. Føler jeg meg stygg kan jeg tenke på det som en redning, altså er også det positivt. Vinn-vinnsituasjon! Ikke tenkt slik på det før. Må innrømme jeg håper jeg er blant de du og dine likegutter anser som upulbare. Dette er en av grunnene til at jeg ikke gidder å legge altfor mye i utseendet; da tiltrekker man seg de overfladiske, som ikke har noe særlig å by på. Nå har jeg verdens flotteste kjæreste, som er overlykkelig over at jeg har null problem med å spise junk når vi føler for det :)

Jeg mistenker at du er blant disse dyssosiale drittsekkene, TS. Derfor har du ingen empati, som er svært symptomatisk for psykopater. Og psykologien støtter det en tidligere her sa; disse jentene er ofre for mishandling gjennom oppveksten, og det kjente fremstår som trygt. Pluss at drittsekker er manipulerende og lurer folk til hva som helst.

Anonymous poster hash: 172b2...c20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Mener du også at folk som blir mobbet "fortjener" det?

For du er inne på en ganske brutal tankegang nå, litt sånn "aksepter det som skjer med deg".

Folk som blir voldtatt fortjente det?

Slike som deg altså... Uff, jeg grøsser.

Anonymous poster hash: 55b3c...c7f

Det er forskjell på å fortjene og legge ting til rette...

Barn som mobbes er ofte annerledes enn flokken. Det er absolutt ingenting galt i det, men det er naturlig for barn å mobbe og plage de som er annerledes (for voksne også forsåvidt), så derfor velger de ut den som virker svakest - altså den som ser og virker annerledes.

Den som blir voldtatt har gjort et dårlig valg. Det er ikke vedkommendes FEIL, per se, men om du har drukket deg dritafull og raver hjem med rompa barn gjennom akerselva, så øker oddsen for at du skal bli voldtatt betydelige den kvelden.

Om du bare får drittsekker på kroken så har du antakeligvis en måte å tenke på som gjør at du ender opp med slike menn. Hvis ikke hadde du jo ikke gjort det gang på gang? Det er vel ikke universets feil? Eller noen andres feil? Eller mener du at du har uflaks HELE tiden og bare treffer på idiotmenn? Eller har DU selv en liten del av ansvaret for hvilke mennesker du omgåes og velger å bli sammen med?

Litt av (mange) kvinners problem i dag er at de inntar offerrollen i absolutt alt. Framfor å ta grep i sitt eget liv skal ting legges til rette for dem. Heldigvis er ikke alle kvinner slik, og jeg håper dere alle kan lære av slike kvinner.

Det er greit å være syk, det er greit å ha blitt sammen med en drittsekk, det er greit å ha blitt voldtatt..men det er ingen andre sin feil. Det var du som satt deg selv i en dårlig situasjon. Klart..du ble voldtatt av en syk jævel, men syke jævler finnes, og det må vi være klar over og ta hensyn til. De vil ikke forsvinne fra jordens overflate fordi vi blir offre. Det er vi som må evnt leve med at vi er offre. Hvordan gavner det meg å være et offer? Da taper man jo alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Ja, noen går vel i samme mønster og tiltrekker seg mennesker som ikke er bra for dem.

Både menn og kvinner gjør det.

Noen tar tak i det, mens andre gjør seg selv til et offer og skylder på alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaming the victim much?

Det er offeret sin feil? At de treffer på empatiløse folk?

Don´t think so!

Neida, TS sikter til tenningsmønsteret ditt og at du ignorerer signaler om du stadig faller for drittsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du også at folk som blir mobbet "fortjener" det?

For du er inne på en ganske brutal tankegang nå, litt sånn "aksepter det som skjer med deg".

Folk som blir voldtatt fortjente det?

Slike som deg altså... Uff, jeg grøsser.

Anonymous poster hash: 55b3c...c7f

Ingen fortjener og bli mobbet eller voldtatt. Men man kan i mange situasjoner gjøre noe med det, altså forebygge det. Spesielt voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fortjener og bli mobbet eller voldtatt. Men man kan i mange situasjoner gjøre noe med det, altså forebygge det. Spesielt voldtekt.

Ved å gå innpakket som en muslim? Det er lett å være etterpåklok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaming the victim much?

Det er offeret sin feil? At de treffer på empatiløse folk?

Don´t think so!

You missed the point

Anonymous poster hash: 6098d...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

Grunnen til at jeg skrev det at de er handlingslammet er fordi de som ser på seg selv som ofre ovenfor drittsekkene, er nettopp det. Ikke de normale damene som vet hvordan å håndtere forskjellige menn. Men de som faktisk fortsetter å ha kontakt, har sex med og så blir skuffet fordi de har blitt løyet til. Da er du som jeg skrev handlingslammet og hjernedød. Fordi du burde vite bedre. Og skjer det gang på gang, da er det ikke håp.

Anonymous poster hash: 33e0b...f5e

Så du snakker om et lite mindretall av kvinner på generell basis?

- det ble et aldri så lite sidesport når du hang ut de eldre kvinnene på en måte som gjorde at man fikk et inntrykk av at du nesten hadde førstehåndskunnskap om hvor mye enklere disse er/var å lure...

Ja vi kan være enige om at enkelte mennesker (uavhengig av kjønn og/eller alder) er mer lettlurt enn andre.... og i den andre enden av skalaen finner man dem som er så kyniske at de aldri lar noen slippe nær sitt indre.

Hvem av de to gruppene i ytterkantene av skalaen som har det best eller verst skal være uvisst, men tro om det ikke er værre å gjennom et helt liv ha holdt alle følelser og anmodninger om nærhet på armlengdes avstand enn å ha satset og blitt skuffet?

Å pålegge mennesker å skulle inneha psykologisk innsikt/kunnskap nok om mennesker til å kunne sortere alle andre mennesker uten noengang å gjøre en feil... det kravet vil du aldri finne meg pålegge samtlige andre mennesker.

Og vet du hvorfor? Jo fordi det er et urimelig krav å pålegge andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt sammenlignbart kanskje... men leste en studie en gang, men nå greier jeg ikke finne den. Damer som hadde alkoholiserte fedre (og en kontrollgruppe som ikke hadde alkoholiserte fedre) fikk speeddate forskjellige menn hvor noen av dem hadde problemer med alkohol. Etterpå ble damene bedt om å si hvem de likte best og det var vel ingen stor overraskelse at de med alkoholiserte fedre likte de med alkoholproblemer best.

Hvis du stadig ender oppmed "feil" mann bør man gå litt i seg selv og spørre seg hvorfor man er då dårlig på å sile ut de som ikke er bra for deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang tenkt at kanskje det er du som er problemet.

Anonymous poster hash: 6098d...90b

Ja, det har jeg tenkt på. Flere spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...