Gå til innhold

Dvalemodus eller slå helt av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått ny data, og har plutselig begynt å betvile min behandling av den gamle. Den gamle pleide jeg alltid bare å lukke på slutten av dagen, slik at den gikk i dvalemodus. Jeg skrudde den bare helt av hvis jeg skulle være borte flere dager. Hvordan er egentlig dette? Er det greit å sette dataen i dvalemodus, eller burde jeg skru den helt av om kvelden? Hva er best for den?



Anonymous poster hash: 98a94...1d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skrur alltid helt av. Gammel vane. På nyere operativsystemer tror jeg ikke det skal ha allverdens å si, men Windows XP gikk og gjemte seg i hjørnet for å dø ved enhver dvale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrur alltid helt av. Maskinen har SSD og starter uansett så raskt opp at det ikke har noen gevinst å dvale i stedet for.

Anonymous poster hash: 77c52...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde slå den helt av. Pc'er, tablets og mobiler har godt av å restartes da mye hoper seg opp og gjør det tregere. Du sparer strøm også :)



Anonymous poster hash: 7f801...a89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine greier er stort sett i dvale når de ikke er i bruk. Strømforbruket regnes i et par watt uansett, og tilgjengeligheten er betraktelig bedre på den måten. Slår av om jeg skal være borte over natta, eller trenger å få inn noen oppdateringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at min PC slås av er fordi jeg for tiden har flyttet senga ut i stuen fordi jeg skulle male soverommet.. (Tar sin tid ja..)

Til vanlig hadde jeg ikke vurdert å slå den av engang... Blir litt som å kjøpe mobil for så å legge den i skuffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at min PC slås av er fordi jeg for tiden har flyttet senga ut i stuen fordi jeg skulle male soverommet.. (Tar sin tid ja..)

Til vanlig hadde jeg ikke vurdert å slå den av engang... Blir litt som å kjøpe mobil for så å legge den i skuffen.

Å la den stå på er en ting, er dvalemodus som er no dritt med midlertidig lagring av filer o.s.v!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du?

Når du setter en pc i dvalemodus husker den nøyaktig hva du gjorde når du satte den i det, den lagrer altså midleritidige filer med nettleser, mail, evt andre åpne programmer. Er man flink og tar diskopprydning jevnlig er det ikke et stort problem, men jeg har gjort mange treiges pc'er kjappe ved å rydde disker fordi de kun setter maskinen i dvalemodus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...