Gå til innhold

Mannen sier at nok er nok


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn på snart 6 mnd. og har vært i barselgruppen min i snart fire av dem. Det er en veldig konkurransepreget gruppe dessverre og jeg har hatt mange søvnløse netter fordi jeg har hørt ting og kanskje tolket ting feil. Har tenkt mye på senskader, downs og sånn.

Mannen min sier han er drittlei og vil jeg skal slutte eller evt. finne en ny barselgruppe. Mine bekymringer har til dels gått utover han siden jeg har ringt han på jobben og skreket at vi må på sykehuset og legevakten og barnelegen fordi jeg har trodd at noe har vært galt med han eller vekket han midt på natten fordi jeg tror hun har vært død.

Er det jeg eller han som har rett?



Anonymous poster hash: 2b5b1...27c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, du trenger å få buffret tankene dine helt andre steder. Forsøk slappe av, nyt barnet, og ha et mer distansert forhold til denne barselsgruppen, om du i det hele tatt må dit.

Kanskje finne en annen, om mulig?

Endret av Sannerlig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres absolutt ikke ut som ett positivt miljø for en mor med ett barn.

Så jeg ville droppet barselgruppen. Så sant det er riktig at den er slik

som du beskriver, og det ikke er du som er problemet, som feiltolker

og overvurderer ting? Kan jo høres slik ut hvis du ringer mannen din

på jobb og skriker at dere må på sykehuset, barnelegen, legevakten

osv fordi du tror noe er galt eller barnet skal dø. Høres ut som du kanskje

bør oppsøke noen som kan hjelpe deg før dette går for langt. Jeg må nesten

si dette for hvis jeg hadde hørt ting på en barselgruppe ville det allikevel ikke

fått meg til å reagere slik som du beskriver at du gjør.

Dette kan ikke være sunt hverken for deg, barnet eller din mann.



Anonymous poster hash: 19b76...fee
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Huff, du trenger å få buffret tankene dine helt andre steder. Forsøk slappe av, nyt graviditeten, og ha et mer distansert forhold til denne barselsgruppen, om du i det hele tatt må dit.

Kanskje finne en annen, om mulig?

Hun er ikke gravid. Barnet er 6 måneder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres det ut som om du overreagerer veldig på det meste og er i overkant bekymret og redd. At det nok trigges ekstra av ting som sies i barselgruppen tviler jeg ikke på, men det høres ut som om det ikke er hele problemet. Ta med prat med helsesøster el.l om bekymringene dine og få hjelp til å få hodet og følelsene litt på plass.

Og kutt for all del barselgruppa også om alt den gjør er å nære opp under redslene dine.



Anonymous poster hash: 445f0...417
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med mannnen din altså. Vil du ikke se tilbake på tiden med baby som fin, istedet for kun bekymringer med hva som kan skje? Det kan skje ting med oss alle.

Anonymous poster hash: 81449...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Mannen din har 100% rett.

Men, det er ikke bare barselgruppen som er problemet her- du sliter nok med overdreven engstelse som jo lar deg rive med av dette i såpass sterk grad.

Du ville nok hatt godt av å snakke med psykiatrisk sykepleier på helsestasjonen om engstelsen, og jobbe med å normalisere litt.

Det er normalt å engste seg, men ikke i den forstand at du skriker at babyen er død- men mindre babyen faktisk ikke pustet og var umulig å få liv i.

Dette er ikke normalt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...