Gå til innhold

Gravid etter ma, hvor fort ble du gravid igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så fint å lese historiene deres :) det gir meg håp. Jeg hadde en MA for noen dager siden.. måtte få cytotec for å få alt ut. Smertene var enorme.. jeg blør enda men ikke så mye.

sorgen er stor, og jeg føler meg ikke bra. Jeg distanserte meg veldig fra følelsene rett etter det skjedde, men nå får jeg plutselige sammenbrudd. Tårene er der hele tiden, men prøver å holde dem inne og tenke framover..

Jeg var 8 uker på vei da jeg begynte å blø og fikk store smerter. Ble sendt til akutten og der oppdaget de at hjertet var sluttet å slå i uke 7.

hadde sett hjertet banke bare noen dager før det sluttet.

Vi ønsker å prøve igjen så det blir spennende å se hvordan det går. Er litt redd for at jeg skal miste igjen om vi blir gravid veldig raskt, så jeg tror kanskje at vi blir å vente litt.

lykke til TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Alle dere som har opplevd en ma og som måtte ta medisinsk abort. Hvor lang tid tok det før du ble gravide igjen? Blødde du lenge etter medisinsk abort og når fikk du mensen igjen?

Anonymous poster hash: c1f4c...a69

Uff, føler sånn med deg. :hug: Vett akkurat hvordan du har det nå, jeg har vært der selv. Håper du gir deg tid til å trøste. Det er ikke noe godt å miste ett barn, samme hvor lite det kan være rent fysisk.

Jeg hadde en MA som ble oppdaget i uke 11. Barnet hadde sluttet å vokse i uke 8. Hadde alle symptomer på graviditet, så det kom som et stort sjokk.. Jeg trodde spottingen (3-4dager brun utflod) var pgs tynne blodkar rundt skjede/livmorhals.... :(

Jeg fikk første pilla på sykehus, og bare etter 1 døgn begynte jeg å styrtblø. Hadde ingen smerter, men blødde som en sil. Måtte derfor inn på sykehus for å ta det bort (operasjon). Etter det blødde jeg ingenting. Fikk mensen igjen etter en god måned, og neste igjen som vanlig etter 28 dager ca. Etter det igjen satt spiren, og den sitter enda :hjerte: .

Jeg hadde en MA i starten av april 2013, og ble gravid igjen i slutten av juni. Gikk to mensperioder imellom :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til alle som har mistet og som må gjennomgå det, det er beintøft.

Heldigvis er statistikken på vår side når vi blir gravide igjen, da er sjansen for at det skal gå bra veldig stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

:blomst: Stor klem til alle som har mistet og har gått igjennom den fæle påkjenningen! Føler så absolutt med dere! Hadde egentlig termin på julaften nå, og merker jeg ser bare tyngre og tyngre på hele julefeiringa.. Ikke noe kjekt i det hele tatt! Har egentlig bare lyst på en liten en jeg nå, og tenker vi kunne vært en liten familie på 3 snart.. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg også, Ljhh :klem:

Jeg hadde en MA i våres, med termin i begynnelsen av desember. Jeg har tenkt en del på det de siste ukene. Det gjorde jeg også når termindatoen jeg hadde i mai kom og gikk - SA i september.

Nå ble jeg gravid igjen med en gang etter MAen, og ligger i skrivende stund og kjenner på at jenta vår sparker :rodmer:

Og jeg tenker at det var hun det var meningen at vi skulle få. Selv om vi selvfølgelig hadde blitt like glad i en av de to vi mistet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på pillen før jul i fjor. Ble gravid med en gang uten å vite det da jeg hadde "mensen". Fikk plutselig voldsomme blødninger. Trodde bare jeg hadde kraftig mensen, men så ble det så ille på jobben at sjefen kjørte meg til legen og da viste det seg at jeg var gravid. Legen trodde jeg hadde SA så han sendte meg til Ullevål for å sjekke om jeg trengte utskrapning.

Der fant de et levende foster. Sjokk! Sjokk at jeg var gravid, at jeg hadde sa, at jeg hadde et levende foster! Foran fosteret var det en hematom som var ganske stor og det var den som blødde. Jeg måtte bare dra hjem over helgen og se om fosteret overlevde over helgen. Kom tilbake og da hadde hematomet dratt med seg fosteret og jeg måtte ha utskrapning.

Dette var i februar.

Det tok over 3 mnd før mensen kom skikkelig i gang og enda noen måneder før EL ble satt i gang igjen. Plutselig i oktober så klaffet det og nå er jeg gravid igjen.

Nå er jeg selvsagt superstresset. Først var jeg sjeleglad for at jeg verken har blødd eller spottet siden det var problemet sist. Har alle tegn på at alt er ok, men så er det denne lille stemmen som hvisker "Tenk om". Så nå er jeg selvfølgelig bekymret for MA. Vil heller ha en sa så VET en iallefall.

Men prøver å holde meg positiv. Jeg er frisk, sterk, trener regelmessig, alt virker som om det er i skjønneste orden og skal til 12 ukers kontroll på nyåret så må bare tro og håpe at alt er som det skal denne gangen :)❤️

Endret av me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble gravid i starten av august, men hadde dessverre en MA som ble påvist i starten på oktober, uke 8+2. Jeg fikk ikke til å blø det ut selv, så fikk utskrapning på sykehuset. Kroppen kom i gjenge med en gang, og jeg fikk mensen 2 uker etter utskrapningen. Så ble jeg gravid rett etter det og er nå 6 uker på vei og skikkelig dårlig! Så har håpet om at det går veien denne gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid igjen ved første mulighet etter menstruasjonen begge gangene etter MA med påfølgende utskrapning. Da vi skulle prøve på nr to, var jeg forberedt på nye runder med MA, men da ble jeg gravid på første forsøk og det endte godt. Jeg blødde en del, da, dette har jeg gjort i begynnelsen av graviditetene med begge barna. Så det var nervepirrende da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg hadde MA tok det over et år før jeg ble gravid igjen (men da gikk det heldigvis bra!) Så hadde jeg en MA igjen når vi prøvde på nr to, og etter den ble jeg gravid igjen på første forsøk (og denne gangen gikk det også bra!)

Anonymous poster hash: b7dd9...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...