Gå til innhold

Hunden fiser


fedora

Anbefalte innlegg

Hunden vår er fiser ganske mye. Både når den sover og er våken. Jeg tror ikke hun har kontroll i det hele tatt. Dette er megaflaut når vi har gjester. I tillegg lukter det vondt. Vel, vondt lukter det av hunden hele tiden ...

Det er umulig for oss å dressere det vekk, for vi vet aldri når det kommer. Kan vi gi den noen medisiner for å kurere dette? Den spiser sånne kuler og litt brød og middagsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Deception

Jepp, bytt for. For det første bør du kutte ut alt brød (og ris, pasta o.l.), ikke noe er mer fisefremkallende. Det funker i 100% av tilfellene hos vår hund, i hvertfall.

Vi har dessuten byttet til vom- og hundemat (pga. andre årsaker), og etter det har hunden vært mer eller mindre totalt luktfri. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at hunder har kontroll på fisingen og for å være helt ærlig, tror jeg ikke de bryr seg heller ;) .

Ellers er jeg enig med de andre her! Bytt för! Hundemager er ikke konstruert for å fordøye menneskemat (Og følgelig får de problemer med fordøyelsen, noe som bl.a. resulterer i fising når de spiser det). Velg et fôr av god kvalitet og styr unna supermarkedvariantene, så kan jeg nesten love deg at problemet blir borte. (Hvis ikke hunden er gammel. De fiser gjerne en del på sine gamle dager. Slik er det bare...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig for oss å dressere det vekk, for vi vet aldri når det kommer. Kan vi gi den noen medisiner for å kurere dette? Den spiser sånne kuler og litt brød og middagsmat.

???????????????

Hunder er ikke mennesker, de slipper ut luft når luften kommer...

Bytt for, dropp brød og middagsrester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

???????????????

Hunder er ikke mennesker, de slipper ut luft når luften kommer...

Ja, sånn er det bare...

Kan nok ikke dreseres bort...

De får mindre luft i magen om foret bløtes opp, enn om det blir gitt tørt (m.a. en av grunnene til at hunder som er disponible for magedreining skal ha oppbløtt for!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden vår fikk mye luft i magen om han hadde spist noe han ikke tålte. Han gikk på allergifor, og måtte stortsett holde seg til bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men...

Litt luft vil/skal det jo bli/komme uansett...

Dersom ikke, er det noe galt... Og det er ikke morsomt, det kan jeg hilse og si! Da kan raskt ønsket ditt gå i oppfyllelse (j.f.r. den andre tråden din), den kan dø i løpet av to timer!! Og det er en smertefull død!! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte for, samt kutte ut middagsrester er gode råd som burde bedre problemet, men samtidig er det like naturlig for en hund som for et menneske å slippe luft, så endel fising må man regne med uansett. :)

Du sier også at det lukter vondt av hunden hele tiden. Greit nok at hunder har sin særegne lukt, og ikke akkurat dufter liljekonvall, men de bør ikke lukte direkte vondt. Har dere sjekket hvor den vonde lukten kommer fra? F.eks ørene, pelsen, munnen, eller analkjertlene? Isåfall kan en vet hjelpe dere.

Endret av Hubble
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg som har hatt hunder i over 20 år sier at hunder fiser pga at man gir de feil mat, altså menneske mat. Hvis man holder seg til det hunden skal ha så vil dette normalt ikke være noe stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen for har dessuten fiskemel i seg. Min hund reagerte på det. Var et helvete å ha i hus før vi fant et for som funka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...