Gå til innhold

Kattunge til 4-åring og 6-åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal du bli sur og anklage folk for å være hatske når de svarer høflig og informativt, så tror jeg ikke du får stort flere svar her...

Anonymous poster hash: f1ace...374

Et fåtall svar har vært høflige og informative.

Anonymous poster hash: 611d2...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I overskriften står det "kattunge til 4 og 6-åring", derfor svarer vel folk deretter. En katt er ikke et leketøy til ungene. Katten må være de voksnes ansvar og ikke ungenes, men ungene får bli med på det.

Anonymous poster hash: 4d706...99c

I alle dager?! Du mener altså det er nok å lese overskriften og så skrive et svar. Javel, jeg er uenig.

Og hvorfor i all verden skriver du "en katt er ikke et leketøy til ungene" ??? Hva av det jeg har skrevet mener du rettferdiggjør en slik frekk kommentar, hvor er du mener jeg har skrevet at katten skal være et leketøy? Det er jo kun om jeg har skrevet det, at en slik kommentar du kom med er forsvarbar og logisk.

Nei, du skrev det for å lage kvalm.

God bedring! :)

Anonymous poster hash: 611d2...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" er at det faktisk ER mange som er korttenkte og ikke er bevisste katteeiere. Derfor er det nok mange katteelskere som passer på å informere - som om ts ikke var klar over noe som helst. Tanken er jo forsåvidt god, men jeg synes man kan være litt forsiktig med å nærmest ta for gitt at ts ikke har snøring. Hun vet nok hvor gammel en katt blir, for å si det sånn.



Anonymous poster hash: 6660d...07b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har vært høflige og informative, jeg tror til og med alle var positive til at du skulle skaffe deg katt. At du velger å gå i forsvar og ta hyggelige svar som ondsinnede, personlige fornærmelser taper du dessverre bare på.

Anonymous poster hash: f1ace...374

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har vært høflige og informative, jeg tror til og med alle var positive til at du skulle skaffe deg katt. At du velger å gå i forsvar og ta hyggelige svar som ondsinnede, personlige fornærmelser taper du dessverre bare på.

Anonymous poster hash: f1ace...374

Les igjen, langtfra alle er høflige og konstruktive. Jeg blir nærmest skjelt ut av enkelte, noen får seg til å skriv at en katt ikke er et leketøy ol. Som om det er nødvendig å skrive. Kvalmt.

Anonymous poster hash: 611d2...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" er at det faktisk ER mange som er korttenkte og ikke er bevisste katteeiere. Derfor er det nok mange katteelskere som passer på å informere - som om ts ikke var klar over noe som helst. Tanken er jo forsåvidt god, men jeg synes man kan være litt forsiktig med å nærmest ta for gitt at ts ikke har snøring. Hun vet nok hvor gammel en katt blir, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 6660d...07b

Ja, vet at det finnes mange som skaffer seg katt som aldri skulle hatt det.

Men når jeg informerer i åpningsinnlegget om at jeg faktisk er oppvokst på gård og at vi alltid hadde hunder og katter som kjæledyr, bør de ringe en bjelle hos de mest hatske her inne også - for jeg vet nok mer enn de fleste om katt og dyrehold generelt.

Det jeg jo opprinnelig ville vite var jo om hvordan det blir for en katt å bo i andre etasje i en tomannsbolig, og om en stige ned fra verandaen er et bra alternativ for å komme seg ut og inn for den på.

Anonymous poster hash: 611d2...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom naboen tillater det, så hva med noe slikt? http://www.finn.no/finn/torget/viewimage;jsessionid=2D392CC3CE746F78658CE34448215BFA?finnkode=12696239&sid=xz4cabX3zou584340&adheading=KATTETRAPP&WT.svl=Hovedbilde&reference=9%2F126%2F962%2F39_842916749.jpg&adTypeId=69

PS: Jeg hadde ikke gått med på en slik fasadeendring dersom jeg bodde i 1. etasje, da det vil gi katten tilgang til verandaen min, også (en slik stige må være montert langt unna naboens veranda eller vinduer for at ikke katten skal kunne finne på å hoppe inn...)



Anonymous poster hash: f22ac...7f0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Tviler på at TS mente at det var barna som skulle ha hovedansvaret for katten, heller det at det er "barna sin katt" som foreldrene har ansvar for :)

Vi fikk oss katt da sønnen vår var 1,5år gammel. Vi fikk oss katt "til han" fordi det er bra for barn å vokse opp med dyr. Selvsagt ønsket vi oss katt også, ellers hadde vi ikke fått katt og det var aldri tiltenkt at den lille gutten skulle ha ansvar for katten heller selvom den var "til han"

Høres ut som det kan gå fint mtp at dere bor i 2etg, det blir jo en tilvendingssak for katten. Snakk med dyrebeskyttelsen som foreslått over her, kan godt være de har en pus som passer godt inn i deres familie :)

Anonymous poster hash: b8269...2c3

Det er dessverre at for mange som skaffer seg dyr pga barna sine ønsker,så jeg synes det er bra at det er flere som påpeker det i denne tråden selvom det ikke skulle være et tilfelle,så vet man aldri.

Endret av Blomst83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er veldig tilpasninsdyktige og jeg tror ikke det blir noe problem med å bo hos dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du påpeker at du vet mer om katter enn de andre i denne tråden så regner jeg med at du føler du blir behandlet som om du er dum. Det er ikke noe vits i å ta seg nær av at andre forklarer grunnleggende prinsipper og momenter for vurdering. De aner ikke hva du kan og vet, og derfor forklarer man heller for mye enn for lite. Du spør jo tross alt om råd på et forum, fordi du selv ikke vet. Om du leser en kvass undertone så er nok det fordi mange er møkklei av mennesker som behandler dyr som bruk og kast. Ingen beskylder deg for å være en slik, men man vil likevel forhindre at andre blir det.

Anonymous poster hash: f6646...cb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...