Gå til innhold

Skal jeg betale naboens veterinærregning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS, det virker som om du kanskje ikke har lyst å ta opp kampen med ham eller skape større problemer. Men nå synes jeg det er viktig at du anmelder trusselen hans, og viser at dette her overhodet ikke er greit. Han kan ikke komme hjem til deg, og kreve å få betalt en regning som han er skyld i, og i tillegg true deg/kattene dine.

Jeg ville ha tatt og gått til politiet og sagt hva som har skjedd og bedt dem enten ta seg en tur til nabolaget, eller bare anmeldt ham. Den slags oppførsel er en bølles oppførsel, og du må vise at det her ikke er noe som godtas

:klem: Pass på kattene dine og holdt et ekstra øye med dem



Anonymous poster hash: 1cc0f...d80
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her.

Jeg er nok litt feig, men ja, jeg har ikke lyst til å bli uvenner med noen om jeg kan unngå det.

Å betale denne regningen føler jeg bare blir såpass feil at her har jeg ikke lyst til å gi meg fordi naboen er en bølle.

Jeg kommer til å ringe politiet i dag og be om råd. Jeg syns dette ble en ubehagelig situasjon, spesielt siden jeg ikke kjenner naboen godt nok til å vite hva han er i stand til. Og hvis noe skjer med kattene vil nok datteren min bli helt knust, så jeg må få satt foten tydelig ned og vise at jeg ikke lar meg true tror jeg.

Jeg har enda ikke sett prisen på den veterinærregningen forresten, fikk ikke sett beløpet når han vifta med den. Hvor mye kan det egentlig stå om? Syns det er veldig drøyt å hisse seg opp til det punkt at man truer med å brekke nakken på katten hvis det står om noen hundrelapper liksom.

Nesten så det frister å betale slik at saken er ute av verden, men det tørr jeg ikke heller - for da blir jeg vel naboens dørmatte fremover.

Anonymous poster hash: e6dc9...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt ikke betalt regningen hvertfall! Naboen har brutt båndtvangen og grunnen til at han ikke tar det videre er nok fordi at da må han forklare seg og kan bli idømt bot pga brudd på båndtvangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Nei, du skal ikke betale.

Noe sier meg at denne naboen kan bli alt annet enn en berikelse for nabolaget. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ringt politiet? Hva sa de?



Anonymous poster hash: 0ce7c...cbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg er nok litt feig, men ja, jeg har ikke lyst til å bli uvenner med noen om jeg kan unngå det.

Å betale denne regningen føler jeg bare blir såpass feil at her har jeg ikke lyst til å gi meg fordi naboen er en bølle.

Jeg kommer til å ringe politiet i dag og be om råd. Jeg syns dette ble en ubehagelig situasjon, spesielt siden jeg ikke kjenner naboen godt nok til å vite hva han er i stand til. Og hvis noe skjer med kattene vil nok datteren min bli helt knust, så jeg må få satt foten tydelig ned og vise at jeg ikke lar meg true tror jeg.

Jeg har enda ikke sett prisen på den veterinærregningen forresten, fikk ikke sett beløpet når han vifta med den. Hvor mye kan det egentlig stå om? Syns det er veldig drøyt å hisse seg opp til det punkt at man truer med å brekke nakken på katten hvis det står om noen hundrelapper liksom.

Nesten så det frister å betale slik at saken er ute av verden, men det tørr jeg ikke heller - for da blir jeg vel naboens dørmatte fremover. Anonymous poster hash: e6dc9...e57

Forstår at du ikke liker å bli uvenn med naboen. Det er jo tross alt noen du "må" forholde deg til fremover.

MEN å betale for hans dumhet er totalt feil, og det er som du sier en fin måte å bli hans dørmatte på.

Får han det aom han vil nå, vil han garantert fortsette å oppføre seg sånn fremover. For det fungerte jo første gangen.

Sett ned foten med en gang, og vis at du ikke finner deg i sånt tull!

Dra eller ring til politiet, og fortell gjerne hvordan det har gått?

Masse lykke til :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill og snakk med politiet. Uansett om det ender med anmeldelse eller ikke så blir saken registrert i TILFELLE han faktisk gjør noe med kattene dine. Dessuten kan det hende han har noe på seg fra før og at politiet derfor vil gjøre noe med saken.

Og pass godt på pusene dine ❤️

Anonymous poster hash: 74899...0c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leier eller eier han? Denne idioten burde bodd alene uti skauen. Om han leier kan du kontakte utleier og fortelle at leieboeren truer naboenes dyr på livet. Jeg hadde ikke godtatt at han flyttet inn i nabolaget mitt for så å fraskrive seg alt ansvar for dyret sitt. Denne fyren tar ikke hundeholdet seriøst. Jeg ville ringt politiet, og prøvd å få bikkja fratatt fyren. Han finnes jo ikke dyrevennlig. Umulig kanskje, men jeg hadde prøvd. For en drittsekk. Jeg hadde holdt kattene inne til han roa seg ned, og ikke betalt regningen. Håper de skyr hunden nå og løper andre plasser enn hos naboen.

Anonymous poster hash: ac587...4df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkanabo. Det beste er å gi han fingeren og å flytte!



Anonymous poster hash: 0b721...1b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi står midt i noe lignende med en nabo nå, men heldigvis har ingen dyr blitt skadet (enda...)

Naboen slipper hundene løs uten tilsyn. Og det er gjerne 3-4-5 stk i slengen. De er heldigvis av den lille sorten, men de gneldrer og bjeffer. Kommer inn i vår gård tidlig morgen og sen kveld. Skremmer/forstyrrer kattene våre og vekker oss.

Nå er det ikke bare båndtvangen som er problemet her. Vi har vert i kontakt med mattilsynet flere ganger. Nå endelig kom det en tilbakemelding derfra at de skulle gå videre ned saken. Vi har og kontaktet politiet. Dette etter flere forsøk på å få naboen til å forstå at slikt dyrehold ikke er holdbart.

Gamlekatten vår er en stor bryter på rundt 10 kilo og vel 12 år. Han er kastrert og bedagelig, men om han føler seg truet eller de to yngre kattene truet, så lar han seg ikke pille på nesen. Om en sånn situasjon oppstår er det neppe mye nabohund igjen. Hvis naboen da hadde funnet på å kreve dekket veterinærutgifter så hadde h*n ikke kommet spesielt langt for å si det sånn.

Ikke vær redd for å ikke bli likt av denne naboen din, ts. Det virker jo som at han ikke liker deg i utgangspunktet. Si klart i fra at han bare kan ta saken videre siden han ikke har noe sak. Veterinærutgiftene får han stå for selv. Prøver han å si noe om dette senere, så bare sier du at du er ferdig med saken, og så går du.

Det kan sikkert være lurt å se litt ekstra godt etter pusene dine en stund framover. Og en liten prat med politiet skader neppe.

Masse lykke til!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill og snakk med politiet. Uansett om det ender med anmeldelse eller ikke så blir saken registrert i TILFELLE han faktisk gjør noe med kattene dine. Dessuten kan det hende han har noe på seg fra før og at politiet derfor vil gjøre noe med saken.

Og pass godt på pusene dine ❤️Anonymous poster hash: 74899...0c8

Saken blir ikke registrert så lenge etter med mindre han leverer en anmeldelse. Hadde han ringt inn som en akuttsak, ville det blitt loggført.

Anonymous poster hash: 33bd7...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forventet naboen at du skulle stå klar med penga og lua i handa da han kom?

Ved neste kontakt om dette får du be han komme med et skriftlig krav.

Hadde regningen vært på under kr. 500,00 hadde jeg betalt, eller om den var inntil det dobbelt hadde jeg sagt ok vi deler på utgiftene til naboen. Ikke fordi jeg synes det er riktig, men for å unngå masse masse bråk med en nabo.

Hold kattene inne de neste ukene både hund og mann er ute av kontroll.

Anonymous poster hash: 33bd7...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri betalt! Idiotnabo! Snakk med politiet du heller, og anmeld ham for trusler!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han brøt hundeloven ved å ikke ha kontroll. Ta kontakt med politiet!



Anonymous poster hash: 0b721...1b8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leste ikke hele tråden :fnise:

Glad for at du nekter å betale, at hunden var løs er hans eget ansvar. Jeg ville også anmeldt trusler og brudd på båndtvang om jeg var deg.

Endret av Purple Basil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han brøt hundeloven ved å ikke ha kontroll. Ta kontakt med politiet!

Anonymous poster hash: 0b721...1b8

Enig. Jeg ville også sagt at om han skadet kattene mine så kom jeg til å ta igjen på hunden hans (noe jeg selvfølgelig aldri ville gjort) bare så han fikk ett annet perspektiv. Om han er så vrang som du sier er han nok godt kjent for politiet fra før. Anmeld han, dette skal hverken du eller pusene finne dere i.

Anonymous poster hash: 87784...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg ville også sagt at om han skadet kattene mine så kom jeg til å ta igjen på hunden hans (noe jeg selvfølgelig aldri ville gjort) bare så han fikk ett annet perspektiv. Om han er så vrang som du sier er han nok godt kjent for politiet fra før. Anmeld han, dette skal hverken du eller pusene finne dere i.

Anonymous poster hash: 87784...8b6

Jeg synes dette høres ut som et dårlig råd - truer du hunden hans er ikke du noe særlig bedre enn ham, og han får gratis ammo dersom det faktisk blir en politisak av det. Da er det større sjanse for at dere blir sett på som to konfliktskapende tullinger som krangler seg i mellom, i stedet for én konfliktskapende tulling og én uskydlig nabo slik realiteten er.

Anonymous poster hash: 78219...051

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Naboen leier ja. Huseieren benytter selv halve huset når han en sjelden gang er i byen, og leier ut resten. Jeg ser sjelden huseier, men jeg vet jo hvem han er.

Burde jeg kontakte huseier og fortelle hva som skjedde? Vil det utgjøre noen forskjell? Jeg eier min bolig, så jeg kjennerikke husleieloven, men jeg kan umulig se for meg at huseieren kunne kasta ham ut f.eks - det er jo ikke et forhold mellom huseier og leietaker dette.

Jeg ringte politiet og forklarte situasjonen.De sa at jeg måtte møte opp personlig for å anmelde. Jeg har avtalt å komme til politistasjonen på mandag og anmelde/snakke med dem om saken da.

Jeg holder pusene inne i helgen for sikkerhets skyld. Ikke med veldig god samvittighet i dette fine været, men... det er nok tryggest.

Anonymous poster hash: e6dc9...e57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...