Gå til innhold

Hva skal til for å bli kastet ut av selveid leilighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller blir tvunget til å selge? Hvor sterkt står man egentlig med en selveid leilighet i et borettslag?



Anonymous poster hash: 59d82...d79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En del klager.

Hvis man fortsetter for eksempel å feste i ukedagene og man har fått beskjed mange ganger om å dempe seg litt.



Anonymous poster hash: e37b1...b52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selveier og borettslag er to forskjellige ting. I et borettslag kjøper du ikke leiligheten, du kjøper retten til å bo der. Derav "borett". Det skal mindre til å bli kastet ut der (miste boretten) enn ved selveier.



Anonymous poster hash: e3c33...91b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok beklager da blandet jeg, jeg mener altså en bygning hvor alle eier hver sin leilighet.

Det er vel ikke bare bare å få noen kastet ut grunnet støyklager, skal det ikke ganske mye til? Og hva skjer da egentlig, blir man tvunget til å selge?

TS



Anonymous poster hash: 59d82...d79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bli kastet ut av et borettslag dersom man sniktitter på naboene hver sommer når de soler seg på verandaen? Skikkelig stikker huet ned mellom sprinklene og glaner flere ganger i timen, selv ved tilsnakk?



Anonymous poster hash: 41199...996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bli kastet ut av et borettslag dersom man sniktitter på naboene hver sommer når de soler seg på verandaen? Skikkelig stikker huet ned mellom sprinklene og glaner flere ganger i timen, selv ved tilsnakk?

Anonymous poster hash: 41199...996

Herregud. Jeg hadde hvertfall anmeldt deg for trakassering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok beklager da blandet jeg, jeg mener altså en bygning hvor alle eier hver sin leilighet.

Det er vel ikke bare bare å få noen kastet ut grunnet støyklager, skal det ikke ganske mye til? Og hva skjer da egentlig, blir man tvunget til å selge?

TS

Anonymous poster hash: 59d82...d79

Altså selveier? Ikke borretslag?

Det skal utrolig mye til. Om de skal kaste deg ut må de (resten) gå til sak mot deg, da må det vel også stå i vedtektene at sånn og sånn og slik kan føre til at beboeren må flytte? Men ikke sikker her.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså selveier? Ikke borretslag?

Det skal utrolig mye til. Om de skal kaste deg ut må de (resten) gå til sak mot deg, da må det vel også stå i vedtektene at sånn og sånn og slik kan føre til at beboeren må flytte? Men ikke sikker her.

Tenkte på selveier ja. Bygningen jeg bor i (vet ikke hve det blir hvis det ikke er borettslag?) har hatt mye gjennomtrekk de siste årene og gått fra trivelig til mindre trivelig for å si det sånn.

Mange flytter og de som bor igjen har begynt å gjøre ting vanskelig for hverandre. Lurte derfor bare på HVOR vanskelig enkelte faktisk kan gjøre det for andre hvis de virkelig går inn for det.

Jeg regner med det skal ganske mye mer til enn bare et par klager før noen kan bli kastet ut av en selveid leilighet.

Anonymous poster hash: 59d82...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på selveier ja. Bygningen jeg bor i (vet ikke hve det blir hvis det ikke er borettslag?) har hatt mye gjennomtrekk de siste årene og gått fra trivelig til mindre trivelig for å si det sånn.

Mange flytter og de som bor igjen har begynt å gjøre ting vanskelig for hverandre. Lurte derfor bare på HVOR vanskelig enkelte faktisk kan gjøre det for andre hvis de virkelig går inn for det.

Jeg regner med det skal ganske mye mer til enn bare et par klager før noen kan bli kastet ut av en selveid leilighet.

Anonymous poster hash: 59d82...d79

Et tredje alternativ kan jo være aksjeleilighet - om det ikke er borettslag eller selveier.

Har du vedtektene? Ta en titt i de og se hva som står der. Hvis ikke du har de, spør styreformannen hva som står der.

Ellers syns jeg du skal ta det opp på årsmøte. Det er ikke noe greit at det er ikke er noe hyggelig i sameiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i et hus med selveierleiligheter. Da jeg flyttet inn, flyttet nærmeste nabo ut, fordi han hadde fått 3 klager pga. Festing.

Der er husordensregler i de aller fleste boliger som ikke er enebolig. Blir husordensreglene brutt er det opp til styrene, noe både selveier og brl. Boliger har, å avgjøre om noen skal kastes ut.

Finnes både buretttslagslova , og lovverk som regulerer selveierboliger.

Anonymous poster hash: dee8e...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Kan man bli kastet ut av et borettslag dersom man sniktitter på naboene hver sommer når de soler seg på verandaen? Skikkelig stikker huet ned mellom sprinklene og glaner flere ganger i timen, selv ved tilsnakk?

Anonymous poster hash: 41199...996

Ler så hardt akkurat nå. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bli kastet ut av et borettslag dersom man sniktitter på naboene hver sommer når de soler seg på verandaen? Skikkelig stikker huet ned mellom sprinklene og glaner flere ganger i timen, selv ved tilsnakk? Anonymous poster hash: 41199...996

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_3-7 p. 390 A,

Vil tro dette er nærmere en politisak og krenkelse av privatlivets fred. Evt. Og sedelighetslovverket?

Du får snurre film, så du har bevis for at du titter mellom sprinklene eller blir tittet på, for å gi deg et seriøst svar.

Anonymous poster hash: dee8e...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...