Gå til innhold

Student til høsten! Student vs. videregående


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan taklet dere engelsk pensum da? (Hvis det ikke er for teit å spørre :fnise: ) Var det ikke litt tungt i starten, spesielt dersom det er kjemi, fysikk og lignende?

Skal begynne på universitet nå og er litt bekymret for å henge etter i starten pga pensumet.. ikke misforstå jeg kan engelsk, er bare uvant at det meste nå kun skal være på engelsk :P



Anonymous poster hash: f9f0b...ede
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan taklet dere engelsk pensum da? (Hvis det ikke er for teit å spørre :fnise: ) Var det ikke litt tungt i starten, spesielt dersom det er kjemi, fysikk og lignende?

Skal begynne på universitet nå og er litt bekymret for å henge etter i starten pga pensumet.. ikke misforstå jeg kan engelsk, er bare uvant at det meste nå kun skal være på engelsk :P

Anonymous poster hash: f9f0b...ede

Anonymous poster hash: f9f0b...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Universitetet er mye hardere, men samtidig veldig mye mer givende og gøy. Jeg liker mye bedre å lese på egenhånd enn å måtte møte opp til timer hele tiden, og trives godt med å ha færre og mer omfattende fag. Presset er jo også høyere, men det føles mer meningsfylt. Når det kommer til å lese pensum på engelsk så er det noe jeg ble vant til etterhvert. Utfordringen er jo at mye av pensumet i utgangspunktet er skrevet på en tyngre måte enn på VGS (spesielt forskningsartikler), og mange engelske ord finner jeg ikke engang noen oversettelse på. Men det gjelder bare å komme seg gjennom teksten, så har man plutselig kommet fram til essensen likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...