Gå til innhold

Vaskemiddel for klær med svettelukt


Izar

Anbefalte innlegg

Hei

Opplever å måtte vaske genser og jakke etter 2-3 dager kun pga svettelukt, men de ikke er serlig skitne ellers. Lurer på om jeg kan bruke noe annet mildere vaskemiddel bare for å fjerne svettelukt. Klærne blir så fort slitt når jeg bruker vaskepulver.

Bruker naturlig crystal deodorant stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva med eddik isteden for tøymykner? skal visst fjerne det meste av lukt og lukter ikke eddik når det er ferdig vasket :)



Anonymous poster hash: fd221...085
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg var litt uklar. Klærne blir rene etter vask. Problemet er at jeg svetter endel så jeg må vaske klærne ofte selv om de ikke er skitne ellers. Da slites jo klærne fort. Tenkte å prøv Milo.

Endret av Izar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddik skal gjøre susen ja, bare ha en skvett i skyllemiddelkammeret.

Anonymous poster hash: d09fc...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan bruke eddik og ikke tøymykner. Forstår du?

I tillegg finnes det deodoranter på apotek som kanskje fungerer bedre for deg. Hva med eucerin eller stop24?

Og vask gensere oftere. Jakker skal du vel ikke måtte vaske så ofte som annenhver dag.



Anonymous poster hash: f3bd9...684
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som oftest lukter klærne raskt av svette fordi svetten setter seg i stoffet og ikke forsvinner i vask. I enkelte stoffer(spesielt syntetiske) setter svettelukten seg lettere også

Prøv å innimellom dynke med eddik i armhulen på genseren, la virke en stund og vask på vanlig måte.



Anonymous poster hash: b167f...951
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milo hjelper ikke særlig på svette, da trenger du vanlig vaskepulver og gjerne eddik om det har satt seg veldig.

Bytte av deodorant kan og være nødvendig.

Det er heller ikke vanlig å kunne bruke plagg flere dager i strekk uten vask om svette setter seg, gammel svette lukter grusomt.

Anonymous poster hash: c8614...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter svettelukten i hovedsak i armhulene på overdeler og i skrittet på bukser, så funker BioTex-sprayen som bare juling.

Tok knekken på både svette og deorester som ellers var umulige å få av på alt fra syntetisk til bomullsklær hos oss ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også endel med svettelukt, fortsatt ikke funnet en deo som tar knekken på det (hormonelt antagelig). Jeg har et program på maskina for halvtimesvask på 29 grader. Putter klærne på det, med minimalt av vaskepulver (en teskje på full maskin kanskje) og en slump eddik. Da er det mye mindre sentrifugering, som er det som sliter mest på klærne ved vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også et lignenede, og frustrerende problem. Kjøpte meg nye bomullsgensere og topper for noen uker siden. Etter jeg hadde gått med dem noen ganger (etter 2 vask), merker jeg at det har satt seg ei svettelukt i armhulene.

Vasket dem på 40 grader med Vanish hygiene pulver + eddikk, men lukta kommer med en gang armhulene blir fuktige. Det stinker kattepiss.

Etter TO dagers bruk? Er det kanskje deodoranten sin skyld?



Anonymous poster hash: c0cca...942
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*To gangers bruk, skulle det stå :-)



Anonymous poster hash: c0cca...942
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal ikke bruke tøymykner på tekniske materialer, nettopp fordi den tetter igjen porene i fibrene og dermed både innkapsler lukt og gjør at stoffet ikke blir skikkelig skylt.

Tåler plagget tørketrommel? Når plagg utsettes for over 40 grader over litt tid, er dette med på å drepe vond lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også et lignenede, og frustrerende problem. Kjøpte meg nye bomullsgensere og topper for noen uker siden. Etter jeg hadde gått med dem noen ganger (etter 2 vask), merker jeg at det har satt seg ei svettelukt i armhulene.

Vasket dem på 40 grader med Vanish hygiene pulver + eddikk, men lukta kommer med en gang armhulene blir fuktige. Det stinker kattepiss.

Etter TO dagers bruk? Er det kanskje deodoranten sin skyld?

Anonymous poster hash: c0cca...942

Noen tekstiler lukter surt med en gang! Mannen svetter særdeles lite, og lukter aldri, men noen t-skjorter går rett i søpla fordi de stinker surt, nesten som kattepiss, etter to dagers bruk. Særlig billig bomull fra HM osv er problematiske der, i min erfarin.g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...