Gå til innhold

Nybakt mor - selvsentrert eller ensom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min venninne er blitt mor til en skjønn gutt. Hun er sosial, sprudlende og en stolt mor.

For hver gang jeg har fri har hun nærmest forventet at jeg skal være sammen med henne og babyen. Og da går det bare i babysnakk, sitte på cafe eller dra på shopping. Dette vet hun at jeg hater. Likevel drar hun meg med på disse stedene i jakt på babyklær-kupp. Andre ting jeg må være med på er tur hos legen. De gangene jeg har nektet, har resultert i surmuling og kutte ut kontakten i perioder til hun trenger meg igjen. Hun har samboer men han blir ikke med henne på butikker eller cafe, da det blir for mye styr. Hun shopper hver dag. Hun har ikke vært slik før, men er blitt det etter at hun ble mamma. Jeg ble gravid samtidig som henne, men SA. Vi har lenge ønsket oss barn men sliter og hun ble gravid kort tid etter at hun ble sammen med typen sin.

Jeg er kjempeglad på hennes vegne, men prøver å distansere meg fra maset om barn fra hennes side. Alt handler om babyen og de få gangene man kommer til orde om andre ting blir ikke hørt. Mulig det bare er jeg som er følsom, men jeg føler at hun ubevisst strør salt i såret mitt. Jeg har kuttet ned treffene våre til en gang i uken. (Jeg jobber fulltid)

Hun har sin barselgruppe, men de var visst ikke bra nok.

Anonymous poster hash: 79dec...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Synes ikke det er rart du distanserer deg. Selv prøvde vi i 2 år på lillegutt. Når venninner ble gravid mens de gikk på p piller ble jeg jo lei meg.

Synes du er flink som er med henne en gang i uken, at du tar deg tid til det. Men synes godt dere kan gjøre ting du har lyst til også, en god blanding mener jeg er rettferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde ikke jeg giddet...



Anonymous poster hash: a6eda...e0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er rart du distanserer deg. Selv prøvde vi i 2 år på lillegutt. Når venninner ble gravid mens de gikk på p piller ble jeg jo lei meg.

Synes du er flink som er med henne en gang i uken, at du tar deg tid til det. Men synes godt dere kan gjøre ting du har lyst til også, en god blanding mener jeg er rettferdig.

Takk :) problemet er at hun tror hun har førsteretten på all min fritid. Jeg jobber fulltid og har andre venner og familie jeg vil bruke tiden på. I tillegg til min egen samboer. Når vi planlegger kjæresteferie har hun foreslått å bli med og babyen siden vi kommer til å få god tid til henne.

Jeg har måttet kutte det ned til en dag i uke fordi ellers hadde vi vært sammen hver dag.

Anonymous poster hash: 79dec...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Takk :) problemet er at hun tror hun har førsteretten på all min fritid. Jeg jobber fulltid og har andre venner og familie jeg vil bruke tiden på. I tillegg til min egen samboer. Når vi planlegger kjæresteferie har hun foreslått å bli med og babyen siden vi kommer til å få god tid til henne.

Jeg har måttet kutte det ned til en dag i uke fordi ellers hadde vi vært sammen hver dag.

Anonymous poster hash: 79dec...49f

Jeg ville tatt en prat med henne. Nå er det kun 10 dager siden jeg fødte og de som kommer innom får beskjed om at det kan bli amming osv. Etterhvert vil jeg nok kunne sende mannen ut på tur med mini mens jeg har venninne tid, om han er hjemme da.

Om barnet er noen månder er dette faktisk noe hun må respektere, og all ære til deg, jeg vet hvor tøft det er å være barnløs når man så gjerne ønsker sitt eget❤️ en dag er det deres tur❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...