Gå til innhold

Egoistisk å få barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det OK at jeg mener det?

Jeg argumenterer med at de fleste foreldre får barn til deres egen glede, uten å tenke på hvilken verden man setter barnet til. Befolkningen i verden vokser som aldri før, og hvordan skal det ende? Hvis alle i verden får 2-3 unger så sier det jo seg selv at jorda snart ikke lenger er bærekraftig.

Det blir færre og færre jobber for menneskene, da teknologien tar mer og mer over. Samtidig får jorda stadig nye beboere. Hvor stor vil ikke arbeidsledigheten bli?

For meg er det en egoistisk ting, fordi fokuset på å reprodusere seg selv og videreføre familiegenene er stort, og det å ha noe som gir livet mening. Det er egoistisk å overbefolke verden til fordel for ens egen lykke..

Derfor er det verste jeg vet foreldre som skryter hemningsløst av barna sine på facebook. Er det like sosialt akseptert om jeg skryter av å forsøple skogen?

Og nei, jeg er ingen bitter person som er ufrivillig barnløs, om dere trodde det. Jeg har bare evnen til å se realiteten i øynene.



Anonymous poster hash: 65a84...656
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av, jorda er laaaangt unna å bli overbefolket. Og jo, du er en bitter og trangsynt person som ikke evner å se en sak fra flere sider.

Enten er du under 25, eller så stoppet hjernen bare å utvikle seg før du nådde 25 år.

Anonymous poster hash: ff1aa...891

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det er 100% kjempeegoistisk.



Anonymous poster hash: 9eb77...502
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, jorda er laaaangt unna å bli overbefolket. Og jo, du er en bitter og trangsynt person som ikke evner å se en sak fra flere sider.

Enten er du under 25, eller så stoppet hjernen bare å utvikle seg før du nådde 25 år.

Anonymous poster hash: ff1aa...891

LOL, du mener altså at 7 MILLIARDER mennesker er "langt unna å bli overbefolket"?

Tror heller det er du som enten er under 25, altså. For overbefolket - det er vi allerede. Seriøst.

Og ja; det er egoistisk å få barn. Les Dan Brown's "Inferno". Tar for seg et meget interessant tema! Nettopp overbefolkning. Skummel lesning, til tross for at det er fiction.

Anonymous poster hash: fa2f2...ebc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaffelattn

Er det OK at jeg mener det?

Jeg argumenterer med at de fleste foreldre får barn til deres egen glede, uten å tenke på hvilken verden man setter barnet til. Befolkningen i verden vokser som aldri før, og hvordan skal det ende? Hvis alle i verden får 2-3 unger så sier det jo seg selv at jorda snart ikke lenger er bærekraftig.

Det blir færre og færre jobber for menneskene, da teknologien tar mer og mer over. Samtidig får jorda stadig nye beboere. Hvor stor vil ikke arbeidsledigheten bli?

For meg er det en egoistisk ting, fordi fokuset på å reprodusere seg selv og videreføre familiegenene er stort, og det å ha noe som gir livet mening. Det er egoistisk å overbefolke verden til fordel for ens egen lykke..

Derfor er det verste jeg vet foreldre som skryter hemningsløst av barna sine på facebook. Er det like sosialt akseptert om jeg skryter av å forsøple skogen?

Og nei, jeg er ingen bitter person som er ufrivillig barnløs, om dere trodde det. Jeg har bare evnen til å se realiteten i øynene.

Anonymous poster hash: 65a84...656

Jeg ser ikke noe galt med den type egoisme. Verden er som den er, nærmest selvregulerende med motstridende krefter og også balanse.Det er mye bra i verden, derfor vil man ha barn til denne verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, jorda er laaaangt unna å bli overbefolket. Og jo, du er en bitter og trangsynt person som ikke evner å se en sak fra flere sider.

Enten er du under 25, eller så stoppet hjernen bare å utvikle seg før du nådde 25 år.

Anonymous poster hash: ff1aa...891

Jeg har en IQ på rundt 110-120, så ikke kom her og kom med slike påstander.

Slik jeg ser det er det du sliter, siden du ikke kommer med motargumenter med noen som helst forklaring bak.

Du må gjerne argumentere mot at det er egoistisk å få barn, om du finner noen valide grunner.

Anonymous poster hash: 65a84...656

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egoistisk å få barn, det er egoistisk å ikke få barn. Alle valg du tar i livet tar du får deg og handler om egen egoisme

Anonymous poster hash: f81a1...17a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det OK at jeg mener det? Jeg argumenterer med at de fleste foreldre får barn til deres egen glede, uten å tenke på hvilken verden man setter barnet til. Befolkningen i verden vokser som aldri før, og hvordan skal det ende? Hvis alle i verden får 2-3 unger så sier det jo seg selv at jorda snart ikke lenger er bærekraftig. Det blir færre og færre jobber for menneskene, da teknologien tar mer og mer over. Samtidig får jorda stadig nye beboere. Hvor stor vil ikke arbeidsledigheten bli? For meg er det en egoistisk ting, fordi fokuset på å reprodusere seg selv og videreføre familiegenene er stort, og det å ha noe som gir livet mening. Det er egoistisk å overbefolke verden til fordel for ens egen lykke.. Derfor er det verste jeg vet foreldre som skryter hemningsløst av barna sine på facebook. Er det like sosialt akseptert om jeg skryter av å forsøple skogen? Og nei, jeg er ingen bitter person som er ufrivillig barnløs, om dere trodde det. Jeg har bare evnen til å se realiteten i øynene. Anonymous poster hash: 65a84...656

Jeg synes det er egoistisk å få barn hvis man egentlig ikke burde få barn. Folk som har arvelige sykdommer, sære allergier som sol-allergi, eller som i utgangspunktet ikke kan få barn. Fra naturens side er det ment at de sterkeste overlever og får reprodusere seg, og de svake får ikke. Jeg synes ikke det er egoistisk dersom jeg om min mann velger å få to barn, da vi er to sunne, friske og sterke personer og ville videreført sunne og sterke gener. Hadde jeg derimot hatt en arvelig sykdom ville jeg nok valgt å ikke få barn. Vi har ikke bestemt oss enda.

Anonymous poster hash: c69b5...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn er egoistisk, og ikke bærekraftig for utviklingen. I tillegg er det egoisme i form av å ødelegge økonomisk med all den jævla støtten mødre har krav på, som ender med at det er bedre å være alenemor enn å være med far... Skal du ha barn, hold deg til mannen i de gode og onde dager.

En annen ting, i Norge er det ikke nordmenn som føder for mange barn, men hvem trekker opp snittet med 4-7 barn i hus...?



Anonymous poster hash: ea919...591
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egoistisk å få barn, det er egoistisk å ikke få barn. Alle valg du tar i livet tar du får deg og handler om egen egoisme

Anonymous poster hash: f81a1...17a

Hvorfor er du egoistisk om du ikke får barn?

Forøvrig tenker jeg at de er egoistiske og at de rett og slett ikke tenker, de som får 5-6+ barn. Helt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er egoistisk å få barn hvis man egentlig ikke burde få barn. Folk som har arvelige sykdommer, sære allergier som sol-allergi, eller som i utgangspunktet ikke kan få barn. Fra naturens side er det ment at de sterkeste overlever og får reprodusere seg, og de svake får ikke. Jeg synes ikke det er egoistisk dersom jeg om min mann velger å få to barn, da vi er to sunne, friske og sterke personer og ville videreført sunne og sterke gener. Hadde jeg derimot hatt en arvelig sykdom ville jeg nok valgt å ikke få barn. Vi har ikke bestemt oss enda.

Dette er jeg helt enig i! Har man noe som vil påvirke barnets helse, er det egoistisk å få barn. Det samme gjelder om man ikke har muligheten til å ha barn på grunn av egen sykdom. Likevel virker det til å være få som tenker slik da...

Anonymous poster hash: ea919...591

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp av, jorda er laaaangt unna å bli overbefolket. Og jo, du er en bitter og trangsynt person som ikke evner å se en sak fra flere sider.

Enten er du under 25, eller så stoppet hjernen bare å utvikle seg før du nådde 25 år.

Anonymous poster hash: ff1aa...891

Å si at jorden er langt unna å bli overbefolket er trangsynt i mine øyne, da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg helt enig i! Har man noe som vil påvirke barnets helse, er det egoistisk å få barn. Det samme gjelder om man ikke har muligheten til å ha barn på grunn av egen sykdom. Likevel virker det til å være få som tenker slik da... Anonymous poster hash: ea919...591

Hvertfall få som tør innrømme at de tenker sånn. Veldig lett for meg å ytre meningen min som anonym på et forum, men jeg er veldig forsiktig med hva jeg sier høyt ellers rundt dette med å få barn.

En ting er hvis det dukker opp en sykdom som viser seg å kunne være arvelig først etter man har fått barn, men om man er klar over at man utsetter et eventuelt barn man bringer til verden for sykdom burde man vurdere adopsjon istedet hvis man absolutt skal ha barn i hus. Forstår at det ikke blir helt det samme, instinkter i oss sier jo at vi skal lage egne barn, men du verden hvor mye det ville gjort for verden om folk bet i det sure eplet litt oftere.

Anonymous poster hash: c69b5...f52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du egoistisk om du ikke får barn?

Forøvrig tenker jeg at de er egoistiske og at de rett og slett ikke tenker, de som får 5-6+ barn. Helt unødvendig.

Fordi du velger etter hva som passer deg og etter eget ønske på samme måte som mange ønsker seg en stor familie.

Anonymous poster hash: f81a1...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker bare på meg selv når jeg tenker at jeg vil ha barn. :) Det er for min egen del at jeg vil det.



Anonymous poster hash: ccce2...707
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du velger etter hva som passer deg og etter eget ønske på samme måte som mange ønsker seg en stor familie.

Anonymous poster hash: f81a1...17a

Men alle tar jo valg etter hva de selv ønsker? Skjønner fortsatt ikke hva som er egoistisk med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare på meg selv når jeg tenker at jeg vil ha barn. :) Det er for min egen del at jeg vil det.

Anonymous poster hash: ccce2...707

Ikke sant, så hvorfor skal det være egoistisk da og velge å ikke ha barn? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egoistisk å få barn, det er egoistisk å ikke få barn. Alle valg du tar i livet tar du får deg og handler om egen egoisme

Anonymous poster hash: f81a1...17a

Om man unnlater å få egne barn til fordel for å vie livet sitt til å hjelpe fattige barn i Afrika, vil jeg påstå at det er ganske lite egoistisk.

Men ja, de aller aller fleste av oss er stort sett 100 prosent egoistiske. Ihvertfall 99 prosent.

Anonymous poster hash: 65a84...656

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...