Gå til innhold

Må man ha kredittkortet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Reiser til Asia imorgen, men finner ikke kredittkortet mitt.. Kan jeg låne mamma sitt? Eller vil det by på problemer?



Anonymous poster hash: ce859...0de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke låne moren din sitt. Du må ha ditt eget. Det er kun de stedene hvor man bruker chip'en på kortet at du kan få brukt det uten å vise annen legitimasjon som beviser at kortet er ditt. Jeg vil da anta at du vil slite med å få brukt kredittkortet til moren din i Thailand når det ikke er ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg bare bruker det i minibanker? Da bruker man jo bare chip'en..



Anonymous poster hash: ce859...0de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk moren din sitt kort. Hun har ikke lov til å låne det til deg og skulle det bli borte på reisen kan hun få problemer med banken.



Anonymous poster hash: 14d9e...1ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg bare bruker det i minibanker? Da bruker man jo bare chip'en.. Anonymous poster hash: ce859...0de

For moren din sin side så kan hunfå virkelige problemer. Banken oppdager dette lett fordi moren din ikke er på samme sted som kredittkortet hennes er. Hun bruker vanlig kort og andre tjenester i banken fra et annet sted enn der kredittkortet hennes er, og hun har ikke meldt kredittkortet stjålet. Banken vi ganske fort sperre kredittkortet, når systemet oppdager dette.

Så finn deg en annen løsning der du ikke innkriminaliserer andre.

Anonymous poster hash: 21ed9...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge man må bruke pinkoden er der vel neppe noen som bryr seg?

Det er det jeg også tenker.. Det er jo pinkode på dette kortet.. Er det virkelig ulovelig å låne bort kortet til en datter i "nød"?

Anonymous poster hash: ce859...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg også tenker.. Det er jo pinkode på dette kortet.. Er det virkelig ulovelig å låne bort kortet til en datter i "nød"? Anonymous poster hash: ce859...0de

Ja, dette er ulovlig og kan medføre både anmeldelse og opphør av bankforholdet til moren din. Hvor gammel er du, egentlig?

Anonymous poster hash: 21ed9...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken sperret kortet mitt da jeg var i USA. At transaksjonene forut for sperringen viste at jeg hadde kjøpt flybillett, handlet på taxfree og på flyet før de bestemte seg for å sperre det da jeg fylte bensin i New York.

Fikk en mail om at kortet var stengt. Ringte banken og måtte fortelle hva jeg hadde brukt kortet til. Alt var ok sa de. Men oppdaget noen dager senere at de hadde glemt å åpne det igjen 😈 TS sin mor burde snakke med banken sin, men hun er vel reist nå? ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...