Gå til innhold

Lese til eksamen i "Syden" - alene


Bondenisse

Anbefalte innlegg

Vurderer å bestille meg en tur til ett litt varmere sted i neste eksamensperiode og bare ligge på en strand eller ved ett basseng å lese istedenfor en lesesal/hybel. Vurderer å reise alene og ser egentlig ikke noen problemer ved det utenom måltider, det er en liten sperre i meg mot å sitte på restaurant og sånn alene. Siden jeg vil konsentrere meg blir det hotell (alenerom), ikke noe hostell/ungdomsherberge og sånn.

Noen som har gjort noe lignende, har tips til destinasjoner eller bare generelle tanker rundt det? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest incognita

Jeg har aldri reist utenlands spesielt for å lese, men generelt har jeg reist mye alene, og det er alltid de beste turene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må da være deilig tenker jeg :)

men er det ikke veldig varmt å lese osv der? nå veit jeg ikke når på året du skal dit da :P



Anonymous poster hash: 71565...55b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må da være deilig tenker jeg :)

men er det ikke veldig varmt å lese osv der? nå veit jeg ikke når på året du skal dit da :P

Anonymous poster hash: 71565...55b

Blir helt i begynnelsen på mai, har studert i utlandet før, 30* var helt ok så lenge jeg har sjø eller basseng og gjerne litt vind til å kjøle meg ned.

Tenker litt på Barcelona eller Spania eller noe annet ved middelhavet. Regner med det ikke er så alt for varmt der da men mer passelig temperatur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort det flere ganger. Riktignok har ikke strand vært viktig for meg, og jeg har heller ikke noe særlig mot å sitte alene på restaurant. Det som funker best for meg er å leie en liten leilighet via airbnb og lage mat selv. I spanske byer som Barcelona, Valencia og Malaga er det fantastiske markeder, så da synes jeg det bare er gøy å lage mat selv. Innimellom har jeg spist ute eller tatt en kaffe ute. Jeg ville ikke bodd på hotell. Det skal ikke mye til før du får bråkete naboer, og da er leseroen ødelagt med en gang.



Anonymous poster hash: e72a7...be3
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren har reist på all-inclusive to eksamensperioder på rad og det er virkelig å anbefale!

Endret av Sommernatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg et leilighetshotel så har du eget kjøkken og kan ordne deg selv.

Kypros er bra i mai og selv om det kan Være noen familier der så er blue village callisto et veldig trygt og greit hotel som det fint går ann å finne rolig leseoaser på. Det er egen strand rett ved hotellet, buffet og lunsjrestaurant om man blir lei egen koking og et stort fint supermarked på området slik at alt er tilgjengelig på ett sted. Selvbetjening klesvask er der også. Rolig og bilfritt område ca 3 km fra aya napa sentrum.

Jeg har selv vært der 2 ganger og liker dette hotellet veldig godt. Det ble totalrenovert for et par år siden og leilighetene er nyoppusset og kjempefine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...