Gå til innhold

Norwegian vs Widerøe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som sier at DY er billigst og er under 26. Sjekk ungdomsbilletter fra SAS. Just sayng;-)

Billigst av Norwegian og Widerøe. Rabattene hos Widerøe gjelder kun spesielle ting, og Widerøe og SAS har ikke samme priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Merkelig å sammenligne Widerøe og Norwegian. Det er ikke mange strekninger der man kan velge mellom de to selskapene. Jeg foretrekker det selskapet som flyr dit jeg skal. Er ofte avhengig av Widerøe i "den ene enden" av en reise, og da er det mulig å få gjennomgående billett WF+SAS, men ikke WF+DY. Greit å slippe å hente ut og sjekke inn bagasje på nytt og ha rettigheter i tilfelle forsinkelse eller andre uforutsette hendelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig å sammenligne Widerøe og Norwegian. Det er ikke mange strekninger der man kan velge mellom de to selskapene. Jeg foretrekker det selskapet som flyr dit jeg skal. Er ofte avhengig av Widerøe i "den ene enden" av en reise, og da er det mulig å få gjennomgående billett WF+SAS, men ikke WF+DY. Greit å slippe å hente ut og sjekke inn bagasje på nytt og ha rettigheter i tilfelle forsinkelse eller andre uforutsette hendelser.

Hvorfor er det så merkelig? Det er vel inneforstått at disse flyselskapene går t/r dit man ønsker når det nettopp står mellom disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så merkelig? Det er vel inneforstått at disse flyselskapene går t/r dit man ønsker når det nettopp står mellom disse to.

Synes det er merkelig fordi det kun er to strekninger der både Widerøe og Norwegian flyr direkte. Torp-Bergen og Torp-Trondheim.

Men hvis man er veldig glad i mellomlandinger og/eller flybytter og har veldig god tid ... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er merkelig fordi det kun er to strekninger der både Widerøe og Norwegian flyr direkte. Torp-Bergen og Torp-Trondheim.

Men hvis man er veldig glad i mellomlandinger og/eller flybytter og har veldig god tid ... ;)

Det har ikke falt deg inn at jeg faktisk skal fly en av disse strekningene da? ;)

Det ble forøvrig Norwegian..

Anonymous poster hash: f8d8f...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hvilket flyselskap er best å fly med (innenlands) sånn generelt, hvilket selskap foretrekker du? (det er kun disse to som er tilgjengelig)

Anonymous poster hash: f8d8f...02c

Hvor mange strekkinger har disse to overlapp på? Prøvd å fly Norwegian til Hammerfest? Uansett, selv om vi snakker om to helt forskjellige behov som dekkes så synes jeg Widerøe har betydelig hyggeligere crew (i hele maskinen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Er det sånn at Widerøe fortsatt har åpen cockpit? Husker jeg ikke likte det før mtp terror. Personlig vet jeg ikke hva jeg liker best, Widerøe har mindre trengsel og folk og ingen tilleggskostnader, men turbulens kjennes mye mer, og det bråker noe vanvittig med propellfly. Prismessig erfarer jeg at de gjerne kommer noenlunde likt ut. Norwegian har forøvrig også begynt å fly fra f.eks Torp. Fløy begge nylig og likte at Widerøe hadde servering ombord.

Tidsmessig bruker vel begge selskapene noenlunde samme tid, ihvertfall gjorde de det fra Torp til Trondheim.

Nei dessverre :( Jeg savner intenst de tidene da åpen cockpit var vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Norwegian, fordi de er billigst, og det er generelt ikke mye service på innenlands-ruter uansett. Utenlands går jeg som regel for litt dyrere alternativer.

Norwegian fordi det er billigst. Jeg flyr mye og studerer, så da går jeg for det billigste, men ikke nødvendigvis det beste.

Mye forsinkelser med Norwegian, men ellers er jeg fornøyd. Synes dog at Widerøe har noenlunde bedre service. Fordelen med Widerøe er jo at de flyr til alle småflyplasser, noe Norwegian ikke gjør. Widerøe = mindre fly = mindre folk - også en fordel. Jeg mener også at Norwegian har mer behagelige fly mtp størrelse, støy og turbulens.

Er Norwegian nødvendigvis billigst hvis du skal ha med bagasje, for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Norwegian nødvendigvis billigst hvis du skal ha med bagasje, for eksempel?

Det er litt hippsomhapp, jeg valgte sist Widerøe en vei og Norwegian andre veien pga pris (inkl bagasje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke falt deg inn at jeg faktisk skal fly en av disse strekningene da? ;)

Det ble forøvrig Norwegian..

Anonymous poster hash: f8d8f...02c

Jo da, men oppfattet diskusjonen som mer generell og da blir kun to av svært mange innenlandsstrekninger et tynt diskusjonsgrunnlag.

Jeg ville valgt selskap på de strekningene etter en vurdering av pris og rutetabell. På en helgetur ville jeg betalt mer for ettermiddags-/kveldsfly søndag enn for morgen-/formiddag, men det er for å få utnyttet tiden på en kort tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, men oppfattet diskusjonen som mer generell og da blir kun to av svært mange innenlandsstrekninger et tynt diskusjonsgrunnlag.

Jeg ville valgt selskap på de strekningene etter en vurdering av pris og rutetabell. På en helgetur ville jeg betalt mer for ettermiddags-/kveldsfly søndag enn for morgen-/formiddag, men det er for å få utnyttet tiden på en kort tur.

Hvis du leser hovedinnlegget så forklarer jeg jo at det kun er disse flyselskapene som flyr strekningen jeg skal :)

Anonymous poster hash: f8d8f...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare Widerøe som flyr dit jeg reiser oftest, så det er ikke mye spørsmål. Allikevel foretrekker jeg SAS/Widerøe over Norwegian any day. Har opplevd så mange forsinkelser og tull med Norwegian, dessuten er det trangt og man må betale ekstra for å sjekke inn bagasje/velge sete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...