Gå til innhold

Skurken mistet broren sin i går


Gjest milkyway

Anbefalte innlegg

Gjest milkyway

Ja, bare noen få måneder etter lille Mio ble overkjørt, greide en jævel å gjøre det samme med Omar. Omar og Skurken har vært sammen siden de ble født, gikk ut og inn døra sammen, lekeslåss sammen og sov i en "haug" sammen og var vel det en kan kalle bestevenner.

Synes så klart det er kjempetrist selv, men må mest trøste pusen min. Jeg vet ikke om han vet hva som har skjedd, men merker på han at han er ganske apatisk. Kan bare sitte og stirre i veggen eller gi meg et trist blikk og når han ikke gjør det er han kjempekosen (han har mest bare vært leken før). Han går rundt og leter og kikker etter broren virker det også som, og piper. Jeg har aldri vært i denne situasjonen, og aner ikke hvordan jeg skal være mot han. Har hatt han for det meste på fanget og der vil han ligge og male og sove litt, men plutselig hopper han opp og setter seg på gulvet/legger seg med hodet gjemt i labbene på gulvet.

Har noen med to katter opplevd at den ene døde? Hvordan var dere mot den andre da, for jeg vet ikke om jeg skal gi han masse oppmerksomhet, eller om han føler seg kvalt og vil være trist alene.. Faen for en trist situasjon :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:( Noe så trist..

De kattene jeg har hatt samtidig har aldri vært venner, de har bare blitt glade når en av de andre har falt fra. Men jeg vet at katter som har har vokst opp sammen og lekt mye med en annen katt virkelig kan sørge når vennen forsvinner. For en del går sørgingen over etter en tid, men jeg har hørt om katter som aldri blir "den samme igjen".

Mange går til anskaffelse av en ny kattekamerat til den ensomme katten sin, noe som kan hjelpe, men om det er det riktige å gjøre i ditt tilfelle er jo ikke godt å si. Siden katten din ikke er en såkalt innekatt er det i hvert fall ikke veldig viktig å skaffe en ny katt.

Jeg hadde prøvd å se det litt an og prøvd å trøste katten så godt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Ja tenkte på en ny kompis, men den ville jo vært bitteliten og fått bank, og er redd skurken ville følt seg skyvd unna siden en ny trenger mye oppmerksomhet.

Masse trøst får han iallfall. Og han merker jeg er lei meg så han kommer bort og legger poten på meg og trøster meg og :hjerter_rundt:

Huff jeg blir bare så trist når jeg tenker på gangene jeg har stått og stelt meg på badet og omar hyler utenfor og vil inn og ha meg til å skru på dusjen så han kan kose seg i vannet, og de gangene han har gjemt seg bak en vegg og overfalt skurken for å banke han opp og vaske han.. spesiell pus var han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i den samme situasjonen med mine katter. Vi fikk to nydlige hunnkatter i januar, de hang sammen hele tiden, både ute og inne.

Men da de var ca 9 mnd ble den ene katten påkjørt, den andre var inne akkurat da så den skjønte nok ikke at søsteren var død. Den gikk å lette etter søsteren sin i flere dager, gikk inn og ut hele dagen. Hun virket også veldig lei seg, hun var så ensom, stakkar....

Etter ei uke bestemte vi oss for å få en katt til så katten vår ikke skulle bli så ensom.

Vi fikk da en guttepus på litt over 3 mnd. De ble ikke venner med en gang, kattungen prøvde å legge seg ved siden av den store men da sa hun fra, hun knurret og freste.

Hun snek seg etter kattungen når den gikk rundt, måtte jo følge med på inntrengeren.

Men etter ca 2 uker var de blitt verdens beste venner, de sover sammen, leker sammen og vasker hverandre.

Den eldste katten ble skikkelig kattunge igjen, hang i gardinene og var helt vill en stund, men det har roet seg nå.

Jeg vil anbefale deg å få en katt til så den som er igjen ikke blir så ensom, selv om de ikke er venner med en gang så går det som regel seg til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Takk for svar mamsen.. ja jeg tenkte jeg tar og mailer dyrebeskyttelsen og hører med dem, skurken er jo blitt helt annerledes. Kommer løpende ned trappa og møter meg når jeg kommer hjem og blir bare sittende og kikker ned i gulvet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Ts, du gjør det rette. Du gir jo røveren ekstra oppmerksomhet, og det er helt normalt at dyr sørger...

Jeg hadde (vi) to katter, den ene ble så syk at veterinæren anbefalte avlivning. Han som ble igjen uten henne, pep og mjau og sørget i flere måneder...

Det var nesten verre enn å miste den katta som var sjuk, for pusen som ble alene igjen (utekatter, men) ble så trist, og så fyllt av klager...

Umulig å skrive kort om dette, men pusen fikk ekstra oppmerksomhet, og krevde det også. Men pus krevde det så mye, at sorgen over den katten som var død, ble borte... pus krevde kjempemye.

De lå også sammen, koset, var et radarpar...

Din pus ts, vet at den andre er død. Og dyr kan sørge, lenge, så skjem han bort nå, med kos.

Endret av vimselot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...