Gå til innhold

pus sikler


Gjest sollos

Anbefalte innlegg

Fikk verdens søteste, snilleste kattepus i sommer. Den er en ordentlig morsom liten krabat. Men har merket at det ofte begynner å dryppe vann/sikkel fra munnen hans når han koser seg?!? Noen som vet hva dette kan komme av? Kan ikke se noe feil med munnen hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tannfelling? Vet ikke hvor gammel pusen din er, men min var ca 5 mndr. da han begynte å få de nye tennene sine og mistet melketennene. Siklet, og det luktet vondt av munnen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, visste ikke at katter felte tenner engang jeg... Men da er det jo helt sikkert derfor. Han er ganke nøyaktig fem måneder nå, så det stemmer jo bra med tidspunktet.

Takk for oppklaringen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katteelsker
Oi, visste ikke at katter felte tenner engang jeg... Men da er det jo helt sikkert derfor. Han er ganke nøyaktig fem måneder nå, så det stemmer jo bra med tidspunktet.

Takk for oppklaringen:D

ikke sikkert den vokser d av seg... vi har også en katt som sikler når han koser og han r 6 år nå :ler: så kan hende dere må leve m dette.... vår katt ble tatt for tidlig fra mammaen sin for de som hadde dem var lei av å ha kattunger så vi tenker kanskje d r derfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine har også en voksen katt som sikler masse når den koser seg. Aner ikke om den ble tatt for tidlig fra moren sin da det er en omplasseringskatt, men kanskje den ble det - og at det er derfor?

Jeg har trodd at det bare var en sær "egenskap" den hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen katter er bare sånn at de sikler når de koser seg. Tror bare du må lære deg å leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da kan det vel være at vi bare får venne oss til litt sikling :fnise: Bare det ikke er noe galt med ham så gjør det jo ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier her, så er det naturlig at en del katter sikler. MEN min erfaring er at det ofte er tann- eller tannkjøttproblemer som kan være årsaken.

Du bør sjekke dette. Lukter det noe av munnen til pusen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidligere medlem

Tror det har noe med at de slapper av i alle muskler når de koser seg. Minst 2 av de fire kattene jeg har hatt har siklet når de koser seg. Den forrige katten min hadde til og med en tendens til å fise når han malte og koset seg, det var ikke sånn veldig festlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je, han har faktisk litt dårlig ånde ja... Hmmm... Tror vi får ta det opp med veterinæren når vi skal vaksinere ham. Vil jo ikke at han skal ha det vondt. Fising har jeg heldigvis ikke merket noe til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je, han har faktisk litt dårlig ånde ja... Hmmm... Tror vi får ta det opp med veterinæren når vi skal vaksinere ham. Vil jo ikke at han skal ha det vondt. Fising har jeg heldigvis ikke merket noe til :fnise:

Det er normalt at katter sikler og har dårlig ånde når de feller tenner. De er så unge enda at betennelser i munnen og tannstein er heller uaktuelt. Så du kan nok ta det helt med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen- som tipset om dårlig ånde og mulig tannkjøttbetennelse. Synes du skal ta det opp med tannlegen din jeg, for å utelukke dette. Mange katteeiere blir overrasket over hvor tidlig katter kan få problemer med tennene, noe som ofte blir ignorert av dyreeierne.

Jobber med dyr til daglig, og har ganske stor erfaring med dette. Sier ikke at katten din helt sikkert har en betennelse.....men det kan være greit å utelukke det uansett, for det er vondt for katten. Og som sagt: sikling og dårlig ånde er to typiske symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tannfelling? Vet ikke hvor gammel pusen din er, men min var ca 5 mndr. da han begynte å få de nye tennene sine og mistet melketennene. Siklet, og det luktet vondt av munnen hans.

Min katt er 12 år og sikler ennå når hun koser seg, så det trenger ikke å komme av tannfelling. Hun ble heller ikke tatt for tidlig fra moren sin. Noen katter er vel bare sånn antagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt er 12 år og sikler ennå når hun koser seg, så det trenger ikke å komme av tannfelling. Hun ble heller ikke tatt for tidlig fra moren sin. Noen katter er vel bare sånn antagelig.

Men som regel kommer sikling og dårlig ånde av tannfelling når katten er 5 mndr. Sikling alene er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...