Gå til innhold

Dotank


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestemora mi bor i ett hus med dotank. Den må tømmes to ganger i året, første gangen er kostnadene inkludert i kommunaleavgifter, andre gangen koster det ett par tusen. Usikker på nøyaktig hvor mye.

Greia er at vi er hos ho annenhver søndag på søndagsmiddagen, da bruker vi selvfølgelig doen. Men hun trekker ikke opp etter seg fordi hun sparer plass i dotanken. Jeg syntes det er sååå ekkelt og jeg gruer meg til hver gang jeg er nødt til å låne doen. Jeg kjenner ingen andre som har dotank, så jeg lurer på om dette er normalt?

Anonymous poster hash: 8e7a8...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man har tett tank til avløpet fra doen er det ikke helt uvanlig at man forsøker å spare på vannet slik at tanken ikke skal fylles så fort. De fleste ville vel trukket ned etter å ha bæsjet, men kanskje ikke hver gang de tisser. Jeg vet om flere (særlig eldre) som gjør det på den måten. En del av de som har tank til doen har også egen brønn. Hvis det er lite vann i brønnen er de som regel ganske opptatt av å spare på vannet, og da er det unødvendig at det går litervis i doen hver gang.  

 

 



Anonymous poster hash: fa25a...2a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter det ikke septiktank?

Da renner vel alt flytende videre, mens det i fastere form blir tømt?

Anonymous poster hash: 7b470...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter det ikke septiktank?

Da renner vel alt flytende videre, mens det i fastere form blir tømt? Anonymous poster hash: 7b470...bbb

Det finnes ulike typer avløpsløsninger der det ikke er offentlig kloakkledning. Man har helt tette tanker, og man har det du beskriver, som kalles slamavskiller. Hvis man skal ha sistnevnte, så må det være nok areal og egnede grunnforhold til å sende den flytende delen videre i spredegrøfter. Hvis ikke, må man bra tett tank, og den fylles raskt hvis man trekker ned i do hver eneste gang.

Anonymous poster hash: fa25a...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke må man HA tett tank,... skulle det stå. 

Stavekontroll-troll på ferde ;) 



Anonymous poster hash: fa25a...2a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...