Gå til innhold

Vasking av undertøy


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Det har du rett i. Mitt undertøy går på 60 graders vask til vanlig, + 90 graders vask en gang i blant

Anonymous poster hash: 36393...179

 

Samme her.

Anonymous poster hash: 4f27b...bfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At du syns trusene virker ren og fin betyr ikke at de faktisk er rene.

Anonymous poster hash: 440b6...8e6

ja du dør nok av tarmbakterier :sarkasme:

Anonymous poster hash: 02579...d43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du dør nok av tarmbakterier :sarkasme:

Anonymous poster hash: 02579...d43

Hvor har jeg skrevet at man gjør det?

Anonymous poster hash: 440b6...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du dør nok av tarmbakterier :sarkasme:Anonymous poster hash: 02579...d43

Tarmbakterier er den vanligste "synderen" mht urinveisinfeksjoner. Noen med svekket imunforsvar kan faktisk dø av urinveisinfeksjoner. Så dette er ikke noe å fleipe med.

Tarmbakterier er og ofte skyld i oppkast/matforgiftning.

Anonymous poster hash: 362de...cd4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker truser sammen med håndklær og sengetøy på 70 grader. Sokker og bher går på 40 sammen med andre klær i like farger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker, truser, sengetøy og håndklær på 60 grader. Gensere, bukser, t-skjorter og barneklær (bortsett fra klær det såt 60 inni) vasker jeg på 40 grader :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle dere som vasker BH'er i maskin... Hvor kjøper dere de? Jeg tør ikke annet enn å håndvaske mine, men må innrømme at det frister å hive de i maskinen. Men vil de ikke bli ødelagt? Damene på undertøysjappene er veldig insisterende på at de utelukkende må håndvaskes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som vasker BH'er i maskin... Hvor kjøper dere de? Jeg tør ikke annet enn å håndvaske mine, men må innrømme at det frister å hive de i maskinen. Men vil de ikke bli ødelagt? Damene på undertøysjappene er veldig insisterende på at de utelukkende må håndvaskes.

Jeg bruker alltid vaskepose, og det har gått greit hittil. Men jeg har bare billig-bh-er fra Lindex/H&M o.l.

Anonymous poster hash: 36393...179

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som vasker BH'er i maskin... Hvor kjøper dere de? Jeg tør ikke annet enn å håndvaske mine, men må innrømme at det frister å hive de i maskinen. Men vil de ikke bli ødelagt? Damene på undertøysjappene er veldig insisterende på at de utelukkende må håndvaskes.

Mine er fra billige butikker som lindex, cubus, hm og primark. Bruker heller ikke vaskepose. De fleste er 2-3 år gamle, og like hele :)

Anonymous poster hash: 440b6...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er fra billige butikker som lindex, cubus, hm og primark. Bruker heller ikke vaskepose. De fleste er 2-3 år gamle, og like hele :)

Anonymous poster hash: 440b6...8e6

Lurt å bruke vaskepose for å beskytte vaskemaskina.

Jeg ødela en gummipakning i pumpa til vaskemaskina en gang, da en spile hadde kommet seg ut av bhen og skjørt hull i gummidelen på vaskemaskinpumpa (da hadde jeg ikke brukt vaskepose til BHen)

Vaskeposer for BH er for å beskytte vaskemaskina og ikke for å beskytte bhen

Anonymous poster hash: 36393...179

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lurt å bruke vaskepose for å beskytte vaskemaskina.

Jeg ødela en gummipakning i pumpa til vaskemaskina en gang, da en spile hadde kommet seg ut av bhen og skjørt hull i gummidelen på vaskemaskinpumpa (da hadde jeg ikke brukt vaskepose til BHen)

Vaskeposer for BH er for å beskytte vaskemaskina og ikke for å beskytte bhen

Anonymous poster hash: 36393...179

 

Med vaskemaskinreperatør, skifting av deler m.m. kom det seg på over kr 2000,-

Anonymous poster hash: 36393...179

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som vasker BH'er i maskin... Hvor kjøper dere de? Jeg tør ikke annet enn å håndvaske mine, men må innrømme at det frister å hive de i maskinen. Men vil de ikke bli ødelagt? Damene på undertøysjappene er veldig insisterende på at de utelukkende må håndvaskes.

Vasker bare bher i maskinen. Men blander de ikke sammen med andre klær. Lyse for seg og mørke for seg. Går helt fint. Bruker Amoena bher til mellom 500 og 900 kr. pr. stykk. De hleder i mange år selv om de brukes bare en dag og så vaskes.

Anonymous poster hash: 362de...cd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å bruke vaskepose for å beskytte vaskemaskina.

Jeg ødela en gummipakning i pumpa til vaskemaskina en gang, da en spile hadde kommet seg ut av bhen og skjørt hull i gummidelen på vaskemaskinpumpa (da hadde jeg ikke brukt vaskepose til BHen)

Vaskeposer for BH er for å beskytte vaskemaskina og ikke for å beskytte bhen

Anonymous poster hash: 36393...179

Jeg er klar over det.

Anonymous poster hash: 440b6...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tarmbakterier er den vanligste "synderen" mht urinveisinfeksjoner. Noen med svekket imunforsvar kan faktisk dø av urinveisinfeksjoner. Så dette er ikke noe å fleipe med.

Tarmbakterier er og ofte skyld i oppkast/matforgiftning.

Anonymous poster hash: 362de...cd4

Veldig rart da at ikke folk går rundt og er konstant matfotgiftet/med urinveisinfeksjoner... Jeg har aldri hatt noen av delene og har aldri vasket trusler på mer enn 40...

Anonymous poster hash: 41879...acb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarmbakterier er den vanligste "synderen" mht urinveisinfeksjoner. Noen med svekket imunforsvar kan faktisk dø av urinveisinfeksjoner. Så dette er ikke noe å fleipe med.

Tarmbakterier er og ofte skyld i oppkast/matforgiftning.

Anonymous poster hash: 362de...cd4

Nå er det relativt sjelden jeg spiser på trusene mine, da. :filer:

Anonymous poster hash: 8a4b8...e46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå er det relativt sjelden jeg spiser på trusene mine, da. :filer:

Anonymous poster hash: 8a4b8...e46

 

 

Nei, og du bruker vel også pinsett eller pølseklype når du tar i dem…  :kari:

 

 

Anonymous poster hash: c6b33...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vasker på følgende måte:

  • Sengetøy/håndklær/vaskekluter - 60 grader
  • Undertøy - 40 grader
  • Ull - 30 grader
  • Bukser med stretch/klær som er litt ekstra pene - 30 grader
  • Andre typer klær - 40 grader
  • Enkelte ting håndvasker jeg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som vasker BH'er i maskin... Hvor kjøper dere de? Jeg tør ikke annet enn å håndvaske mine, men må innrømme at det frister å hive de i maskinen. Men vil de ikke bli ødelagt? Damene på undertøysjappene er veldig insisterende på at de utelukkende må håndvaskes.

Har kjøpt en sånn en, det er en egen vaskepose for bher. Bruker den alltid, ødelegger ikke bhene mine (som koster minimum 300 kr - må på spesialforetning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vasket undertøy og sokker, samt håndklær, på 60°C. Noe lavere enn det er uhygienisk. Fysj.

I blant kjører jeg håndklærne våre på en kokevask på 95°C også, men til vanlig kjører jeg dem på 60.

 

Kunne ALDRI falle meg inn og gå med undertøy som bare er vasket på 40. Da er det ikke skikkelig rent. Jeg vasker alt undertøy, uansett merking, på 60. De fineste trusene med blonder osv tåler det en stund, men de blir etterhvert litt morkne i strikken, dersom de er merket med maks 40°C. Det blåser jeg i, jeg skal ha det rent!

 

http://www.kk.no/livsstil/slik-blir-undert%C3%B8yet-skikkelig-rent-23968

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...