Gå til innhold

Dere som har vært utsatt for overgrep som barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husk at det kommer ann på hvordan type overgrep det var.Det står mere om det i linken.Ulike type overgrep har ulike strafferammer,og det er ut i fra hvilken strafferamme overgrepet går under man kan se om saken er foreldet eller ikke. I ditt tilfelle så må overgrepet ha falt under en katagori som kan gi en starfferamme på opp til 15 år.

Det var veldig vanskelig å lese linken som var lagt ut, men skal lese gjennom. I mitt tilfelle er det seksuelle overgrep gjennom flere år, fra jeg var 2 til 5. Saken har heller ikke blitt tatt opp før.

ts

Anonymous poster hash: 93c89...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomst83

Det var veldig vanskelig å lese linken som var lagt ut, men skal lese gjennom. I mitt tilfelle er det seksuelle overgrep gjennom flere år, fra jeg var 2 til 5. Saken har heller ikke blitt tatt opp før.

ts

Anonymous poster hash: 93c89...bf2

Ok,men ut i fra min kunnskap så er dessverre ikke en strafferamme på inntil 15 år i disse sakene.Var det incest du var utsatt for?Og var det seskuell omgang inn i bildet.Altså samleie?

Endret av Blomst83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,men ut i fra min kunnskap så er dessverre ikke en strafferamme på inntil 15 år i disse sakene.Var det incest du var utsatt for?Og var det seskuell omgang inn i bildet.Altså voldtekt?

Ja, voldtekt.. Fra stefar.

ts

Anonymous poster hash: 93c89...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, voldtekt.. Fra stefar.

ts

Anonymous poster hash: 93c89...bf2

Daværende stefar.

ts

Anonymous poster hash: 93c89...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Ja, voldtekt.. Fra stefar.

ts

Anonymous poster hash: 93c89...bf2

Ok.Da kan den falle innenfor en strafferamme på 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daværende stefar.

ts

Anonymous poster hash: 93c89...bf2

sender deg en klem... (og et ønske om at stefaren din brenner evig i helvete...)

Anonymous poster hash: 35cfa...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sender deg en klem... (og et ønske om at stefaren din brenner evig i helvete...)

Anonymous poster hash: 35cfa...fce

Takk :)

Jeg er enig med den andre. Kom til å ringe den nye kona hans i fylla for en del år siden, og ba henne passe på ungene sine.............. Ikke ærlig gjennomtenkt, og aner ikke om de fortsatt er sammen idag...

ts

Anonymous poster hash: 93c89...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Jeg er enig med den andre. Kom til å ringe den nye kona hans i fylla for en del år siden, og ba henne passe på ungene sine.............. Ikke ærlig gjennomtenkt, og aner ikke om de fortsatt er sammen idag...

ts

Anonymous poster hash: 93c89...bf2

*særlig gjennomtenkt.

ts

Anonymous poster hash: 93c89...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender en god klem til deg:) det er normale reaksjoner på unormale hendelser sa ei til meg. Synes den er fin å tenke på hvis jeg føler meg annerledes. Jeg ville ha gått til advokat/ politi å spurt der vil du få mer konkret svar. .Lykke til:)

Anonymous poster hash: 8b2c8...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Et sted å begynne ts er å kontakte støttesenter mot incest hvis det finnes et sånt senter der du bor.Der møter du folk som har kunnskap om seksuelle overgrep,og de kan kanskje hjelpe det å finne frem i den store jungelen av lover/regler/paragrafer osv. Mamma jobbet på SMI i mnage år,og det var ikke uvanlig at de ble kontaktet av jenter/kvinner som i tillegg til å ha noen å prate med fikk hjelp til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker da på alderen fra 2år til 7år.

Husker dere alt som skjedde?

Ikke før jeg gikk i avhør for å stille i rettsak. Da kom alt det fortrengte frem i minnet igjen.

Har dere fått flashbacks som voksen?

Kanskje ikke flashbacks, men hender jeg får bilder i hodet plutselig i den situasjonen jeg ofg ovrrgriper var i. Har også hatt drømmer om overgriper.

Sliter dere med angst, deprasjoner osv osv?

Gjorde det før, men føler det meste er bearbeidet etter rettsaken:

Selvskading sluttet jeg med,

Spiseforstyrrelser opphøret,

Den sanne jeg kom tilbake, og jeg lærte meg å godta det som hadde skjedd, men ikke la det styre livet mitt.

Evt andre ting?

Av og til får jeg følelsen av at jeg har splittet opp familien, og ødelagt forholdet mellom min mor og hennes far, da dette var morfar som var overgriper.

Av og til savner jeg også morfar som var snill og god, før jeg skjønte hva som skjedde og hva han hadde gjort.

Går dere jevnlig til psykolog?

Gjorde det før, men føler ikke behov for det nå.

Er det for sent å anmelde det, 25 år etterpå?

Ingen ide. Jeg var 16 når min mor og far valgte å anmelde, etter at psykologen min hadde fortalt det til dem.(jeg klarte det ikke selv).

Anonymous poster hash: 93c89...bf2

Anonymous poster hash: 5f3a8...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...