Gå til innhold

Er jeg lubben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke du er i nærheten av å være lubben!

Jeg er like høy som deg og veier 5 kg mindre og jeg er tynn.Det sier alle andre også.

Men: Det er lett for når man er tynn, at man merker veldig godt de stedene man først har litt fett å ta i, f.eks. mage,rumpe,lår og overarmer. Det er nok derfor du føler det slik. Ikke fordi du er lubben, for det er du ikke. Det fettet som er på de stedene skal være der. Det eneste du kan gjøre er å trene litt, ikke for å bli tynnere men for mer definerte muskler og for å stramme opp om du trenger det.

Men altså: Lubben er du ikke!!! :)



Anonymous poster hash: 9433c...0fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er nok ikke lubben ts, jeg er 160 cm høy og veier 63 kg. Nå trener jeg styrke fem dager i uken og har gjort det i tre år. Så jeg har en del tyngde å hente i musklene mine. Kan være at fettet ditt leggger seg på magen din og hoftene, noe som er typisk for kvinner. Hvis du ellers er slank men har bittelitt ekstra ved mageregionen skjønner jeg at du kan føle deg litt "lubben". Men 58 kg er ingen vekt, ihvertfall ikke i forhold til høyden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earthquake

Jeg veier bare 49 kilo og er smålubben. Vekt har lite å si i forhold til fettprosent, fordeling og så videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier bare 49 kilo og er smålubben. Vekt har lite å si i forhold til fettprosent, fordeling og så videre

Hvor høy er du? For å kunne være smålubben med 49 kg, så må du være lavere enn 140.

Endret av Hulderen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 170 cm høy, og veier ca 58 kg. Er jeg lubben?Jeg har litt mage- og hoftefett, og jeg syns jeg ser feit ut... Anonymous poster hash: 114cc...4fb

Du har en BMI på 20.1. Det betyr at du bare så vidt er innenfor normalvektig. Går du lenger ned i vekt, blir du undervektig, altså tynn.

Jeg tror deg på at du føler at du har mage- og hoftefett. Men du kan ikke slanke deg lenger ned. Det du må gjøre er å få trent kjernemuskulaturen, mage og rygg. Med mer muskler vil du føle deg slankere, selv om mer muskler bør føre til at du også går opp i vekt. Spis godt, begynn å trene, øk vekten pga muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugravid veier jeg 64 kg og er 167 cm høy, og jeg syntes ikke engang at jeg er lubben. Men nå vet vi jo ingenting om hvilken kroppsbygning o.l du har. Men ift vekt/høyde vil jeg si du er slank og på ingen måte lubben. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom du.

Nei, den morsomme her er idiotiske TS som spør oss om hun er feit ved å oppgi høyde og vekt.

Anonymous poster hash: ddeb1...5a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg er 22 år gammel.

Jeg ser mer lubben ut på de bildene dere har lagt ut. De jentene er jo tynne! Jeg har litt mage som sagt og "lovehandles", og litt fete overarmer(ikke stort med muskler i kroppen, ser på meg selv som svak, og ikke fit i det hele tatt).. Umulig at jeg ser ut som de jentene der som er like høye som meg, og veier omtrent det samme også. Kanskje det er noe i veien med vekta mi..

Ts

Anonymous poster hash: 114cc...4fb

Det er ikke ofte jeg oppfordrer til dette, men denne gangen kan det faktisk være betimelig å gjør det:

Et bilde av kroppen din (uten synlig ansikt), og du skal få respons.

Kroppsbildet ditt er avbalansert? Du har ikke enten nå eller tidligere hatt en spiseforstyrrelse som nå kommer tilbake og hilser på?

Du bruker størrelse XS, 34, vil jeg tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earthquake

Hvor høy er du? For å kunne være smålubben med 49 kg, så må du være lavere enn 140.

Jeg er 158. Og det er jeg, på grunn av lite muskler i forhold til fett. Det er ikke noe fasit på det, med mindre vi har veldig forskjellige definisjoner av smålubben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Det å være dvask/utrent/"slapp i fisken" må ikke forveksles med å være lubben. Er man lubben, er man som regel litt overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en BMI på 20.1. Det betyr at du bare så vidt er innenfor normalvektig. Går du lenger ned i vekt, blir du undervektig, altså tynn.

Jeg tror deg på at du føler at du har mage- og hoftefett. Men du kan ikke slanke deg lenger ned. Det du må gjøre er å få trent kjernemuskulaturen, mage og rygg. Med mer muskler vil du føle deg slankere, selv om mer muskler bør føre til at du også går opp i vekt. Spis godt, begynn å trene, øk vekten pga muskler.

Normal bmi strekker seg fra 18.5. Nei ts er nok ikke lubben sikkert langt i fra men å si at noen med 20 i bmi så vidt er innenfor normal bmi vil jo ikke være korrekt. Det blir som å si at noen med bmi på 23.5 så vidt passerer som normalvektig og går de litt opp i vekt så blir de overvektige.

Anonymous poster hash: a1c6a...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Normal bmi strekker seg fra 18.5. Nei ts er nok ikke lubben sikkert langt i fra men å si at noen med 20 i bmi så vidt er innenfor normal bmi vil jo ikke være korrekt. Det blir som å si at noen med bmi på 23.5 så vidt passerer som normalvektig og går de litt opp i vekt så blir de overvektige. Anonymous poster hash: a1c6a...e5b

Mange tabeller oppgir 20 i BMI som nedre normalvekt. Google litt, så ser du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er langt ifra lubben. Jeg er 167 cm og veier 85 kilo så jeg er lubben.

Anonymous poster hash: 74c49...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke ofte jeg oppfordrer til dette, men denne gangen kan det faktisk være betimelig å gjør det:

Et bilde av kroppen din (uten synlig ansikt), og du skal få respons.

Kroppsbildet ditt er avbalansert? Du har ikke enten nå eller tidligere hatt en spiseforstyrrelse som nå kommer tilbake og hilser på?

Du bruker størrelse XS, 34, vil jeg tro.

Skal legge ut et bilde av kroppen min i morgen.

Og langt i fra.. Jeg bruker strørrelse M i topper og 38-40 i bukser...

Ts

Anonymous poster hash: 114cc...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...