Gå til innhold

Du har blitt så tynn, greit å si?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig jeg sporer litt av men det er en ting jeg lurer litt på; er menn mer rett på sak om kroppen til hverandre enn kvinner er? Jeg har en samboer som før (lenge før vi ble sammen) var syltynn fordi han var veldig aktiv og løp mye i fjellet og ikke var så opptatt av mat, men som etter lang tids sykdom har lagt på seg og fått en liten mage. Jeg legger merke til at både kompiser og andre voksne mannlige bekjente ofte kan si rett ut at "du sulter ikke akkurat, ser jeg" og le rått, eller antyde at han han nok har det veldig godt fordi han har lagt seg ut. Noen kan også finne på å kommentere magen hans ganske så rett ut. Generelt sett blir det ofte kommentert på en "kameratslig" måte at han har lagt på seg. Jeg hadde blitt kjempesåret dersom mine venner hadde kommet med sånne kommentarer til meg om min kropp men han ser ikke ut til å ta det like tungt. Ikke det, jeg tror nok ikke han synes det er direkte hyggelig eller greit men han reagerer mye mindre enn jeg ville ha gjort. Jeg får vondt av ham og synes sånne kommentarer er forferdelig utidig. Er det mer typisk menn å kommentere kroppen til hverandre den ene eller andre veien på en sånn kameratslig måte? Er det i såfall mer godtatt av menn å bli kommentert også eller smiler de, ler litt med og skjuler at de blir såret inni seg?

Ja, det er typisk å kommentere ting på en kamertatslig måte.

Det fins en danseband-låt du garantert har hørt. "Nei, så tjukk du har blitt! Du har pinadø lagt på deg gitt." Folk sa dette til han. Ingen kvinne ville akseptert noe sånt.

Og, ja. Man blir såret. Han skrev en sang om det.

Jeg har aldri sett at noen tynn kvinne har fått mat lagt på tallerken av venninner eller at folk sier "Spis, ellers bekker du på midten" i en spøkefull tone, direkte til en kvinne som er tynn..

Jeg har mange ganger sett menn si og gjøre den typen ting overfor hverandre som kvinner aldri hadde tolerert fra andre kvinner.

Les over hvordan han fyren med innlegget sitt over her snakka til meg. Hadde en annen kvinne svart deg sånn, hvis du skrev at du syns dette med kostholdet var et problem som stresset deg veldig?

"Menn som deg er lite attraktive."

Nei, du hadde fått klemmeikoner og sympatimeldinger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ikke ment for å såre deg. Jeg tror alle kan få en kropp de er fornøyde med, men at det må hard arbeid til. Med mindre man er syk o.l.

Med hilsen fra:

Jon Are

Du vet ingenting om hvaslags hardt arbeid jeg er istand til å gjøre...

Du vet tydeligvis heller ikke hvor mye jeg vet om både kosthold og trening.

Du vet ingenting om hvordan jeg er bygd.

Du vet heller ikke grunnen til at folk sier til meg at jeg "plutselig" har blitt tynnere.

Hadde du snakka sånn til en kvinnelig debattant hadde du fått personangrep fra andre brukere så det sto etter, på vegne av den brukeren.

Med hilsen fra:

Tøytigern

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Ja, det er typisk å kommentere ting på en kamertatslig måte.

Det fins en danseband-låt du garantert har hørt. "Nei, så tjukk du har blitt! Du har pinadø lagt på deg gitt." Folk sa dette til han. Ingen kvinne ville akseptert noe sånt.

Og, ja. Man blir såret. Han skrev en sang om det.

Jeg har aldri sett at noen tynn kvinne har fått mat lagt på tallerken av venninner eller at folk sier "Spis, ellers bekker du på midten" i en spøkefull tone, direkte til en kvinne som er tynn..

Jeg har mange ganger sett menn si og gjøre den typen ting overfor hverandre som kvinner aldri hadde tolerert fra andre kvinner.

Les over hvordan han fyren med innlegget sitt over her snakka til meg. Hadde en annen kvinne svart deg sånn, hvis du skrev at du syns dette med kostholdet var et problem som stresset deg veldig?

"Menn som deg er lite attraktive."

Nei, du hadde fått klemmeikoner og sympatimeldinger...

Ja jeg synes kommentarene fra han Jon Are-fyren var langt over streken og i tillegg helt på bærtur. Jeg kunne gjerne ha skrevet noe for å svare ham på vegne av deg og andre menn som får drittkommentarer av den typen, men nå svarte du godt for deg og også flere kommenterte så da tenkte jeg at det nesten ikke er verdt å gi ham mer oppmerksomhet. Selvsagt finnes det masse damer som tenner på tynne menn! De aller fleste tenner på normale mennesker og kan også tenne på dem som er tynnere eller tjukkere enn normalen. Noen, som Jon Are, er veldig snevre og i tillegg uten sosial intelligens, og tenner kanskje bare på én spesiell type kropp, men de er heldigvis i mindretall.

Jeg får som sagt vondt av at kameratene til samboer kommenterer magen hans og tar ham gjerne i forsvar, på samme måte som at samboeren tok meg i forsvar da ene kompisen hans omtalte rumpa mi som "låvedøra". Etter å ha fått min del dritt og mobbing i skoleårene har jeg utviklet en sterk empati for folk som blir utsatt for ubetenksomme kommentarer, og tar gjerne folk i forsvar. Her inne på forumet har jeg nesten gitt litt opp, for her er liksom greia at man skal være slank, trent og uten snev av fett. Men samtidig skal man ha former i form av muskler. Her slenges det rundt kommentarer om beinrangler, feite hvaler, tynnfeite, femdeepidemi og utrente/dvaske kropper. På toppen av det hele krydres det med påstander om at "alle kvinner" eller "alle menn" mener og synes sånn og sånn, og at de som mener noe annet er feite/beinrangler/bitre/misunnelige (eller sett inn noe annet som passer).

Jeg blir helt matt av hva folk klarer å klemme ut av seg. Vi er alle forskjellige med forskjellige kropper, og de aller fleste er fullstendig klar over hvordan de ser ut. Ingen trenger å bli fortalt at de er tynne eller tjukke, både fordi vi vet det men også fordi det faktisk ikke har noe å si. Så lenge kroppen fungerer bra og innehaveren har det bra, har ingen andre noe med det å gjøre.

Det Sighopath skriver er et tankekors; at kroppen fungerer bra men psyken blir ødelagt av folks idiotkommentarer. Det er helt merkelig at man skal sykeliggjøre friske kropper bare fordi de ikke passer helt inn i folks snevre preferanser. Liker man ikke det man ser; klapp igjen og se en annen vei. Hvis man derimot synes noen ser bra ut, si det! Ikke "så tynn og fin du har blitt" eller "så godt du ser ut med noen kilo ekstra", men heller bare "så fin du er!". Gjerne ros fine klær/sko eller hårsveis. Ord kan såre mye men kan også redde dagen til noen eller bare lyse opp tilværelsen litt. Det må da være unødvendig å hele tiden fokusere på det som er feil eller ikke pent nok (som jo uansett er alt for subjektivt til å måles).

Puh, dagens hjertesukk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanta mi sier alltid "du er blitt så tynn, spiser du ikke lengre?" og ligenden. Går som regel ei stund mellom hver gang jeg ser henne da. Er jo et resultat av økt treningsmengde, og jeg ser på det som positiv uten at jeg på noe tidspunkt har hatt "for mye" å bære på. Men det viser jo en fremgang av treningen min da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Tanta mi sier alltid "du er blitt så tynn, spiser du ikke lengre?" og ligenden. Går som regel ei stund mellom hver gang jeg ser henne da. Er jo et resultat av økt treningsmengde, og jeg ser på det som positiv uten at jeg på noe tidspunkt har hatt "for mye" å bære på. Men det viser jo en fremgang av treningen min da..

så bra at du klarer å ta det som noe positivt :) Da klarer du jo det mange ikke klarer. Men jeg tenker at tanta di heller burde ha sagt noe ala "så bra du ser ut!" eller kanskje "har du trent? Du ser liksom så sprek og fresh ut!". Men det er kanskje for mye å håpe på fra ei tante som ser deg sjeldent og kanskje ikke tenker i de baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er frekt og lite sosialt intelligent!

Fikk også høre for noen mnd siden at "du ser så sliten ut, spiser du?".

Hva med å bare si; Hvordan går det med deg da? Hvordan har du hatt det i det siste?".

Som flere nevner, at man ser tynn ut, sliten ut, trøtt ut osv kan være et symptom på større problemer.

Jeg har hatt det veldig vanskelig i en periode nå, og det skulle vel bare mangle at jeg ikke så ut som en kjernesunn solstråle etter det jeg har vært gjennom.

Da oppleves det som å strø salt i såret dersom noen påpeker at du ser "dårligere ut" enn tidligere.... Hallo, hvor er den sosiale intelligensen?

Skal man f.eks si slikt til nybakte mødre? "Nå ser du sliten ut ja", osv. NEI.



Anonymous poster hash: c7f77...8f7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE ok. Første svigers sa til meg da vi møttes etter fire måneder siden sist var "du har blitt så tynn!! Spiser du ikke, jente?". Greit nok, jeg hadde gått ned ganske mye (gjennom trening og bedre posjonskontroll), men det er ikke deres "jobb" å kommentere vekta mi, særlig ikke foran andre. Kanskje var de bekymra, ikke vet jeg, men å utbryte noe sånt til ei med et ekstremt vanskelig forhold til vekt og kropp er ikke lurt (og det kan man aldri vite når man sier sånt!).

Nå har jeg lagt på meg litt igjen, men i lunsjen på jobb er det to godt voksne menn (som jeg ikke en gang kjenner!) som støtt og stadig kommenterer hva jeg spiser og ber meg "spise ordentlig" og ta "ei skikkelig brødskive med peanøttsmør" og at en sjokolade hadde gjort meg godt. En av de tvang faktisk på meg en stor porsjon is en random mandag. Ok, jeg dør ikke av å spise is, men jeg spiser sunt og variert og har ikke lyst eller behov for is mandags ettermiddag. I tillegg har jeg en sykdom som gjør at jeg faktisk ikke KAN spise masse fett, og dermed vil lunsjen min naturligvis bestå av mager mat (og jeg ønsker heller ikke bruke "fett-kvoten" min på is). Og igjen, de har ingen forutsetning for å vite bakgrunnen for hvorfor jeg spiser det jeg gjør og de har heller ingen peiling på hva jeg spiser resten av dagen (jeg ELSKER middag, og prioriterer det over lunsjen, som da blir litt mindre).

Kommentarene deres kan ødelegge hele dagen min. Tidligere denne uka endte jeg faktisk med å gå hjem fra jobb etter lunsj, for jeg syntes det var så ubehagelig og flaut.



Anonymous poster hash: e86be...c5f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes kommentarene fra han Jon Are-fyren var langt over streken og i tillegg helt på bærtur. Jeg kunne gjerne ha skrevet noe for å svare ham på vegne av deg og andre menn som får drittkommentarer av den typen, men nå svarte du godt for deg og også flere kommenterte så da tenkte jeg at det nesten ikke er verdt å gi ham mer oppmerksomhet. Selvsagt finnes det masse damer som tenner på tynne menn! De aller fleste tenner på normale mennesker og kan også tenne på dem som er tynnere eller tjukkere enn normalen. Noen, som Jon Are, er veldig snevre og i tillegg uten sosial intelligens, og tenner kanskje bare på én spesiell type kropp, men de er heldigvis i mindretall.

Jeg får som sagt vondt av at kameratene til samboer kommenterer magen hans og tar ham gjerne i forsvar, på samme måte som at samboeren tok meg i forsvar da ene kompisen hans omtalte rumpa mi som "låvedøra". Etter å ha fått min del dritt og mobbing i skoleårene har jeg utviklet en sterk empati for folk som blir utsatt for ubetenksomme kommentarer, og tar gjerne folk i forsvar. Her inne på forumet har jeg nesten gitt litt opp, for her er liksom greia at man skal være slank, trent og uten snev av fett. Men samtidig skal man ha former i form av muskler. Her slenges det rundt kommentarer om beinrangler, feite hvaler, tynnfeite, femdeepidemi og utrente/dvaske kropper. På toppen av det hele krydres det med påstander om at "alle kvinner" eller "alle menn" mener og synes sånn og sånn, og at de som mener noe annet er feite/beinrangler/bitre/misunnelige (eller sett inn noe annet som passer).

Jeg blir helt matt av hva folk klarer å klemme ut av seg. Vi er alle forskjellige med forskjellige kropper, og de aller fleste er fullstendig klar over hvordan de ser ut. Ingen trenger å bli fortalt at de er tynne eller tjukke, både fordi vi vet det men også fordi det faktisk ikke har noe å si. Så lenge kroppen fungerer bra og innehaveren har det bra, har ingen andre noe med det å gjøre.

Det Sighopath skriver er et tankekors; at kroppen fungerer bra men psyken blir ødelagt av folks idiotkommentarer. Det er helt merkelig at man skal sykeliggjøre friske kropper bare fordi de ikke passer helt inn i folks snevre preferanser. Liker man ikke det man ser; klapp igjen og se en annen vei. Hvis man derimot synes noen ser bra ut, si det! Ikke "så tynn og fin du har blitt" eller "så godt du ser ut med noen kilo ekstra", men heller bare "så fin du er!". Gjerne ros fine klær/sko eller hårsveis. Ord kan såre mye men kan også redde dagen til noen eller bare lyse opp tilværelsen litt. Det må da være unødvendig å hele tiden fokusere på det som er feil eller ikke pent nok (som jo uansett er alt for subjektivt til å måles).

Puh, dagens hjertesukk.

Takk :)

Og jeg syns du uttrykker det veldig bra, hva som er det store "men'et." Folk bryter andre ned med kommentarene sine.

I tillegg er jeg enig med deg i at det virker som om mange på Kg er fullstendig rigide i sin oppfatning om hva som er "bra nok" og "en fin kropp." Det kom feks fram i en tråd der de kommenterte utseende til årets deltagere i sesongen som var av Paradise Hotel.

Det var ikke måte på hvor låst folk er i oppfatningen av hva som er "normalvekt" og hva som er "normalt utseende" Bare at det de beskrev er langt fra normalen, slik den beskrives av fysiologer, klinikere og leger...

Det er tydelig at folk ser på tynne TV-stjerner og mener det er normalt å se sånn ut. Uten å få med seg at skuespillerne i deres favorittserier er håndplukket ut fra auditions, der det forkastes folk over en lav sko, til bare de mest "perfekte" er igjen. Så velges én av disse til rollen.

Men da er denne gruppen perfekte skuespillere "normalen" for folk, og alle andre- de som er normale i virkeligheten, blir det de mener er et "avvik" fra det normale... De beskriver dem som dvaske, utrente, tar ikke vare på kroppen osv...

Helt sykt.

Det verste tror jeg er at de inbiller seg at de må se sånn ut selv. ...

Noe som er forferdelig trist.

Og så serverer de den enorme løgnen de tror på og er rigide på: Alle kan bli sånn hvis de trener og spiser riktig. Man må bare ville det sterkt nok.

Noe som er beviselig feil. Klinisk og fysiologisk.

Alle kan ikke bli sånn og sånn med å gjøre de "riktige tingene" fordi vi har forskjellige gener.

I idrett tar jo trenere det på alvor og anbefaler folk til ulike ting, ut fra nettopp gener. "Du bør gå fem mil på ski, men ikke han. Han bør løpe hekkeløp."

For kvinner er det et ideal å være tynn. Så om noen kommenterer: "Så tynn du er," kan det selvsagt ligge beundring bak... Men mange antyder at det er "unaturlig slankhet" og det sies indirekte at man mistenker hun har en anorexi...

For menn er det en "tragedie" å være tynn og spinkel. Iallefall oppleves det sånn, for idealet er stor overkropp, vaskebrett og store biceps.

Jeg er heldig som kan bygge på meg muskler. Men jeg har en fortvilt kompis som ikke utvikler store muskler, uansett. Men fy faen som han har utholdenhet... Han er lang og senete og kan løpe fra de aller fleste både på flatmark og oppoverbakker. Men det betyr liksom ikke noe. Han ser ikke de gode sidene med seg selv. Han vil gjerne bli sånn og sånn, men har ikke gener for det. Hvis noen sier han er en eneste lang rygg, ser du han blir lei seg med det samme.

At folk ikke kan la det være, er for meg en gåte...

Tynne kvinner som liksom skal mistenkes for å sulte seg med vilje og helt sykelig, grenser mange ganger til hets, synes jeg. Og at de som sulter seg pga sykdom, de bør ikke utfordres på det fordi de blir verre, det driter folk glatt i. De er jo ikke til hjelp, med å fiksere på andres kropp, hvis det var det de trodde... :filer:

Jeg syns folk godt kan holde seg for god til å kommentere vekt og slike ting.

"Du ser virkelig bra ut" må være godt nok. Hvis man ikke syns det kan man holde det for seg selv.

Er man bekymret kan man spørre om folk har det bra.

Syns jeg da.

Min mor kan godt si til meg hvis jeg er hjemme "Har du ikke penger? Buksa detter av hoftene på deg. Du må huske å spise x antall ganger hver dag. Jeg kan lage yndlingsmiddagen din, hvis du vil." Jeg blir ikke trist av det, fordi jeg vet det er ikke sagt som kritikk da. Men sier hun "Du er alt for tynn!Få i deg mat! Du må spise middag her før du drar!" da blir jeg såklart lei meg.

Det er noe med måten folk sier ting på og om de i det hele tatt har noe med å si det.

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt på meg litt igjen, men i lunsjen på jobb er det to godt voksne menn (som jeg ikke en gang kjenner!) som støtt og stadig kommenterer hva jeg spiser og ber meg "spise ordentlig" og ta "ei skikkelig brødskive med peanøttsmør" og at en sjokolade hadde gjort meg godt. En av de tvang faktisk på meg en stor porsjon is en random mandag.

Anonymous poster hash: e86be...c5f

Støtte for teorien om at menn legger mat på andres tallerker, mens kvinnene lar være og heller baksnakker... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo vært syk sier du. Jeg har også fått sånne kommentarer etter at jeg har vært syk, ikke det at jeg er så tynn at det er grunn for bekymring, men jeg har rast ned i vekt. Da er det bare å si at man har vært syk og ferdig med det. Ikke noe å ta seg nær av, folk er bare bekymra.

Jeg pleier å si "Ikke vær bekymret, fettet er tilbake om noen uker" med glimt i øyet om de fortsetter :ler:

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sier det bare er å spise sånn og sånn, så legger man på seg. De vet ikke at det er de samme mekanismene som gjør at man ikke får i seg nok, som gjør at overvektige ikke får i seg lite nok.

Man legger ikke merke til hvor mye/lite man faktisk spiser i løpet av en dag.

Hvis jeg skal holde en stabil vekt over lengre tid, som å veie det samme i et par år, må jeg altså spise mer enn jeg tror jeg trenger og spise porsjoner som jeg tror vil gjøre meg overmett hele tiden.

De som er overvektige opplever at de umulig kan spise så små porsjoner over tid, uten å gå sulten og ikke få det de trenger.

Men det er en vanesak å få kroppen til å venne seg til mengden mat.

Og vaner er vanskelige å forandre.

Alle har sine egne kostvaner som de er like låst på som dem som veier mye/lite. Bare at det ikke synes på dem.

Jeg syns det var bedre om folk fokuserte på andre ting enn utseendet.

(Vet om en skuespiller, en lang, slank fyr med definerte musker, Jared Padalecki, som fikk beskjed om å ikke miste vekt under innspillingen av serien han var i. Han satt og dyttet i seg snop hele tiden utenom måltidene, for å veie det samme... Usunt som f, men han hadde kontrakt...) Jeg tror han må hate snop i dag, for de har holdt det gående i ti sesonger...

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo vært syk sier du. Jeg har også fått sånne kommentarer etter at jeg har vært syk, ikke det at jeg er så tynn at det er grunn for bekymring, men jeg har rast ned i vekt. Da er det bare å si at man har vært syk og ferdig med det. Ikke noe å ta seg nær av, folk er bare bekymra.

Jeg pleier å si "Ikke vær bekymret, fettet er tilbake om noen uker" med glimt i øyet om de fortsetter :ler:

Var det meg du mente eller en annen?

Hvis det var meg så ja, jeg har vært mye syk siden april.

Og da orker jeg ikke mat.

Nei, det var selvsagt respons til TS... Beklager, kortslutning.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fått høre i det siste at jeg har blitt så tynn. Ikke fordi jeg har slanket meg fra feit til smekker, men fordi jeg har gått fra tynn til spinkel(vært syk, men det kunne ikke de vite). Er det noen som liker å høre slike kommentarer?

For meg er det som å kommentere rynker, grått hår, slitent ansikt, osv.

Anonymous poster hash: 42cb6...b52

Har ikke lest hele denne tråden nå, men ville svare TS. Jeg liker ikke dette kroppsfikserte samfunnet vi har blitt, og har valgt å ALDRI kommentere andres kropp på negativ måte. Jeg velger å si: "du ser godt ut!", eller "har du endret noe eller fått noe nytt, du ser annerledes ut" med et smil. Dette sier jeg til de jeg ser har gått ned (som trenger å gå ned), og til de som har gått opp som trenger det. Slik blir alle glade over at jeg har lagt merke til fremgangen deres. De gangene det har gått andre veien kommenterer jeg det ikke. Jeg har venner og bekjente i begge sider av skalaen og forstår at fremgang kan være vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Det er ikke greit å kommentere kroppen til folk på en sånn måte! Jeg har opplevd så mange ganger at min mor hele tiden skal påpeke at jeg er tjukkere enn henne, noe jeg ikke er. Vi er like lange, hun har generelt en bred og flat kropp, ingen rompe eller lår. Jeg har rompe og lår som jeg har trent godt, og nei de ser ikke overdrevent store ut, men hun mener da at jeg er tjukkere. Også rundt magen, jeg har en smal midje og hun har ingen midje! Jeg sier ikke jeg har en perfekt kropp, men å høre at man er feitere enn noen når man har lite kroppsfett er så sykt irriterende og spesielt når det blir tatt opp hele tiden.

En venninne av meg påpekte minst 10 ganger en kveld at jeg hadde rast ned i vekt da jeg var yngre. Og ja hadde tatt av meg noen kg, men var sårende når hun skulle påpeke at hun mente jeg hadde vært knallfeit før. Min bmi har aldri ligget på noe overvekt.

Etter jeg begynte å trene og få muskler, så skal og folk kommentere stygge kommentarer. Det er sårende forde jeg aldri sier noe om kroppen til folk uten å tenke godt over hva jeg sier. Helst sier jeg ikke noe, men vet jeg folk har gått ned i vekt og virkelig ønsket det og er stolte pleier jeg å si at han/hun ser godt ut, synes det sier litt om hele mennesket ikke bare kroppen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

Tja, er man sånn naturlig og folk maser om det hele tiden så er det ikke greit.

Men det er jo sånn mødre og bestemødre ofte sier, og det er vel en sånn bekymringsgreie. Min mor sier jo det til meg ganske ofte selv om jeg har samme vekt som før :)

Jeg har selv vært veldig tynn før, og kunne ikke noe for det. Spiste nok, men la ikke på meg. Da var det mange, både fremmede og kjente, som maste om det. Ble veldig irriterende etter hvert. Folk gikk rundt og var mistenksomme på om jeg hadde spiseforstyrrelse eller ikke fikk mat hjemme.

Det er ganske idiotisk når man ikke kjenner den man kommenterer og ikke har anelse om hvordan den personen.

Folk kan være altfor flinke til å bare gå utifra at slik er det uten å være kritisk til sine egne fordommer og oppfatninger.

Jeg kommenterer aldri vekt. Skjønner ikke poenget. Er det ikke bedre å si at noen ser bra ut eller spørre om de har det bra e.l.?

Trenger jo ikke å si absolutt alt man tenker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Leintle

Jeg tar det som et kompliment, men synes ikke alltid den oppmerksomheten er så stas. Siden jeg for ikke så lenge siden ble mor er det mange som tror jeg sulter meg eller overtrener pga den nye "trenden" blant mødre nå og hypen om at det ikke skal se ut som man har gått gravid engang. Amming i mange måneder har vist seg på vekta, og det er først nå jeg har overskudd til å tenke på trening pga søvnmangel, så det har ikke vært bevisst slanking selv om jeg er fornøyd med å gå ned i vekt.

Endret av Leintle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Det var jo hyggeligt sagt og ga meg super selvtillit. Not.

Jon Are kan bare gå og legge seg. Kjæresten min er tynn og jeg synes han passer til det og er fin.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er sant.

Det er legitimt å snakke til tynne folk, fordi det er attraktivt å være tynn.

Man kan jo spørre dem om de syns du bør legge på deg og hvorfor.

Eller så kan man gjøre som de som veier mere og smelle i dem: -Har du problemer med vekta mi?

Det er ikke attraktivt å være tynn. For de som sliter for å komme opp i vekt, er det mye vanskligere enn for de som vil slanke seg. Du kan altids la være å spise, du blir bare litt sulten. Men du kan ikke tvinge i deg mat når du ikke klarer å svelge mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...