Gå til innhold

Bør tamponger/bind være gratis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flere butikker har helårs kampanjer på bind og tampong...
Noen har hver 4. pakke gratis.. Og igjen så lar de den dyreste gå inn som gratis..
Har man dårlig råd, så kan man også kjøpe firstprice/euroshopper, andre billige produkter.. ^^

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det jammen mye som skulle vært gratis!

Penger...

Men da er nok ikke verdien på penger borte...Om alle fikk dette gratis...Får begynne å samle småstein, den nye valutaen... o_o *Kvarts?*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde tannkrem, tannbørste, tanntråd, bleier, linser og briller, shampo, såpe, barberutstyr og alt slikt også være gratis.

Mye som skulle vært gratis da, gitt. Hadde heller gått for gratis lege, tannlege, medisiner morsmelkerstatning og bleier f.eks.

Godt å sjå at fleire er enige med meg! :P Blir litt overraska over at ein del meiner at tamponger og bind skal vere gratis. Hadde jo sikkert vore flott det, men er vel andre ting som bør prioriteres? Og det hadde jo ikkje blitt gratis heller... Jo meir staten skal sponse, jo meir skatt må vi jo betale!

Nei, vi har ikkje valgt å ha mensen, men ein har jo ikkje valgt å sjå dårlig, ha dårlig tannstilling osv.. Men dei færraste får tannlege og briller gratis.. Virker heldigvis som dei fleste meiner at det finnes viktigare ting enn gratis tamponger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å sjå at fleire er enige med meg! :P Blir litt overraska over at ein del meiner at tamponger og bind skal vere gratis. Hadde jo sikkert vore flott det, men er vel andre ting som bør prioriteres? Og det hadde jo ikkje blitt gratis heller... Jo meir staten skal sponse, jo meir skatt må vi jo betale!

Nei, vi har ikkje valgt å ha mensen, men ein har jo ikkje valgt å sjå dårlig, ha dårlig tannstilling osv.. Men dei færraste får tannlege og briller gratis.. Virker heldigvis som dei fleste meiner at det finnes viktigare ting enn gratis tamponger!

LOL, betaler vi ikke nok skatt fra før av?

Når utlendinger får gratis opphold i landet, hvorfor skal ikke kvinner få tamponger o.l gratis? Btw, hadde det ikke vært for at kvinner faktisk FÅR mensen, så hadde ikke du og jeg sittet her akkurat nå ;-)

Anonymous poster hash: 1cf22...0b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL, betaler vi ikke nok skatt fra før av?

Når utlendinger får gratis opphold i landet, hvorfor skal ikke kvinner få tamponger o.l gratis? Btw, hadde det ikke vært for at kvinner faktisk FÅR mensen, så hadde ikke du og jeg sittet her akkurat nå ;-)

Anonymous poster hash: 1cf22...0b2

Jo, vi betaler mykje skatt, men vi har også mange goder fordi vi betaler skatt! Og det eg skreiv var jo at eg meiner det er mange mange ting som bør prioriteres før ein deler ut gratis tamponger og bind.

Var det noko i mitt innlegg som tilsa at eg ikkje kan anatomi? Sa eg at eg skulle ønske eg ikkje hadde mensen? Jøss...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke stat og kommune nok å bruke penger på om de ikke skal kaste ut millionvis hvert år på slikt tull?

Tamponger kommer jo i store pakninger også. Til under halve prisen av hva det ville blitt på ved kjøp av vanlige pakker.

Og bind er da heller ikke så ekstremt dyrt. Og har man trang økonomi så funker det faktisk like godt med de rimelige produktene også. Kanskje en må bytte oftere pga absorbering, men det koster likevel mindre enn merkene totalt sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ha briller parallelt inn som hjelpemiddel på lik linje med høreapparat.. Det er jo en sans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ikke de billigste pakkene sånn 8 kr eller noe da?:) uansett syns jeg ikke bind er så dyrt.

Kanskje dasspapir skulle blitt gratis og? Såpe, tannkrem og tannbørster, sko og skjerf...

Anonymous poster hash: ecfb7...c37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ha briller parallelt inn som hjelpemiddel på lik linje med høreapparat.. Det er jo en sans.

Leste litt fort og trodde du mente at mensen var en sans :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Stemmer selv Ap og er sosialist, men dette var bare helt feil. Nordmenn har det alt for godt, spesielt når man i det hele tatt kan stille slike spørsmål! Nei nei nei..... Man har ansvar for selv hva man bruker pengene på. Har du ikke råd ti, en pakke til 14 kr (first price), burde du hatt en verge for pengene dine?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykkjer alt burde vore gratis eg :)

Tamponger, bind, briller, tannlege, klær, sko, tannkrem, tannkost, mat, straum, ja, kanskje eitt par sydenferier i året? Hadde vore knall det 👍

Endret av Kjibba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er en utgift på linje med tannkrem, bleier, undertøy, o.l. kan vel ikke regne med å få alt betalt av staten! 😬

Anonymous poster hash: 1dcfc...b7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett ikke mye penger på å spare på det, gjennom en kvinnes fruktbare periode så hadde hun omtrentlig brukt 16.000 til 18.000. Alene er det ikke så stort, men om staten skulle betalt det hadde det blitt enorme summer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk det burde være noe mer stipend til kvinnelige studenter! Evt. at de kan hente gratis bind/tamponger et sted. Jeg blør en del, og lenge, og kan ikke bruke menskopp eller p-piller så jeg bruker faktisk en del penger på bind i løpet av et år.



Anonymous poster hash: 4e1a8...362
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker en del penger på toalettpapir i løpet av et år, selv om jeg ikke har valgt at det skal komme urin og avføring ut av meg.

Burde toalettpapir vært gratis?

Jeg har ikke valgt å bli sulten heller. Burde mat vært gratis?

Anonymous poster hash: 6c410...2c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en del penger på toalettpapir i løpet av et år, selv om jeg ikke har valgt at det skal komme urin og avføring ut av meg.

Burde toalettpapir vært gratis?

Jeg har ikke valgt å bli sulten heller. Burde mat vært gratis?

Anonymous poster hash: 6c410...2c8

😂

Anonymous poster hash: 1dcfc...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle vi det?hvor mange millioner skal bli brukt på å gi dette gratis? Idiotisk ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke. Isåfall burde mye annet blitt gratis også. Bleier til babyer, tannbørster, tannkrem, neglesakser (man velger jo ikke at neglene skal vokse :rolleyes: ) osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...