Gå til innhold

Trene rumpe og lår uten å trene legger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig muskuløse legger som jeg ikke ønsker skal bli større (helst omvendt), men jeg ønsker meg mer muskuløs rumpe og lår. Derfor lurer jeg på om noen har tips til hvilke øvelser som trener rumpe og/eller lår uten å trene leggene i noen særlig stor grad? Jeg har ikke medlemskap på treningssenter og har ikke så mye treningsutstyr (har vekter, diverse motstandsbånd og pilatesball), så helst noe som ikke krever store treningsapparater.

Jeg lurer også på om noen har noen gode tips til hvordan man kan få slankere legger? Jeg har begynt å jogge steder hvor det er nokså flatt istedenfor å mye fjellturer. I tilegg gjør jeg en del stretchingøvelser, samt masserer leggmusklene.

Anonymous poster hash: ce7ca...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen? Begynner å bli litt desperat ettersom det er vanskelig å finne bukser. De buksene som passer rundt lårene/hoftene får jeg som oftest ikke over leggene :(

Anonymous poster hash: ce7ca...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Tror dessverre ikke det lar seg gjøre. Har sett mange slanke damer med store legger. Ofte har damer mye større legger enn menn. Aner ikke hvorfor det er sånn, men en må vel bare leve med det.

 

Med hilsen fra:

 

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt vanskelig å si for oss uten å ha sett bilde. Det er ofte slik at man kan ha store legger om man har en del muskler og en del fett, uten at man er overvektig eller trenger å gå ned i vekt. Ikke unngå å trene legger ivertfall, utseende er ikke alt her i verden. Å ha sterke muskler er bra for kroppen og helsa. 

Det er mange som har motsatt problem. For å trene rumpe og lår er det supert å trene nettopp i fjell, terreng og trapper/stigninger om man ikke vil bruke penger på treningssenter. Definerte legger er fint uansett størrelse/fettprosent. Men vi må vite litt mer for å gi deg konkrete tips. Høyde, vekt, omkrets/proposjoner, fettprosent om du vet noe om det osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 165 cm og veier 59 kg, så jeg er ganske slank, jeg liker bare ikke at leggene mine er så store. Spesielt når det blir vanskelig å få på seg bukser. Jeg kommer nok alltid ha nokså trente legger ettersom jeg har en hund jeg går mye tur med, men jeg er ikke fornøyd med størrelsen. Bulkete og kraftige i forhold til lårene som er ganske slanke, det ser litt rart ut. Derfor ønsker jeg å finne noen øvelser for lår/rumpe som legger lite vekt på leggene, men som for det meste trener rumpe og lår. Jeg får kanskje ikke så veldig mindre legger, så da kan jeg prøve å få større lår og rumpe slik at helhetsbildet ser litt bedre ut, jeg vil hvertfall ikke bygge leggene mer opp, de er sterke nok.

Anonymous poster hash: ce7ca...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...