Gå til innhold

Så stygg uten sminke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg så utrolig stygg og lei av livet. Klarer ikke gå ut av døra uten sminke :(.

Jeg har hatt to forhold, hvor disse personene har fått helt sjokk når jeg har tatt av sminken. ja det er sant, jeg ser ut som et helt annen person med sminke. den ene forholdet varte i et år, mens det andre i 2 år. Man sier jo at utseendet er det viktigste, men ikke lenge etter at de så meg uten sminke forlot de meg. Det har ødelagt selvtilliten min. Første gang kom jeg meg over det, men når det skjedde igjen ble jeg helt knust. Har mørke ringer rundt øynene som sikkert er 3 nyanser mørkere enn min egen hudtone, og utrolig ujevn hudtone i ansiktet som gjør at jeg egentlig kun trenger foundation for å se hundre ganger bedre ut. Ingen av venninene mine har sett meg uten sminke, jo en og hun stod bare å stirret på meg og spurte hva som hadde skjedd med ansiktet mitt. Etter det har jeg bare hatt små forhold hvor jeg ikke klarer å binde meg ordentlig til personen i frykt for å bli forlatt igjen, det er alltid jeg som avslutter forholdene nå før det går for langt at han må se meg uten sminke. Nå i et år har jeg holdt meg unna alle menn, og jeg har utviklet store depresjoner. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har jo lyst å finne noen å dele livet med men er redd for at en annen mann igjen skal bekrefte hvor stygg jeg egentlig er og forlate meg basert på det. Er jeg dømt til å måtte leve alene resten av mitt liv?

http://tinypic.com/view.php?pic=2j5xdg5&s=8#.U9jcPcY1hyQ

det er så stor forskjell på meg med og uten sminke…bare at huden min er enda mer ujevn så det ser enda værre ut enn hennes. Har slitt med det i ti år… nå er jeg 32 år gammel og det begynner å slite meg ut.



Anonymous poster hash: 1cf13...c07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke jeg kan være til så stor hjelp dessverre, men jeg tenker at dette ikke er noe du bør føle at ødelegger livet ditt. Hva så om du kanskje ikke ser så bra ut uten sminke? Du ser ihvertfall bra ut med, så du har en løsning på det. Hvis en mann vil skilles fra deg kun basert på hvordan du ser ut noen få prosent av tiden dere er sammen, så er han jo absolutt ikke noe å ta vare på. Du er den samme med eller uten sminke, og det er det garantert et stort flertall av menn som er enige i. Ikke la noe som dette få dra deg ned.



Anonymous poster hash: 1f3ea...33e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det slik at dersom man kun ser seg med sminke er det dette du blir vandt med og når du plutselig tar av sminken, kommer den stygge sannheten fram.

Jeg er 100% sikker på at du ikke er stygg men egentlig veldig nydelig, men vil bare ikke se det selv. Drit nå i hva disse eksene har sagt, de er ute av livet og en dag møter du en mann som virkelig elsker deg selv om du ser ut som et kråkereir, et takras etc. Han finnes.

Kan det være en ide å skaffe seg noe rensekremer og noen gode fuktighetskremener som hjelper på din hudtone? Stikke innom en hudpleiesalong og få sjekket ut hva du kan gjøre med ujevnheten kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å være at de forlot deg fordi du tok av deg sminken. Det kan jo tenkes at du endrer atferd når du tar av sminken? (Mer usikker, dårlig selvtillig, sur, osv)..?

Om fyren forlater deg for dette, så skal du være glad du slapp han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en mulighet for deg å bruke mindre sminke da? Har du store komplekser for huden din skjønner jeg at du vil piffe opp litt(selv om jeg tviler på at du ser så forferdelig ut som du skal ha det til), men trenger du flere cm sminke i det daglige? Sånn egentlig? For hvis det virkelig er så stor forskjell på deg med og uten så skjønner jeg at folk skvetter. Det er ikke nødvendigvis fordi du er stygg, men forskjellen er så ekstrem at jeg sannsynligvis ikke hadde kjent deg igjen på gata hvis jeg bare hadde sett deg som en av delene. Derfor forstår jeg at folk reagerer, det blir litt som å bruke store innlegg i bh-en, veldig stramme hold-in opplegg og lignende. Falsk reklame rett og slett.

Jeg har hatt hudproblemer fra jeg var barn, for meg har det heldigvis roet seg noe etter jeg ble 20, men siden jeg har reagert ved å bli verre av de fleste typer sminke så jeg meg nødt til å venne meg til hvordan jeg faktisk så ut. Jeg blir på gråten hver gang jeg ser bilder av meg selv fra jeg var 16-18, ikke fordi jeg så ut som et monster, men fordi jeg husker hvor jævlig det var å føle seg som et monster. Men det ingen sminke i tenårene førte til var at jeg nå i dag kan ta på meg kun mascara i hverdagen og føle meg fjong. På byen føler jeg meg fin nok med litt ekstra rundt øynene samt et veldig lett vips med pudder for å dekke over de verste arrene. Jeg er absolutt ingen babe, og kommer heller ikke til å bli det, men jeg ser helt grei ut, og noen ganger er jeg nesten litt pen.

Så jeg tror mitt tips er at du må venne deg til trynet ditt, bli komfortabel med hvordan du ser ut fra naturens side, selvfølgelig bruke sminken du trenger for å se fresh ut, og heller ta i bruk den ekstreme forvandlingen til spesielle anledninger. Hudsalonger kan sikkert hjelpe med situasjonen din også, de ser det meste av forskjellige problemer på bare en dag.

Det finnes ikke tvil i mitt hjerte om at det finnes opptil flere menn der ute som elsker deg både som sminket og usminket, men det kan jo umulig være en god følelse for deg å ikke kunne gå ut av døra uten å se ut som en annen person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal gå ned på sminkebruken. Sminke deg veldig naturlig, slik at forskjellen mellom usminket til sminket ikke blir så stor.



Anonymous poster hash: b40d2...80a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om en person ikke er i stand til å godta deg for den du er, det vil si deg uten sminke, er du for god for den personen. Jenter skal ikke trenge å sminke seg, men burde bli godtatt for den de er naturlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at det finnes hjelp å få. Hva med ta en tur til en hudpleier. Det finnes mange midler til alt mulig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det omvendt. Møt folk uten sminke og så med og så ser de hvor fantastisk du kan bli, som den stygge andungen som blir til svane. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en føler seg stygg, så stråler man gjerne dette ut negativt. Humør, dårlig selvtillitt, osv. Det kan være slike ting og ikke utseendet som har ødelagt forholdene. Eller noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: tusen takk for alle oppmuntrende ord og råd. Kan hende det er andre grynner til at de forlot meg slik dere sier. Har egentlig ingen problemer med kviser eller uren hud lengre , men det er denne ujevnheten som plager meg og at den er så grå uten glød. slet med kviser før og det har etterlatt meg masse arr i tilegg. Ikke kan jg bruke concealer alene heller for ujevnhetene er over hele ansiktet slik jeg linket til øverst så jeg må uansett dekke til med foundation. Til daglig bruker jeg bare foundation og mascara og det utgjør så stor forskjell. Noen som vet hvordan man kan jevne ut huden mer og fjerne slike arr? bør jeg gå til hudpleiesalong eller hudlege?



Anonymous poster hash: 1cf13...c07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hovedproblemet her er selvtilliten din.

Prøv å gå oftere uten sminke så venner du deg til synet etter hvert. I perioder hvor jeg har det travelt og nærmest ikke ser mitt eget ansikt utstelt tenker jeg også at jeg ikke ser ut uten sminke. Klarte å bli solbrent en stund siden og kunne rett og slett ikke bruke sminke i ansiktet på en uke, og har fortsatt å la være nå mens jeg flasser litt. Har blitt vant til å se meg selv uten sminke nå igjen og synes jeg ser ganske fresh ut uten sminke nå. Det er en vanesak.

Det hjelper naturligvis også at jeg har fått mer farge og huden er jevn og fin uten urenheter da den ikke blir kvalt av sminken og temperaturkontroll-produkter dag inn og dag ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at du synes det er mye verre enn det andre tenker! Men, jeg forstår også at det er vanskelig, jeg føler meg heller ikke helt komfortabel uten sminke. Gode råd kan være å evt ta permanent makeup, feks tattovere/farge øyebryn og anskaffe vippeextentions. Når det kommer til huden kan det hjelpe å dra til hudpleier, pluss å passe på og bruke sminke som lar huden puste. Mineralpudder osv, det skal man jo i teorien også kunne sove med. Nå mener ikke jeg at det er løsningen på alt, men om det gjør at du føler deg bedre, så er det jo selvfølgelig til hjelp! Lykke til!



Anonymous poster hash: 37cea...925
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...