Gå til innhold

Jeg har blitt desperat, og jeg skjemmes! Hjelp..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror du ikke kanskje at venninne dine ber deg om å roe ned,fordi de har et annet liv enn det du har? Dermed ser de ting fra sitt ståsted som mer "voksne" enn deg. Den fylleangsten du får, får du den fordi du selv angrer på det du har gjort, eller fordi du tenker på hva andre måtte mene om deg?

Hvis du ikke skulle brydd deg om hva noen andre mener, hvordan ville du levd livet ditt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynner å tro at høyden min er problemet da jeg bare er 158 høy!

Anonymous poster hash: fedfb...b99

Høyden din er ikke problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å tro at høyden min er problemet da jeg bare er 158 høy!

Anonymous poster hash: fedfb...b99

For en jente er lav høyde bare positivt på datingmarkedet (omvendt fra gutter). I tillegg til at mange gutter liker små og nette jenter har du flere å velge blant enn om du feks var 20 cm høyere og ønsket noen som var høyere enn deg.

Anonymous poster hash: 804b0...cd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Skulle ønske jeg hadde det som deg, men mitt problem er dessverre det at jeg har en tendens til å bli ensidig fokusert på en jente og det gjerne i lang, lang tid, til tross for at jeg har andre muligheter.

Jeg tenker at du bør begynne å tenke litt på hva slags signaler du sender ut til omgivelsene dine, redusere byturene eller i hvert fall redusere alkoholinntaket når du går ut. De gangene jeg har angret på noe etter en bytur har uten unntak hatt sammenheng med et høyt alkoholinntak.

Ønsker du et forhold er ikke en ONS det beste utgangspunktet, skjønt det alltid finnes unntak. Kanskje du bør se etter andre plasser å møte menn? Noe må kanskje endres om du ikke er fornøyd med hvordan ting er i dag.

PS: Ikke tenk på høyden din. Den er helt perfekt.

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det likt, tror ikke det handler om desperasjon, men noe annet. Jeg driver å vurderer å gå til psykolog pga dette.. For min del er det sånn at jeg har ting gående med flere menn på en gang, og så når en av dem begynner å presse på for å bli kjærester får jeg full panikk og reagerer med å ignorere. Evnt si at jeg ikke er klar for forhold også bryter jeg kontakten. Også er det å erstatte denne med en ny. Har alltid ca 3-5 menn som tror de har meg på kroken (vet det hørtes kvalmt ut..).

Det jeg gruer meg til er karma. Men jeg gjør det ikke for å være ond eller fordi jeg liker å leke med folk, jeg bare ender opp sånn alikevel..

Anonymous poster hash: 0507d...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ONS er det ikke sikkert en seriøs kjæreste setter så pris på, spesielt hvis han tilfeldigvis kjenner en du har vært bortpå, og sjansen for det øker jo mer aktiv du har vært på samme geografiske sted.

Ville satset på å date mer, f.eks gjennom Sukker o.l. Går du på riktige steder? Kanskje gå et sted der litt eldre fyrer henger og ONS faktoren ikke er så høy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du ikke kanskje at venninne dine ber deg om å roe ned,fordi de har et annet liv enn det du har? Dermed ser de ting fra sitt ståsted som mer "voksne" enn deg. Den fylleangsten du får, får du den fordi du selv angrer på det du har gjort, eller fordi du tenker på hva andre måtte mene om deg?

Hvis du ikke skulle brydd deg om hva noen andre mener, hvordan ville du levd livet ditt da?

?

Anonymous poster hash: fedfb...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde det som deg, men mitt problem er dessverre det at jeg har en tendens til å bli ensidig fokusert på en jente og det gjerne i lang, lang tid, til tross for at jeg har andre muligheter.

Jeg tenker at du bør begynne å tenke litt på hva slags signaler du sender ut til omgivelsene dine, redusere byturene eller i hvert fall redusere alkoholinntaket når du går ut. De gangene jeg har angret på noe etter en bytur har uten unntak hatt sammenheng med et høyt alkoholinntak.

Ønsker du et forhold er ikke en ONS det beste utgangspunktet, skjønt det alltid finnes unntak. Kanskje du bør se etter andre plasser å møte menn? Noe må kanskje endres om du ikke er fornøyd med hvordan ting er i dag.

PS: Ikke tenk på høyden din. Den er helt perfekt.

:)

Ts her.

Tusen takk for et flott svar.

Ja, jeg bør kanskje tenke litt over hvilke signaler jeg sender ut til omverden. Men jeg har virkelig begynt å tro at det er noe galt med meg selv, selv om jeg innerst inne vet at ingenting er galt.

Anonymous poster hash: fedfb...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det likt, tror ikke det handler om desperasjon, men noe annet. Jeg driver å vurderer å gå til psykolog pga dette.. For min del er det sånn at jeg har ting gående med flere menn på en gang, og så når en av dem begynner å presse på for å bli kjærester får jeg full panikk og reagerer med å ignorere. Evnt si at jeg ikke er klar for forhold også bryter jeg kontakten. Også er det å erstatte denne med en ny. Har alltid ca 3-5 menn som tror de har meg på kroken (vet det hørtes kvalmt ut..).

Det jeg gruer meg til er karma. Men jeg gjør det ikke for å være ond eller fordi jeg liker å leke med folk, jeg bare ender opp sånn alikevel..

Anonymous poster hash: 0507d...2ea

Ts her. Hm, jeg har det på en måte ganske likt.. Men jeg mener heller ikke å utnytte noen for det.

Anonymous poster hash: fedfb...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ONS er det ikke sikkert en seriøs kjæreste setter så pris på, spesielt hvis han tilfeldigvis kjenner en du har vært bortpå, og sjansen for det øker jo mer aktiv du har vært på samme geografiske sted.

Ville satset på å date mer, f.eks gjennom Sukker o.l. Går du på riktige steder? Kanskje gå et sted der litt eldre fyrer henger og ONS faktoren ikke er så høy?

Ja, det er sant! Jeg har allerede drevet på med mange venner av en jeg dreiv på med tidligere, så det går ikke.

Jeg har prøvd sukker, og jeg fant tidlig ut at det bare var sex for mange. De andre jeg møtte var rett og slett ikke mine typer så nettdating har jeg lagt på hylla for en lengre periode. Ellers bør jeg kanskje begynne å gå på andre steder ja.

Anonymous poster hash: fedfb...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Anonymous poster hash: fedfb...b99

Jeg bare lurer på om du ikke liker ditt eget mønster fordi det er tabu og fordi andre har bedt deg om å roe deg ned, eller fordi du selv ikke synes det er noe gøy å feste og kose deg med flørting og masse menn.

Noen ganger liker vi ikke ting vi gjør, fordi vi vet (tror) at andre tenker stygt om oss pga av det. Selv om vi egentlig synes det er deilig å ha det som vi har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Ts her.

Tusen takk for et flott svar.

Ja, jeg bør kanskje tenke litt over hvilke signaler jeg sender ut til omverden. Men jeg har virkelig begynt å tro at det er noe galt med meg selv, selv om jeg innerst inne vet at ingenting er galt.

Anonymous poster hash: fedfb...b99

Det kan jo være at noe er galt eller at du gjør noe galt, selv om det ikke er noe alvorlig galt i seg selv med deg som person.

Du kaller deg selv skikkelig desperat. Jeg tror du finner kilden til oppførselen din og problemene dine der. Nå sier ikke jeg at oppførselen din i seg selv er gal, men du er tydeligvis ikke fornøyd med den selv.

Har du selv noen tanker om hvordan du kan bli mindre desperat og mer avslappet rundt dette og livet forøvrig?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er student. Fokuser heller tiden din på det å gjøre det bra der. Menn har nok en liten allergi for kvinner de føler er desperate.

Enig, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne,(23) og jeg har nå idag vært singel i akkurat 3 år. Jeg hadde tidligere vært i et forhold som dessverre gikk til helvete, og jeg har siden den gang reist, festet mye, vært på mange dater, samt bare levd livet. Nå er jeg lei av fest og moro, og jeg kunne ha tenkt meg å finne noen jeg kan finne noe ekte med. Ja, jeg savner rett og slett en kjæreste. Opp i alt dette har jeg lært meg en uvane med å dra på byen hver helg, noe som resulterer i mye ONS samt mye fylleangst. Jeg kan se for meg at jeg utstråler partyløve på byen, men sannheten er at jeg leter overalt uansett hvor jeg er.

Jeg har det siste året sett et mønster jeg ikke liker hos meg selv. Jeg har rett og slett likt så utrolig mange menn på samme tid, samt prøvd veldig hardt å få til noe med nesten alle. Dessverre så har jeg skremt bort mange på veien, samt noen har ikke følt det samme som meg og omvendt. Jeg har også sett at jeg opp i alt dette ikke klarer å kun fokusere på en mann, da jeg hele tiden skal ha flere tilfelle det går til helvete. Nå sist dreiv jeg på med en fyr i en måned, og vi ble nesten sammen helt til han fortalte at han ville leve livet istedenfor å bli sammen med meg. Jeg hadde jobbet med meg selv denne perioden, og hadde derfor satset alt på han. Jeg sitter her igjen nå knust, og tenker at jeg aldri kommer til å finne noen som vil ha meg.

Tilogmed venner av meg har gitt meg klar beskjed om å roe kraftig ned, men de sitter der selv med kjæreste etter kjæreste, og jeg føler det er lett for de å si dette da jeg faktisk har vært singel lengst av alle sammen. (Ja, jeg synes synd på meg selv og det er patetisk, men slik har det blitt)! Jeg begynner nesten å tro at det er noe galt med meg. Kanskje er jeg for stygg, men det vet jeg ikke stemmer.

Flere som føler seg igjen, samt kan gi noen råd til ei skikkelig desperat student!

Anonymous poster hash: fedfb...b99

Hei :)

Kjenner meg dessverre igjen i litt av det du skriver hehe.

Men for meg virker det som om du søker bekreftelse fra ulike gutter. Jeg tror du må prøve å ta litt avstand og sortere følelsene dine litt, fokusere litt på deg selv og ditt liv (uten gutter) Bygg opp litt selvtillit :) Det er absolutt ikke noe galt med deg, du er sikkert en super jente. Du trenger bare å ha troa på deg selv.

Det kan også fort bli vanskelig å holde fokus når du har så mange menn du tenker på på en gang. Gi deg selv litt tid, og når det dukker opp en kar du oppriktig er interessert i, så sats alt på han, men ikke stress! Du kommer sikkert til å bli såret, kanskje til og med flere ganger. Men bruk all erfaring (både negativt og positivt) for det det er verdt, så finner du noen etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Kjenner meg dessverre igjen i litt av det du skriver hehe.

Men for meg virker det som om du søker bekreftelse fra ulike gutter. Jeg tror du må prøve å ta litt avstand og sortere følelsene dine litt, fokusere litt på deg selv og ditt liv (uten gutter) Bygg opp litt selvtillit :) Det er absolutt ikke noe galt med deg, du er sikkert en super jente. Du trenger bare å ha troa på deg selv.

Det kan også fort bli vanskelig å holde fokus når du har så mange menn du tenker på på en gang. Gi deg selv litt tid, og når det dukker opp en kar du oppriktig er interessert i, så sats alt på han, men ikke stress! Du kommer sikkert til å bli såret, kanskje til og med flere ganger. Men bruk all erfaring (både negativt og positivt) for det det er verdt, så finner du noen etterhvert :)

Ts her.

Tusen takk for gode tilbakemeldinger.

Anonymous poster hash: fedfb...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg; menn som er eldre er ikke nødvendigvis mer seriøse. Dette handler nok mye om hva slags menn du faller for.

Jeg liker eldre menn, og har datet alt fra 1 år yngre til 18 år eldre. Den mest useriøse var den eldste. Den nest mest useriøse den nest eldste (12 år eldre). Han yngste var faktisk han som var mest seriøs.

Anonymous poster hash: 5043f...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva tenker du? Jeg er nok litt kresen, men jeg gir veldig mange en sjanse. Dessverre så har jeg datet mange menn på min alder, og det fungerer rett og slett ikke. Jeg skulle ønske jeg møtte en mann som var litt eldre, som ikke bare var ute etter sex osv.

Da jeg var 22 møtte jeg en som er ni år eldre, drømmeprinsen!

Anonymous poster hash: 5b58f...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste tipset er å fokusere på dine egne mål og livet ditt, også vil han dukke opp av seg selv.. Eller, i hvertfall er det enklere å finne det man leter etter når man selv har livet på stell. Ikke at du ikke har det nå, men du har festa og reist en stund nå, samt er student, så no rush :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste tipset er å fokusere på dine egne mål og livet ditt, også vil han dukke opp av seg selv.. Eller, i hvertfall er det enklere å finne det man leter etter når man selv har livet på stell. Ikke at du ikke har det nå, men du har festa og reist en stund nå, samt er student, så no rush :)

Nei, det gjør han ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg tror nok jeg kun skal fokusere på studier samt kose meg med venninner så blir det bra. Men jeg kjenner ett savn, og jeg håper at dette savnet forsvinner snart..



Anonymous poster hash: fedfb...b99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...