Gå til innhold

Er det realistisk? Husleie/inntekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er to voksne i midten av 20 åra.

Inntekt 22500

Husleie med strøm og Internett 12000

Er det overkommelig? Vi har en bil i tillegg. (Forsikring der slipper vi)

I følge bostøttekalkulatoren kan vi få 1441 i støtte, er den nøyaktig?

Da vil vi i så fall havne på 9200 i husleie.

Anonymous poster hash: 05a53...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare dere som vet hvordan forbruket deres er, nettbanken bruker å lage en enkel oversikt basert på siste året av utgifter truklet fra bankkonto. Se om dere kan kutte på noe for å spare. Hvis dere må leve trangt, så ville jeg funnet en annen plass å bo, sparing er viktig. Ang. bostøtte bør du nesten ringe de som er ansvarlige for tjenesten, er kanskje faktorer som kalkulatoren ikke har beregnet for.



Anonymous poster hash: 5d6b9...f32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mitt forbruk ville det vært fullstendig uproblematisk.

Anonymous poster hash: 00701...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør sitte igjen med minst 15 000,- i måneden. Siden dere er så unge og uten barn kan dere fint bo litt mindre. Jeg ville heller gjort det enn å brukt alle pengene mine på husleie. Det er så forferdelig kjedelig å føle seg fattig! Hvis dere bor et annet stede enn sentralt i Oslo, så skal det ikke være noe problem å komme under 10 000,-.

Men dette må dere selvfølgelig vurdere selv.

Er du sikker på at dere har krav på bostøtte?

Anonymous poster hash: 68a32...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne i midten av 20 åra.

Inntekt 22500

Husleie med strøm og Internett 12000

Er det overkommelig? Vi har en bil i tillegg. (Forsikring der slipper vi)

I følge bostøttekalkulatoren kan vi få 1441 i støtte, er den nøyaktig?

Da vil vi i så fall havne på 9200 i husleie.

Anonymous poster hash: 05a53...804

Er dere studenter, og er det derfor dere har så liten inntekt? I så fall er det bare midlertidig, og det kan gå for en periode i livet. Studenter får vel ikke bostøtte, med mindre en er enslig mor, får støtte til omskolering eller lignende, tror jeg.

Dersom dere ikke er studenter og dette er normalsituasjonen deres for "resten av livet" ville jeg sett meg om etter noe annet, billigere, slik at dere også har mulighet til å spare. Det er tungt om man hele tiden må snu hver krone, og om det at vaskemaskina ryker ødelegger hele budsjettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10000 høres romslig ut, men når alt av utgifter og mat er betalt tror jeg ikke det akkurat er fett for to personer. Og det skal ikke store tannlegeregningen til for å velte budsjettet, for når det går akkurat opp hver måned blir det vanskelig å få satt av penger også.

Hvis det er det dere ønsker, får dere det sikkert til å gå rundt. Men jeg ville nok sett meg rundt etter en billigere leilighet og heller hatt mer til forbruk/sparing.



Anonymous poster hash: c973b...860
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville prøvd å finne noe billigere. For det er svært lite rom til sparing. Husk at dere ikke får støtte fra Husbanken dersom en eller begge er studenter, med mindre dere har barn. Husbankstøtten på 1441 kr gjelder begge to, mens jeg syns det ser ut som om det i startinnlegget er regnet 2 x dette beløpet i fratrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått sjekka ut litt mer, og har ikke krav på bostøtte.

Ene er ufør andre går på aap.

Fornuften sier nei og følelsene ja.

Ganske sikker på at fornuften vinner ja!

Anonymous poster hash: 05a53...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...