Gå til innhold

Planlegger adopsjon av katt - men er bekymret og usikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skriver dette egentlig mye for å lufte ut følelser, men tar med stor takk imot gode tips og råd!

Jeg er student, og har hatt en katt i fosterhjem en stund nå gjennom Dyrebeskyttelsen. Jeg har hatt en katt på samme måte tidligere og tenkte i utgangspunktet at dette var en fin måte å ha omsorg og kjærlighet for et dyr, samtidig som jeg ikke pliktet meg til å ha den videre, da jeg hadde tanker om ting jeg skulle gjøre etter endt studietid (som er om to-tre år, noe som føles lenge til).

Men fra første stund denne katten (den jeg har i fosterhjem nå) kom inn i stua mi, og etter en halvtimes tid i leiligheten min kom og la seg på fanget mitt i sofaen, har jeg følt meg sterkt tilknyttet denne katten. Det lille nurket som ennå ikke er fullvoksen har bedåret meg fullstendig i senk, og jeg gjør alt for at den skal ha det bra her hos meg. Han ble funnet ute nesten ihjelfrossen og utsultet og nå er han her hos meg og har det bra. Følelsesmessig sett så er dette riktig, denne katten og jeg trenger virkelig hverandre.