Gå til innhold

Dere som har Macbook, har dere Office pakken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor kjøpte du det når det er et nesten likt program med på mac (pages)?

Det er jo mange grunner til å foretrekke office over iLife. Office-pakken er mer tradisjonell og enklere å bruke til slike formål (oppgaver/innleveringer som legger vekt på det skriftlige), mens iLife er veldig på den med å ha masse designalternativer og peise på med grafikk og sånt. De tjener hver sine formål, rett og slett. Dessuten kommer office med mulighet for å skrive formler, for dem som har realfag eller økonomiske fag. Den funksjonen er noe man må kjøpe ekstra til iLife. :(

Og så er det jo slik at de aller fleste høyskoler og universiteter bruker microsoft sine løsninger, noe som gjør det greiere om studentene også gjør det.

Endret av Aires
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo mange grunner til å foretrekke office over iLife. Office-pakken er mer tradisjonell og enklere å bruke til slike formål (oppgaver/innleveringer som legger vekt på det skriftlige), mens iLife er veldig på den med å ha masse designalternativer og peise på med grafikk og sånt. De tjener hver sine formål, rett og slett. Dessuten kommer office med mulighet for å skrive formler, for dem som har realfag eller økonomiske fag. Den funksjonen er noe man må kjøpe ekstra til iLife. :(

Og så er det jo slik at de aller fleste høyskoler og universiteter bruker microsoft sine løsninger, noe som gjør det greiere om studentene også gjør det.

Skjønte ikke den første. Jeg har skrevet oppgaver med pages mange ganger. Bruker ikke noe grafikk til det.

Formler driver ikke jeg med, så det var jeg ikke klar over. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke den første. Jeg har skrevet oppgaver med pages mange ganger. Bruker ikke noe grafikk til det.

Formler driver ikke jeg med, så det var jeg ikke klar over. :-P

Seff går det an, jeg brukte også pages da jeg gikk på VGS.. men etter at jeg begynte på høyskole merker jeg at det blir særdeles vanskelig å møte forelesers krav til utforming uten å faktisk har Word. :P Og når man tar økonomi er formler helt nødvendig, gidder ikke betale ekstra for den lille funksjonen når jeg kan få hele office-pakken for en hundrelapp eller to mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om du kan få officepakken gjennom skolen din. På min skole får vi den gratis til nedlastning, også til mac!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...